Frode Skibrek Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Mens fengselsbetjentene ble stanset og undersøkt i sikkerhetskontrollen, kunne en narkotikadømt fange med barberblad i mobilen spasere fritt omkring på Trondheim Lufthavn Værnes i forrige uke. Les hele historien hos Adresseavisen her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Og hva gjør en fange med mobiltelefon? Mener å huske at slik er forbudt under fengselsopphold/Fangetransporter nettopp av grunner som denne.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Siden denne fangen kunne transporteres med kollektiv transport regner jeg med at han ikke utgjorde noen relativ trussel i den forstand. Dog, litt skeptisk er jeg også for at vedkommende hadd mobiltelefon, hvilke prossedyrer som ligger bak dette tørr jeg ikke spekulere i. At betjentene ble fratatt håndjern og strips stiller jeg meg litt spørrende til, her er det jo faktisk snakk om egensikkerhet, og andres sikkerhet i den forstand. Men, nå er det jo strengt tatt ikke nødvendig med mer enn ett sett håndjern for en fange, dvs. at man ikke trenger å ha med flere sett en nødvendig. Har man da fire håndjerntasker på hver betjent forstår jeg hvorfor iallefall tre av de pent må legges igjen. Av egen erfaring så fikk jeg senest i går med meg håndjern igjennom sikkerhetskontrollen. Gjorde ikke noe for å skjule de heller, de var i beltet mitt og jeg lå de oppi en fin blå eske for gjennomlysning. Etter turen igjennom røngten maskinen var det bare å ta de på igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Stiller meg mer undrende til at ikke en gikk før fangen og en etter om det var så farlig at han fikk gå litt alene enn at Securitas gjorde jobben sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Sikkerhetskontroll? Trygghetsfalsknere burde straffes etter lovens strengeste straff så fort de gjør slike "bommerter"! Pføy Med trygghetsfalskner menes personer som skaper falsk trygghet. Les: kontrollører i sikkerhetskontrollen. Nekter å kalle de "sikkerhetskontrollører" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Og enkelte her ser ikke lengre enn sin egen nese. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.