Ivar Skaugstad Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 God morgen/formiddag/ettermiddag og kveld! Etter ett lengre opphold fra simulatoren er jeg nå tilbake for fullt, jeg har brukt de siste dagene til å innstallere det nødvendigste av det en skriverbords kaptein behøver for en flytur over de syv hav og åtte verdensdeler. Flere av dere husker vel de trofaste og TIDLIGE turene som Gutta På Tur arrangerte for noen år tilbake, selv om Gutta (meg og Julian Barratt-Due) nå har blitt til Gutten.. Tenkte jeg det var på tide med noe nytt og nyskapende, noe litt friskere og ferskere! Tanken bak event gruppen; Min tanke er, at dette vil bli en gruppe/engasjement som vil være aktive i den virtuelle verden. Det vil bli satt opp turer så ofte som mulig, og mye av disse vil være arrangert i sammenheng med virkelige arrangement. Eksempler på dette er; *Fly utstyr og idrettsutøvere til OL, EM etc. *Fly statens menn/kvinner til viktige møter rundt om i verden *Fly nødsendinger og hjelp ved naturkatastrofer/andre katastrofer *Fly søk og redningsoppdrag ved en evt. stor ulykke/katastrofe *Arrangere faste og jevnlige turer med konseptet "The three...." (Les mer her!) Dette er bare noe av det vi kan være kompatible til å utføre, alt på bakgrunn av virkelige hendelser og så realistisk som mulig. Spessifisserte oppdrag med forskellige oppgaver (med innspill fra dere) er selvfølgelig en viktighet! Derfor spør jeg dere om tips, hva skal en slik interessegruppe/organisasjonsgruppe kalle seg? Kom gjerne med tilbakemeldinger på hva dere synes om tiltaket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skulle ønske at jeg var mer kreativ.Men jeg blir med gjengen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg er ikke akkurat i det kreative hjørnet i dag, men jeg er fremdeles en stor tilhenger av dette konseptet og jeg gleder meg som en unge til det kommer i gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ettersom stifteren er trønder: VATSIM Raga Rockers eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vatsim DDE :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 RAGA er fra oslo... SimTravels er mitt forslag. ..SimTravelers altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 My bad Skjøt i blinde i håp om å treffe blink, men det ble visst skivebom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg synes iden til Geir virket bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 SimNorway... Kommer ikke på noe bra atm heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Northriders... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Øyvin Sommer Skrevet 20. januar 2008 Members Del Skrevet 20. januar 2008 "Flying Norwegians" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Airborne Vikings :grin: Subsonic Vikings (Jeg går ut i fra at supersonisk blir feil) Ja jeg ble sittende litt på dette med vikinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 "Flying Norwegians" "Flying Norwegians" var en kjent Bergensgruppe i sin tid som jobbet sammen med Teddy Nelson. For de som husker "Bonde i fra Hamlagrø" så var var denne en av låtene deres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Airborne Vikings :grin: Jeg likte iden om noe med Vikinger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hei igjen gutter! Mange gode, og noen dårlige forslag her, fint dere tar ting så seriøst! :grin: Anyway, likte også ordet "Viking", skal sette meg litt i tankeboksen å se om jeg kommer opp med noen gode forslag selv iløpet av kvelden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hva med noe så fint og kreativt som; Virtual Occurrence Co-ordinator (forkortet VOC) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja et ord som jeg må lese tre ganger for å klare og utale det passer perfekt Hehe men det høres ganske kult ut, så jeg gir tommelen opp for Virtual Occurrence Co-ordinator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Nok prat :grin: Når blir det flyging? :grin: En Medium/longhaul i uken? Korte turer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Andre forslag; Virtual Occurrence Team Virtual Occurrence Vikings Noen av disse som faller i smak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Project Trønderbart :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Project Trønderbart :whistle: Ta med deg barten din å gå å legg deg din trønder! Her prøver vi faktisk å være litt seriøse! :cool: Fikk litt smaken på mitt forslag der (lett blanding fra andre bidrag!) Smak litt på denne; Virtual Occurrence Vikings Kom med tilbakemelding, positivt negativt. Navnet vil bli bestemt iløpet av dagen (tirsdag) slik at vi får kommet igang med å arrangere turer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Syns det var et bra navn Og som du sa, lett blanding av flere gode forslag :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fin blanding av forslagene ja, denne gangen er det et navn jeg kan uttale etter første forsøk så dette blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hmmm, kom litt i tvilens hjørne når jeg egentlig tenker over hva Vikingene gjorde. Kanskje ikke like hyggelig å fly med humanitarian aid til ett naturkatastroferammet område når Wikipedia forteller dette om oss; Viking refers to a member of the Scandinavian seafaring traders, warriors and pirates who raided and colonized wide areas of Europe from the late 8th to the 11th century. ------------------------------------------------------------------------ Hva med Virtual Occurrence Eagles! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er jo lenge siden, nå tror jo folk at vikingene er "native norwegians" som bor i reservater rundt om i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det er jo lenge siden' date=' nå tror jo folk at vikingene er "native norwegians" som bor i reservater rundt om i landet. [/quote'] Så ikke forbedringen i den settningen.. :whistle: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Nei, kanskje jeg bare innbilte meg et poeng der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva med "Karsk & vann til alle land"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Virtual Scandinavians Vikings? Virtual Norwegian Vikings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva med Virtual Occurrence Vikings (We come in peace) ?? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.