Gå til innhold

A380 til OSL muligens i morgen! (11.Desember)


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

  • Svar 248
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Herregud! Bare fordi at det at det lander ett stort fly på Gardermoen så tar formuet helt av....

Hva forventer du? Det ligget i navnet' date=' FLIGHTsim, altså flyforum ;)

Once in a life time [/quote']

 

Hvis du leser innlegget en gang til, så finner du en " ;) " på slutten av innlegget hans, det betyr i dette tilfellet ironi .

 

Du var kanskje ironisk du også? ^^,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Litangen

Var litt i seneste laget ute og endte opp forran østre rullebane med kun et mobilkamera...

 

Men her er i alle fall det jeg så fra landingen:

 

http://i238.photobucket.com/albums/ff319/sulebust/A380_1_bernt.jpg

 

http://i238.photobucket.com/albums/ff319/sulebust/A380_2_bernt.jpg

 

-Bernt

 

Nr. 1 der er vel strengt tatt en 737 fra SAS ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Bare fordi at det at det lander ett stort fly på Gardermoen så tar formuet helt av....

Hva forventer du? Det ligget i navnet' date=' FLIGHTsim, altså flyforum ;)

Once in a life time [/quote']

 

Hvis du leser innlegget en gang til, så finner du en " ;) " på slutten av innlegget hans, det betyr i dette tilfellet ironi .

 

Du var kanskje ironisk du også? ^^,

 

Nei?

Ironisk nok en gang.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den først fløy over så var det ikke noe lyd, så begynte det å komme, og for sikkerhetsskyld holdt jeg meg for ørene. Har opplevd tilsvarende situasjon hvor ørene ikke ble dekket til, og merkelig nok så gikk det ut over synet! Eller skal jeg si konsentrasjonen til å se. Det hele er jo over på noen sekunder, tok bare ingen sjangser. Once in a life time experience!

 

Blir vel tynt med A380 i Norge, men kan anbefale alle å ta en spotte tur til Heatrow (staves?) der kan du stå slik hele dagen med heavies, og sikkert snart A380 også.

 

Tom Andre, knall bilde !! Sto du ved flysamlinga? Det var der jeg ville stå, men massene stoppet på enden, så da gjorde jeg det også, snakk om sauementalitet

 

Tom Arne, bra bilde! tatt nesten i fra der jeg bor jo, hvilken linse brukte du til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en Canon 70-200 2.8 IS , men har zoomet godt inn på selve bilde i PS for å få frem litt mere. :)

 

 

Jeg prøvde å få et lass til Godsterminalen på Gardermoen, men det var visst ikke noe til eller fra der idag, så endte opp på Cargo Partner.

Da flyet passerte (nesten rett over faktisk) sto ALT stille på Jernkroken. Omtrent alle sto ute og kikket opp. Det var så stille der akkurat da at man kunne hørt et kronestykket falle på 100 meters avstand. :grin:

 

Det bor en flyfreak i oss alle tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den først fløy over så var det ikke noe lyd' date=' så begynte det å komme, og for sikkerhetsskyld holdt jeg meg for ørene. Har opplevd tilsvarende situasjon hvor ørene ikke ble dekket til, og merkelig nok så gikk det ut over synet! Eller skal jeg si konsentrasjonen til å se. Det hele er jo over på noen sekunder, tok bare ingen sjangser. Once in a life time experience!

[/quote']

 

Den SAS MD'en som tok av noen minutter før bråkte mye mer enn 380'n :)

Var noe magisk med hele landinga syns jeg.. Ikke et ord på TWR frekvensen, ikke et ord fra folk rundt, og ikke en lyd fra flyet før det hadde landa. (Jeg stod ved flysammlinga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto du ved flysamlinga?

 

Det er helt korrekt... Hoppa opp på krakken når den begynte og nærme seg...

 

men kan anbefale alle å ta en spotte tur til Heatrow (staves?) der kan du stå slik hele dagen med heavies' date=' og sikkert snart A380 også.

[/quote']

 

 

Frankfurt er det også bra mye heavy treafikk, og der blir det vel også en den 380 når lufthansa får sine... Absolutt verdt turen for de som liker store tunge maskiner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den SAS MD'en som tok av noen minutter før bråkte mye mer enn 380'n :)

Ikke så rart' date=' da JT8D'n på MD-8Xn har en by-pass ratio på rundt én, mens en GP7200, som denne maskinen har, har en by-pass ratio på 8,7, samt at sistnevnte er noen generasjoner nyere. GP7200 har feks større front fan enn det Trent 800 og PW4000-112 (motorer en finner på 777,) men likevel gir dem ca 20klbs mindre thrust.

Det er en grunn til at A388 er så over winged, samt at motorene har blitt designet for å være stillegående, det er for å kunne unngå støybegrensningene flere flyplasser verden rundt har.

 

Frankfurt er det også bra mye heavy treafikk, og der blir det vel også en den 380 når lufthansa får sine...

Frankfurt og Heathrow er nok de to flyplassene, ved siden av flyplassene i Dubai, som vil se mest trafikk med denne fuglen. De to første pga slotbegrensninger, den siste pga et visst flyselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...