Gå til innhold

FS Navigator


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Heihei allesammen !

Nå er det sånn at jeg tenkte fly strekken CPH - JFK, MEN

det er ikke lett å navigere i 9? timer over vann uten hjelpemiddler.

Så da tenkte jeg at, FS Navigator må jo være et bra hjelpemiddel !

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg bruker det og den

help me fila er jo bare mø.. !!

Jeg zoomer inn på Kastrup RW22R, drar den til flightplan

zoomer inn på Kennedy RWxx og drar den til flightplan.

Så tar jeg og trykker på den calculate route knappen, og alle nav / vor / sid / star og alt hva det heter kommer fram i en fin liste.. OK tenker jeg og trykker F9 for å se cockpit.. så letter jeg og trykker AP (autopilot på) og

fly FP (flight plan kanppen i FS Nav)

men UANSEDT!! så crasher det etter få minutter!

Prøvde at loade en allerede fedig flight fra JFK - ORD men det samme skjer der også.... så nå blir det visuell mellom meigs og o´hare [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Kan noen sende meg en mail kanskje med en kort eller helst lang beskrivelse om hvordna jeg gjør dette!

Så ville jeg vært veldig glad ! brandten@online.no

ps: bruker FS Nav 4.0 (har også 3.0 hvis den er bedre, men burde jo ikke være det)

ps 2: hva betyr alle forskjellige ord / tegn:

f.eks: sid / star / vor / nav / dme og lignende...

trodde jeg kunne FS men vet egentlig ikke en drit!

er flink til å lande ALLE typer fly, men hva hjelper det når du ikke kommer fram til flyplassen som du skal [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

1000 takk for svar og et finfint forum

[ 06-09-2001: Endret av: Timmy Brandt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

ps 2: hva betyr alle forskjellige ord / tegn:

f.eks: sid / star / vor / nav / dme og lignende...


Hei Timmy

Tenkte jeg kunne komme med noen ordforklaringer...

SID: Standard instrument departure

STAR: Standard instrument arrival

VOR: VHF Onmidirectional Radio Range

NAV: Navigation

DME: Distance Measuring Equipment

Sjekk ut http://home.online.no/~truck/terminal.html" TARGET=_blank>Denne hjemmesiden. Det er en utmerkt hjemmeside hvis det er noe du lurer på om ord og uttrykk, regler ol. som brukes i Luftfartsverdenen.

Til det med FSNavigator så kan jeg ikke hjelpe deg!

Mvh

Tormod Ihlen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du trykker på "FLY FP", så må du vel også trykke på AP, slik at da alle ALT, HDG, IAS osv...som står i det området rundt "FLY FP"-knappen er inne! (du må vel også velge fly i den lista..(det er der den har alle "data" om flyet, hvor fort flyet flyr under cruise, desc. og climb, climb rate, cruise alt. osv...)) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tormod Ihlen:

.....

Sjekk ut
TARGET=_blank>Denne hjemmesiden. Det er en utmerkt hjemmeside hvis det er noe du lurer på om ord og uttrykk, regler ol. som brukes i Luftfartsverdenen

"FORBIDDEN. You don't have access...." får jeg til svar når jeg forsøker å gå inn på denne adressen. [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meget rart, jeg kommer inn på siden ved å trykke på linken.

Men fortvil ikke. Prøvhttp://home.online.no/~truck/index1024.html" TARGET=_blank>denne linken istedenfor. Når du kommer inn på denne siden så er det bare å trykke på skriften "TERMINAL" på bygningen

Mvh

Tormod Ihlen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det hjalp ikke stort [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

-------

hvis du har fs 2000 er det en innebygd gps.... den virker glimrende!

(nesten ihvertfall, for HVER GANG jeg nærmer meg flyplassen svinger den krapt til venstre.... har ikke anelse hvorfor eller hvor den skal, for jeg bare flyr siste biten manuelt...)

men som sagt funker den strålende ellers! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...