Per Johan Næsje Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Noen som vet når det beregnes avgang for kjempen. Så vidt jeg har skjønt så skal icing fog testene foregå en natt til. Avgang blir vel da en gang på fredag, men når? Tenkte å få til et skikkelig videoopptak av take-off Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tron Kittelsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er fortsatt litt usikkerhet rundt når den skal reise. men de har sakt fredag eller lørdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Når kl kommer dette til å skje? Har lyst til å se:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tron Kittelsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ikke godt og si, siste nytt fra Osl: Vi har fått opplyst at flyet blir stående på Oslo Lufthavn til fredag 14. desember, men det er også mulig at det blir til lørdag 15. desember. Foreløpig har ikke værforholdene vært optimale i forhold til de testene som skal gjøres. http://www.osl.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johan Næsje Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Dersom noen av dere godtfolk kunne være behjelpelig med å tipse meg om en god plass, så stiller jeg med utstyr: http://www.video-film.no/bilder/lang-tele.jpg Tror vi kunne følge "fuglen" et godt stykke nedover Europa med denne. Videoen legges selvfølgelig ut på nett i etterkant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Dæven Per Johan, da får du jo med landingen i Toulouse også da? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johan Næsje Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 He, he, ja planen min er å stå f.eks i Nannestadåsen, tror flyplassområdet blir litt for tett på :crazy: Vet ikke om noen er kjente i terrenget vest for OSL med utsyn over det meste av flyplassen og med litt overhøyde? Dersom jeg da kunne få litt hjelp av dere andre spottere som evt. har adgang til trafikkfrekvensene, så kunne vi gjøre en avtale om at dere ringer meg opp på mob. når det nærmer seg taxing og take-off. På den måten slipper jeg å gå tom for batteri og tape før den virkelige happeningen! Jeg tror dette kan bli noe av det råeste filmopptaket gjort så langt av A380 :cool: Bildet i min tidligere tråd viser en 600mm + 2.0 extender, crop faktor inn på kamera er 7,2x dvs oppsettet på bildet gir 8640mm brennvidde! Må bare få putta på noen feite ND filtre slik at jeg får lagt meg på 8-11 i blender, så tror jeg vi skal greie skarpe og klare bilder på en 3-4 km hold Det som er viktig å få klarlagt er når take off vil finne sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 He' date=' he, ja planen min er å stå f.eks i Nannestadåsen, tror flyplassområdet blir litt for tett på :crazy:Vet ikke om noen er kjente i terrenget vest for OSL med utsyn over det meste av flyplassen og med litt overhøyde? Dersom jeg da kunne få litt hjelp av dere andre spottere som evt. har adgang til trafikkfrekvensene, så kunne vi gjøre en avtale om at dere ringer meg opp på mob. når det nærmer seg taxing og take-off. På den måten slipper jeg å gå tom for batteri og tape før den virkelige happeningen! Jeg tror dette kan bli noe av det råeste filmopptaket gjort så langt av A380 :cool: Bildet i min tidligere tråd viser en 600mm + 2.0 extender, crop faktor inn på kamera er 7,2x dvs oppsettet på bildet gir 8640mm brennvidde! Må bare få putta på noen feite ND filtre slik at jeg får lagt meg på 8-11 i blender, så tror jeg vi skal greie skarpe og klare bilder på en 3-4 km hold Det som er viktig å få klarlagt er når take off vil finne sted. [/quote'] Åsvegen i Nannestad går langs hele Vestsiden av plassen, og fra ca midt imellom Holter og Maura vil du ha flott overblikk over plassen. Evt. toppen av Mistberget, men vet ikke om det frister å tusle de meterne opp til toppen dit med den linsa der på slep Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johan Næsje Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Takk Thomas, godt tips mht Maura, skal gjøre en rekognosering der i morgen tidlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Håper flyet drar på Lørdagen. Er det noen andre som møter opp for å si farvell til giganten? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 jeg håper det samme og å få sitte med noen fra Vestfold. :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Blir det lørdag skal jeg oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Om jeg kommer meg opp dit, drar jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Nå skal det visst dra i morgen tidlig/formiddag. (Med forbehold) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har flightplan på den for i morra. Ser ut at den flyr avsted i morgen tidlig klokka 0800. Er det som står på flightplanen. Sakset fra ippc.no ------------------------------------------------------- DEPARTURE: ENGM DESTINATION: LFBO CALLSIGN: FWWEA SOURCE: FPL EOBT: 0712140700 ROUTE: SKI UT600 LAGUM UL621 AAL UP615 ALS UN872 EEL UP174 WOODY/N0485F410 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UZ365 NARAK --------------------------------------------------------- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Som lovet i "ankomst" topicet, så har jeg nu lavet en AI-flightplans til FS med Gardermoen med som lufthavn. I kan finde den her: http://flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=380159&Main=49831#Post380159 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 hei, hvor på ippc finner du dette? "Sakset fra ippc.no" edit: unnskyld, fant det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Iflg. VNC Live Radar har nå A380'n akkurat tatt av, svinger venstre (mot SKI sanns.) og klatrer gjennom FL 100. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og nå har den forlatt norsk luftrom ut i Skagerak i FL 300 og med 486 kts i bakkehastighet. Stod klar med kamera over Larvik som den fløy rett over siden den sanns. fikk direkte AAL, men morgentåka ødela. God tur til kjempen og takk for besøket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johan Næsje Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Tåka ødela den sjansen for videoopptak gitt :cry: Det var vel det vi så til A380... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 ... kommer mest sannsynlig tilbake i midten av JAN08. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Konge! Hvorfor kommer den tilbake egentlig? :grin: EDIT: Fant ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.