Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Virtual Widerøe på www.virtualwideroe.org er virkelig igang, og vi har fått veldig mange piloter, som flyr aktivt online for oss. I skrivende stund har vi 24 aktive piloter som bruker VAFS-systemet, og det er ikke dårlig av et nystartet virtuellt flyselskap som har vært aktivt siden 10.januar. Håper å se flere widerøe entusiaster i den virtuelle himmelen etterhvert. Glenn Seljeseth ceo@virtualwideroe.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 På Schedule står flyplassene med ICAO-plassidentifikatorkode (f.eks. ENBO for Bodø), men flytypene ståre med IATA-koder. Hvorfor ikke gjøre det ryddig å kjøre ren IATA eller ren ICAO standard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hei Andreas! Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg ser ikke at vi har benyttet IATA koder noen plasser. Hvis du vil hjelpe meg med å finne feilen, eller stedet der vi har listet IATA koder, kan du kontakte meg på selje82@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbo Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jaha.... Er det behov for 2 stk virtuel Widerøe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Egentlig ikke, men vi var ikke klar over at virtualwideroe.com skulle begynne å benytte VAFS systemet, i det vi startet arbeidet i desember. Men om det er behov eller ikke, ser jeg egentlig ut fra pilotantall. Vi er nystartet og har allerede 24 piloter og over 50 flytimer. Det andre virtual widerøe har også en god del piloter, så det er kanskje behov for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er positiv til dette! For å være helt ærlig, jeg skjønner ikke åssen noe funker på den andre Virtual Widerøe! Så det dere har laget her, er utrolig bra! Når jeg får tid, skal jeg logge litt tid for dere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Tusen takk Kai, det var hyggelig å høre. Hvis du lurer på noe ang. VAFS systemet vårt er det bare å spørre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skulle få en email men her ikke fått noe enda..Og hvor logger jeg inn? :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 kontakt meg på msn på selje82@hotmail.com. Mailen er på vei, du er registrert som pilot. Da du får mailen, laster du ned VAFS3 og logger inn via det programmet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Bare et spørsmål fra en som ikke har peiling på dette. Den downloaden av Dash8 Q100 på siden deres, er det en paint til et fly man må ha i hangaren selv, eller er det et fullverdig freeware produkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hei! Det er en fullverdig freeware versjon som vi har satt sammen ved bruk av Dreamwings versjon. Last ned og prøv, anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe MJC Dash i CD verson?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Spørs hvor du bor..jeg så majestic i hyllen på EBgames i Oslo for 4 dager siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe MJC Dash i CD verson?? Dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe MJC Dash i CD verson?? Dag. Ser ingen MJC der jeg . Og jeg bor i Trondheim så litt vanskelig å kunne dra til Oslo da ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 For å være helt ærlig' date=' jeg skjønner ikke åssen noe funker på den andre Virtual Widerøe![/quote']Om du ikke skjønner hvordan det funker i det "opprinnelige" Virtual Widerøe så skjønner du heller ikke hvordan det funker i det nye for begge selskapene bruker samme loggesystem Artig at det kommer flere virtuelle selskaper, men synes kanskje at fantasien er litt begrenset når det må kopieres et allerede eksisterende selskap :crazy: men dere skal ha all ære for å ha valgt pilot-IDer som ikke sammenfaller med det første selskapet. Dermed unngår man forvirring på VATSIM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ole Jørgen. Freddy sitt Virtual Widerøe har til nå brukt FSLog. Dette er IKKE det samme som VAFS. Freddy gikk over til VAFS etter å ha sett dette. (Nye Virtual Widerøe var i hvertfall først ute med VAFS). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 OK. Jeg vet ikke hvem som først tok i bruk VAFS, neppe verken Virtual Widerøe eller Virtual Wideroe. FSLog har egentlig ikke fungert i det hele tatt, så det var flott at det kom et nytt program som forhåpentligvis fungerer . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Børge Litangen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei Andreas! Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg ser ikke at vi har benyttet IATA koder noen plasser. Hvis du vil hjelpe meg med å finne feilen' date=' eller stedet der vi har listet IATA koder, kan du kontakte meg på selje82@hotmail.com [/quote'] Som Andreas påpeker, bruker dere Widerøes IATA-kode i flight nr. (f.eks. WF804), mens i to/from er flyplassene listet med ICAO-koder (ENBO, ENGM, etc.). Derfor kan det kanskje være en idé å holde seg til enten IATA- eller ICAO-koder. IATA: WF804, BOO ICAO: WIF804, ENBO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe MJC Dash i CD verson?? Dag. Det korrekte svaret er vel: www.flightsim.no/shop Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ole Jørgen. Freddy sitt Virtual Widerøe har til nå brukt FSLog. Dette er IKKE det samme som VAFS. Freddy gikk over til VAFS etter å ha sett dette. (Nye Virtual Widerøe var i hvertfall først ute med VAFS). Det stemmer ikke PK. Jeg var ikke klar over at dere eksisterte i det jeg prøvde og registrere WIF som prefix på VAFS. Har som du sier brukt FSlog, men mange brukere plagdes med og få dette og fungere. Jeg tok gjentatte ganger kontakt med utvikler ang dette, uten hell. VAFS har sine fordeler og ulemper det også. Den fungerer f.eks. ikke med MJC Q300 uten at man må editere aircraft.cfg først. Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe MJC Dash i CD verson?? Dag. Det korrekte svaret er vel: www.flightsim.no/shop Kan du vise meg akuratt hvor du så den? Fordi jeg ser den ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den er utsolgt. Den dukker nok opp igjen hvis det kommer en ny versjon for FSX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dag, Den versjonen du hadde funker nå og i FSX ved hjelp av noen få patcher som man laster ned på http://www.majesticsoftware.com. Så vet du det Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Joda, men det nytter så lite da FS2004 versjonen er gått ut av produksjon og ikke kan skaffes lenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 aaaakurat jah... jaja... Da er vel "download" edition eneste utvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.