Gå til innhold

SAS byter ut sina MD mot 737.


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad

Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus, som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er dritlei 737. Kan nesten ikke fordra de flya ^^' date=' ! Det er jo nesten det eneste vi ser her til lands! :crazy: [/quote']Vet inte vart MD flyger nu men det blir kanske inte någon stor skillnad efter bytet då det känns som SAS använder 737 på Oslo linjen från Stockholm vartfall ?

Dom MD som flyger Oslo - Köpenhamn eller Oslo - Inrikes i Norge berörs väl inte då dessa är OY eller LN reggade ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus' date=' som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he [/quote']

 

Vel, nå spiller det uansett ingen rolle på tåkemoen da de ikke har noen rullebaner som er sertifisert som CAT IIIc, kun CAT IIIb som både 737 og A320 er sertifisert for. Dessuten er ikke sikker på om A320 kan sertifiseres som CAT IIIc? Søkte litt på google og så at Locked Tristar har/hadde CAT IIIc sertifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm..då må eg som pilot rett og slett spørja....: Kva i hel*siken er vitsen med å utvikle CAT IIIc system om ein ikkje sertifiserar fly for å fly dei?

 

Jeg har bare hørt det fra en pilot i NAX, mere informasjon om dette vet heller ikke jeg.

Men jeg prøvde å søke på nettet,men fant heller ingenting bortsett ifra Tri-Star'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...