Gå til innhold

Spotter treff på Gardermoen en dag ?


Geir Ove Finstad

Anbefalte innlegg

Jeg var på gardermoen i går og titta på PIA 747 og traff en rekke menesker der oppe. Det er faktisk interesant og prate med likesinnede, og jeg lærte en hel del om hvordan kjenne i gjenn flytyper etc......er det intresse for at vi tar en liten samling med kaffe og greier en søndag på gardermoen???

Bare spørr jeg ????

Gofi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss prøve søndag 2 sept,, da kommer jo 747 også !

Ang Spotter miljø, ja det tror jeg absolutt at det er rom for, har sett et bra stigende tendens,,,,jeg går faktisk og fikler med tanken med WEB kamera etc....så er intressen stor så lar jo dette seg gjøre....tenk og kunne få satt opp en server med sms tjeneste på fly som er spessielle, en varslingstjeneste ......bare tenker høyt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre beskrivelsen vil du finne på min hjemme side i morgen ! Vi jobber med og lage beskrivelse av stedene, jeg har allerede laget en VR film som du også kan få et inntrykk av hvor det er best og stå !! Og ja det er faktisk en og annen 747 innom, jeg vet om PIA og Atlas Cargo samt Iran Air ! men det er mye annet fint også : MD-737,757,767,Avro,Tupolev,Embraer ja listen er laaang....

Personlig så lærte jeg hvordan skille 737-400-500-600-700-800 fra hverandre i luften nå på søndag,,,,artig,,,ikke lett og se forskjell på en 737-600 og 373-700, så det trigger meg ihvertfall........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ja dette høres kjempe bra ut !!...... Når blir dette da ? Håper jeg har anledning den dagen dette blir bestemt !

Geir, da fikk du sett en PIA 747-200, (BILDER DA ?) etter hva jeg så hjemmene fra [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] rett meg hvis jeg har feil !

"JUMBOER" på ENGM

PIA har vært på ENGM hvertfall de siste seks søndagene med enten 747-200/300 har variert litt ! PIA bruker som regel A310 på lørdags ruta.....

Tirsdager rundt kl 21, så har vi Atlas Air cargo/BA cargo 747-400F, MEN denne ruten blir nedlagt denne månden etter det jeg har hørt, såååååå vi må raske på hvis vi skal ha med oss den [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Iran Air flyr på fredager vel, eller er det flere ganger i uka ?, med sine lekkre 747sp/A300 maskiner !!!!

Håper det blir mere av store maskiner på ENGM [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image].......Gleder meg til den dagen SAS kommer med A340, åååååå [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Hold meg oppdatert ang denne turen da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Takk

_______________

Stian Svensen

ICQ 113263567

Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Personlig så lærte jeg hvordan skille 737-400-500-600-700-800 fra hverandre i luften nå på søndag,,,,artig,,,ikke lett og se forskjell på en 737-600 og 373-700, så det trigger meg ihvertfall........

Selv morra mi burdte kunne se forskjell på en 737-600 og en 373-700

....Sorry, jeg kunne ikke dy meg.... Måtte rette opp i den lille skriveleifen!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Mvh

Tormod Ihlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA dette lover jo godt ! Trond Fossen har alt man trenger om ENGM ,,,bra side...Trond jeg tokk meg friheten av og Linke deg , håper det går greit......Jeg er klar 2 Sept....

Bør nesten være der fra 11-17/18...jeg og en kompis rigger pressening så om det regner eller snør om du driter så du blør,,,,jeg er der...flere som er med??????? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel også slenge meg med en dag..

Jeg har forresten også utviklet en spotterkalender, noe som kan være relevant i dette tilfellet.. Den er egentlig ikke utgitt ennå, men jeg skal offentliggjøre den skikkelig ganske snart.

Den er på følgende URL:

http://www.airpics.com/sc/" TARGET=_blank>Spotterkalender

For diskusjon med andre norske spottere kan også scanairforumet anbefales.

http://forum.airpics.com/forumdisplay.php?FID=1&usenet=0" TARGET=_blank>AirPics / Scanair Diskusjon

Dag, tilgi meg disse linkene, men jeg mener de er relevante i denne tråden. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

btw: Hvis dere har merket noe kødd på airpics.com i dag, er det fordi jeg har arbeidet med siten.. Overført store deler til en egen server som har litt bedre kapasitet osv. Men jeg mener det meste skal være i orden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Søndag 2.sept. hadde passet veldig godt for meg, da jeg har hele søndagen å slå hjel i oslo. Skal på "konferansecruise" til Kiel fredag til søndag, sammen med kollegene på arbeid.Båten kommer til oslo tidlig søndag morgen, og flyet hjem til Kr-sund går ikke før kl 22.00!! Har dere noen andre forslag til flyrelaterte ting i oslo-området, utenom Caravellen på Teknisk museum?

hilsen Runar Hvitsand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...