Gå til innhold

Skadet i kraftig turbulens


Bjørn Erik Stensby

Anbefalte innlegg

Greit nok å mistenke at dette er tullebukkene Trond, men at det garantert er dem blir litt for voldsomt jeg. CAT f.eks. kan noen ganger smelle til kjapt det og cockpit har kanskje ikke engang rukket å varsle før det var for seint og noen lå strødd. Noen kan ha vært på do eller stått i kø for å komme dit eller på vei tilbake og dermed f.eks. ikke rukket å spenne seg fast.

 

Dette gikk ang. fort og var over 10-15 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Fløy igjennom samme området i dag og det var ikke fritt for at det var litt jo jo ja....i dag har man måtte fly siksakk i USA 19 Huricanes rundt om i fra Huston og oppover....men æ e no kommet hjemm. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond: Cear Air Turbulence (CAT) er umogleg å sjå på instrument då dette er turbulens som ikkje er assosiert med konvektive skyer og nedbør og såleis ikkje er synleg på værradar.

 

Når ein flyg inn i CAT så er det som å slå på ein brytar. Det berre smell igang. Og du skal fa*n steikje meg vere rask å komme deg ifrå dasskøen og til setet ditt og få feste setebeltet ditt iløpet av den brøkdelen av eit sekund det tek før du ligg klistra til taket idet flyet dansar rundt på himmelkvelven.

 

Kanskje ein liten idè å ha greie på kva du snakkar om før du uttalar deg om slikt, noko du i dette tilfellet ikkje har.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Håpar det går bra med alle dei involverte. Slike hendingar er trasige. Både for passasjerar og mannskap. Men dei skjer ifrå tid til anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Er det sant? Fortell mer om turbulens!

 

 

 

Og når du først er i gang' date=' fortell om ironi også! [/quote']

 

Det er bare det at ironi ikke alltid er lett å tolke når det står på et forum, uten smileys, blunkefjes eller noe annet... Hvis vi er ironiske, så er det lurt å gjøre det litt klarere. Noen ville si at det kanskje er klart nok allerede, men bak (eller foran?) en dataskjerm kan man fort bli tøff i trynet, så en kan jo aldri vite sikkert :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Ole. Og nå skal vi ikke lage noen ubehagelig stemning her. Jeg trodde jeg hadde laget det opplagt nok ved å legge all skyld på SV'ere, men det holdt tydeligvis ikke. I min PS lenger opp omtaler jeg ikke CAT som sådan, det er mer en kommentar i retning av hva jeg mener om folk som ignorerer setebelte-skiltet. Jeg ser jo at den forbindelsen ikke nødvendigvis er intuitiv.

 

For øvrig vil jeg nok oppfordre til moderasjon hva gjelder overmodige konklusjoner rundt andres kompetansenivå. Etter som man skrider fram i bransjen her, vil man nok finne ut at denslags ubegrunnede beskyldninger som slenges her (jeg kan vanskelig se noen mulighet for å tolke den ironisk), er noe det er ekstremt liten takhøyde for.

 

Happy landings!

 

 

Vennlig hilsen

 

Trond Fossen

Flygeleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orsakar om eg var for krass imot deg Trond. Eg må inrømme at eg ikkje forstod at du skreiv ironi. Er fort gjort. Eg baserte min konklusjon på at du ikkje hadde kunnskap om dette ut ifrå at eg tolka det du skreiv som seriøst og litt "besserweisser" stil.

 

No hard feelings håpar eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har flydd så mye at jeg sitter og sover med setebelte på meg, og da er det jo egentlig bare morro når det napper litt..... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...