Gå til innhold

Hvor mange ekte piloter er det her?


Alexander Nilsen

Anbefalte innlegg

Herlig musikk i den filmen Martin.

 

Jeg jobber deltid som First Officer i et lite selskap som heter Wings Air (www.flywingsair.com), flyr altså Piper Chieftain.

 

I tillegg jobber jeg fulltid som instruktør på The Flight School of Gwinnett (www.theflightschool.com). Instruerer Light Sport, Private, Instrument og Commersial, og snart også Multi-Engine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sertifikat: Seilfly. Første gang fartøysjef januar 1997. Sertifikat i 10 år til sommern.

 

Klubb: Hedmark Flyklubb, flyr også ved Seilflyklubben Mjøsa og har til hensikt å fly i Gauldal frem til sommeren.

 

Utsjekker: ulike klubbfly klubben har hatt eller har. Bergfalke III :) SZD-30 Pirat, SF-26, SZD-41A Jantar Std., Grob Astir CS, LET L-23 Blanlik. De to sistnevnte er de jeg har flydd mest de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har PPL- A med mørkeflygningskompetanse

Har utsjekk på C-172 og PA 28

 

Har også seilflybevis med snart IMC utsjekk mangler bare 2-3 timer;-(

 

Har fløyet AS-K13, Ka8b, ASK21, LS-4, Discus b, ASW 27b, L-23 Blanik, Granau Baby IIb, DG 1000, Duo discus og bergfalke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo i skyene det stiger mest og seilflygere vil jo opp. Mange seilfly er jo like godt utstyrt for dette som mange gamle motorfly (som også fløy i IMC før). Med turn coordinator, altimeter og airspeed indicator kan man jo godt fly i skyer. (På FS har jeg klart å ta av, gjøre en 180graders sving og lande i ca 0-sikt med bare magnetkompass, altimer og airspeedindicator) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sky flygning

 

For å ta utsjekken må man til Sverige da det ikke er noe regler eller program for dette i Norge.

 

Svenske regler:

Flyr du IMC med seilfly flyr du fortsatt etter VFR reglene.

Instrument kravet er Radio med to veis, svingviser, 2 strømskilder, Variometer- u kompensert, kompas. Fartsmåler og høyde.

Vær minima er ingen skyer under 750m, skymengden må ikke overstige 6/8, ikke lov til å gå inn vis det lyner og vindhastigheten må ikke være over 40 km/t.

Prisen ligger på ca 12-15000 nok med alt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyflyging med seilfly har etter min mening alltid vært tull og er det fortsatt. Hvorfor man absolutt skal fly rundt i skyene med seilfly og egne regler er et mysterium. Det har heller ingenting med VFR å gjøre lenger. Det syndes nok mot kravet om avstand til skyer når man flyr seilfly slik det er. Hvor mange seilflygere i Norge er det som aldri har syndet mot reglene om avstand til skyer? Jeg vil tro ingen, meg selv inkludert...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seilflylappen med Acro, TMG og snart IMC

 

Bor i Stockholm, Flyr i Stockholm segel og Uppsala Segel. landa på Arlanda med motorseiler 2006.

 

Syns att Clamer bare prater tull, ok du får ha din mening, men å fly IMC er helt utrolig. Fanstastiskt fölelse å ligge inne i en sky, snurre runt med bra stig. Som belönning en fantastisk utsikt.

 

Ikke helt sikker på reglene i Norge, men i Sverige flyr vi faktiskt alltid IFR med marksikt. helt ifölge reglene, dvs helt opp till det begynner bli litt grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...