Gå til innhold

Transfer i New York


Wakas Akhtar

Anbefalte innlegg

Hei

 

I sommer skal jeg fly med Continetal fra SXM til EWR. Der skal jeg bytte fly til Air Canada videre til Toronto. Det jeg lurer på er følgende:

 

1. Må jeg plukke opp bagasjen i EWR og sjekke inn på nytt eller kan jeg be dem i sxm å sende det rett til Toronto. Jeg vet ikke om det er noen avtale mellom Continental og Air Canada og bagasje håndtering.

 

2. Holder det med 2 timers opphold på EWR eller er det for kort tid.

 

 

Wakas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det desverre noen år siden jeg var en hyppig flypassasjer, men den gangen mener jeg at jeg ble fortalt at det er kun de flyselskapene som er i allianse med hverandre, som automastisk bytter baggasje. Continental tilhører Skyteam og Air Canada tilhører Star Allianse. De er derfor ikke i allianse. Så i utgangspunktet vil jeg svare at du nok må belage deg på å sjekke inn på nytt.

 

Det er mulig reglene er endret eller at det eksisterer andre avtaler nå. Det får andre eventuellt fortelle om :) Mitt råd er å høre med flyselskapet for å få vite det helt sikkert.

 

2 timer på EWR høres nok ut, men siden jeg ikke er kjent med den flyplassen, kan jeg ikke svare noe sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på EWR i forrige uke, da måtte jeg hente bagasjen etter innsjekking til USA dog (Kanskje du kommer inn på en annen terminal?) Men da måtte vi hente bagasjen til en transfer desk, og vi fløy med Continental fra OSL til EWR, og fra EWR til TUL, som også var Continental. Men gikk greit :) God tur!

 

PS: 2 timer på EWR er bra tid :) Bare du ikke blir alt for forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Wakas!

 

Naa husker jeg ikke i farten hvilken terminal Air Canada bruker, men 2 timer skulle bli plenty i alle fall!

 

Raymond!

 

Continental tilhører Skyteam og Air Canada tilhører Star Allianse. De er derfor ikke i allianse. Så i utgangspunktet vil jeg svare at du nok må belage deg på å sjekke inn på nytt.

 

Nei, transfer av baggasje har stort sett ingenting med alliansepartnere, men mere med innsjekk og reisepoeng. Du skulle fortsatt klare aa "interline" baggasje.

 

Det som skjer i EWR naar du kommer fra OSL, eller fra andre internasjonale destinasjoner, er at du maa customs klarere baggasjen selv og derfor maa du ta den av baggasjebaaandet og igjennom customs, for aa saa videresende den paa transferdesk.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...