Jan Gulliksen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hva? Her så jeg åtte jagerfly i formasjon over Tønsberg en vanligvis stille onsdag klokka 12.30, og så er det ingen som har skrevet om det på forumet?? Idet jeg skulle låse meg inn i bilen, hørte jeg et brøl over hodet, kikka opp og så undersida på åtte jagerfly (kjente ikke igjen typen) som svingte elegant over byen og fortsatt sørover. Jeg er temmelig sikker på antallet, men hva slags fly - og hvorfor - nei, der er jeg blank. Men det er jo ikke akkurat hverdagskost .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut-Arild Lindquist Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En kompis av meg som jobber i kontrollsentralen i Røyken ringte meg ved 12-tiden i dag og fortalte om dette. De kom da fra Ørlandet og hadde akkurat entret ENGM TMA nordfra. De hadde overflyving på ENGM og dro videre over Røyken og skulle en tur til Rygge. Men i all hast glemte jeg å spørre HVORFOR. Men det var iallefall 8 F-16. mvh Knut-Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Børge Litangen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er vel den årlige julestjerna, regner jeg med? Hadde visst besøk her nord, også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hørte rykter om at de skal ha vært over oss her i Bergen også, jeg fikk desverre ikke sett dem selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Var nok den årlige julestjerna ja kom over Moss også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Jess, ei flott julestjerne! Jeg så a over taket der a jordmor-Matja bor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Are Pettersen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Den dyrest julestjærna jeg har sett... Hva koster det sånn ca å holde en F-16 i lufta i en time? Gange 9? Gange X antall timer? Men fin salutt det dær.. Synd jeg ikke fikk sett det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Så de over Oslo. Jeg holdt på å kjøre av veien. Kjørte på ring 3 ved Ryen med mange biler rundt meg. He he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Selv var jeg ute å vandret på Karl Johan da jeg rett og slett ble stående å gape mot himmelen. De tok en flott runde over Oslo Sentrum og skuet var virkelig verd å få med seg! Folk snudde seg litt rart der det stod en trønder å pekte mot himmelen.. "nå kommer de alle sammen" tenkte de sikkert.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Selv var jeg ute å vandret på Karl Johan da jeg rett og slett ble stående å gape mot himmelen. De tok en flott runde over Oslo Sentrum og skuet var virkelig verd å få med seg! Folk snudde seg litt rart der det stod en trønder å pekte mot himmelen.. "nå kommer de alle sammen" tenkte de sikkert.. :cool: Karl Johan? Sneket deg unna julegudstjenesten som enkelte andre måtte på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hehe, jeg sniker meg vel ikke unna noe som helst jeg. Var det ikke nok med at jeg vendte mitt legme og sjel opp mot det aller helligste? :whistle: Turnus og juleferie kommer godt med, totalt sett har jeg kun en dag igjen før jeg dimiterer, dog denne er satt til 4. jan. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Dahl Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Stig Are: Vanskelig å si hva det koster men offisielt koster det ca 25 000 kr timen for å holde en F-16 block 52 i lufta. 25k x 9 = 225 000,- Så kan du jo legge til utgifter på apparatet rundt flyene og pilotene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ganget med antall flytimer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hørte rykter om at de skal ha vært over oss her i Bergen også, jeg fikk desverre ikke sett dem selv \\:\\( Jepp...stemmer det! :grin: Denne skjeldne baletten passerte over byen midt på dagen .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg sitter her og er litt sånn småskuffa nå, siden jeg gikk glipp av dette. Derfor spør jeg, har det vært en post om dette på forhånd som jeg ikke har sett? Eller er det rett og slett ingen som viste om dette som tenkte på å si i fra til andre uvitende slik som meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Det kom som julekvelden på kjerringa for meg i alle fall! Men det er snodig at det ikke har lekket ut info om dette i det miljøet mange her på forumet hører til. Ellers bryr jeg meg null og niks om hva dette kostet .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 En kompis av meg som jobber i kontrollsentralen i Røyken ringte meg ved 12-tiden i dag og fortalte om dette. De kom da fra Ørlandet og hadde akkurat entret ENGM TMA nordfra. De hadde overflyving på ENGM og dro videre over Røyken og skulle en tur til Rygge. Men i all hast glemte jeg å spørre HVORFOR. Men det var iallefall 8 F-16. mvh Knut-Arild Jeg så de over Trondheim da de dro fra Ørland. Skikkelig fin formasjon... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Susa over skolen her og.. Dundra i hele bygget Folk i klassen spør meg alltid hvilken flytype som flyr over oss.. Denne gangen ble det raskt svart F16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Bekrefter at det var julestjerna ja. 9 i nord-Norge før lunsj og 8 sørpå etter, courtesy Ørland MAS i år. Var et flott skue fra tårnverandaen i Bodø! =) Ikke bekymre dere for penga gutta, jeg donerer gladelig hver eneste en av mine skattekroner til noen av disse flytimene. Finnes sikkert flere her inne som gjør det samme!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.