Jan-R. Storelvmo Skrevet 9. september 2001 Del Skrevet 9. september 2001 Hei! Lurer på hvorfor flyet rister når man tar run-up? Var nettopp med en Cessna 172. På holding tok flygeren run-up, bremsene på og turtall opp på 1800 rpm. Da ristet hele flyet, hvorfor? Med hilsen Jan-Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Eli Sandøy Skrevet 9. september 2001 Del Skrevet 9. september 2001 Forestill deg: Et motor - med et stort motorvolum (6-8-10 liter) - som meget vel er kapabel til å yte 60-80-100 hester framover på flat mark (ved 1800 rpm), kanskje endog mere. Monter den motoren så i et fly. Monter så en roterende dingest på motoren (propell) Sett så parkeringsbremsene på. La det stå til og håpe på at bakkefriksjonen er nok til å holde deg tilbake (undertegnede seilte engang 30-40 meter på flesland under en meget kort runup med en tomahawk, på et delvis isbelagt taxidekke) I mine ører og øyne så er det ikke så rart at det kan riste litt når slikt noe skal temmes [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 09-09-2001: Endret av: roarsand ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Ehhh, throttle helt frem ??? Vi kjører throttle til 1700 rpm på c172 og tar run up der. Full throttle brukes kun om man skal brenne pluggene rene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Trottle kjøres helt fram....bremser på.....normalt ville flyet begynt å kjøre, men siden bremsene er på går ikke det ann så flyet prøver bare å rikke litt på seg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Sammen med å leane da regner jeg med...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 For å brenne rene pluggene leaner vi i tillegg til å bruke fullt turtall ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 hmmm noen som holder på og ta lappen med andre ord. Her hehehe ja ja lykke til med den dyreste fornøyelsen jeg har hørt om [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Ville heller brukt så mye penger på og reise en del heller. Selv om man ikke kommer så langt med 50 til 60 000 kr. Ja ja lykke til Tarjei [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 Veeel, jeg har hatt PPL sertifikat en stund jeg da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men ønsk meg gjerne lykke til med ATPL teori og CPL [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.