Fredrik Helland Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 23. desember går den en charter fra Gardermoen til Sharm El Sheikh. Flightnr er MSC4771. noen som vet hvilken flytype som blir brukt her? og hvordan service ombord er osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Airbus 320 eller 321... Air Cairo som flyr og de flyr vel ganske ofte på Gardermoen.. På Fredag den 16 flyr de også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Shamr El Sheikh ja. Har vore der nokre gangar. Dykkeferie eller berre strandliv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Takker :-) De som reiser skal vel nyte strandlivet :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ei skam å reise dit utan å dykke :grin: Men du får ønske dei reisande god tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S H Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Tror de flyr a320 fra Gardermoen. Gjorde det i allefall sist jeg var nedover. Servicen er helt grei på flyet. Man får ikke servert alkohol under turen og drikken blir servert i plastbeger, og ok mat! Blir sikkert en fin tur. Kjempefint i Sharm El... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja Sharm El Sheikh på Sinai-halvøya, er helt klart å anbefale framfor Hurghada - sistnevnte sted anbefales ikke. Har vært fem ganger i Afrika (hvorav én gang på charter), fasinerende og spennende land (så lenge man slipper unna matforgiftning..) :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Splitter ny terminal er det der også. Kjempedeilig vann og smakfull vannpipe. Må innrømme jeg er sjalu! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Enig med Lars her. Hurghada er ein dårleg plass om du skal på ferie. Ekstremt innpåslitne folk og mykje mas. Sharm er betre. Litt mindre innpåslitne folk, finare område, betre dykking, klarare vatn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har vært femganger i Afrika (hvorav én gang på charter)' date=' fasinerende og spennende land (så lenge man slipper unna matforgiftning..) :cool: [/quote'] Afrika er et kontinent, ikke et land... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Smaken er som baken eller? Jeg var i Hurghada i september i år, syns det var helt topp.. Har ikke vært i Sharm så jeg kan ikke sammenligne de 2 plassene, men jeg kan absolutt anbefale Hurghada. Slitsomme egyptere er det vel like mye av i Sharm som i Hurghada eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Der tar du feil Mats-Inge. Dei ermeir pågåande og innpåslitne i Hurghada. Dersom du seier nei til ein i Sharm, så backer han av og lar deg gå videre. I Hurghada må du nesten sloss deg ut av butikken om du ikkje kjøper noe. Varmer enn en gang eg måtte bruke makt for å komme meg ut av butikkene i Hurghada. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Mye mulig... Vet de var slitsomme i Hurghada, men det er bare å ignorere de så gir de opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har vært femganger i Afrika (hvorav én gang på charter)' date=' fasinerende og spennende land (så lenge man slipper unna matforgiftning..) :cool: [/quote'] Afrika er et kontinent, ikke et land... Tror faktisk Sinai halvøya ligger i Asia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har riktignok aldri påstått, at Sharm el-Sheikh ligger i Egypt - men for de som gjerne vil ha litt mer info: Sinaihalvøya er den delen av Egypt som hører til Asia. ..og der ligger Sharm el-Sheikh, nesten helt på sydspissen. Drar man en (nesten) rett linje på skrå til Egypt, så finner man Hurghada. Så stedene ligger ganske nærme hverandre.. Sinaihalvøya (arabisk: Shibh Jazirat Sina شبه جزيرة سيناء) er en trekantet halvøy mellom Middelhavet i nord og Rødehavet i sør. Den ligger i Egypt, og har et areal på rundt 60 000 km². Landgrensene er Suez-kanalen og Suezbukten i vest og grensen til Israel og Akababukten i øst. I Sørvest-Asia kalles halvøyen for Vest-Asia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har riktignok aldri påstått, at Sharm el-Sheikh liggeri Egypt ..og der ligger Sharm el-Sheikh, nesten helt på sydspissen. Drar manen (nesten) rett linje på skrå til Egypt, så finner man Hurghada. Får nesten inntrykk av at Egypt ikke har noe med i alle fall Sharm el-Sheikh å gjøre ut fra dette, men altså både Sharm el-Sheikh og Hurghada ligger i Egypt, og er da følgelig også begge egyptiske byer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Vel Hurghada har noe sharm el sheik ikke har nemmelig Giftun Island Et paradis å dykke på, mye delfiner og kritthvite strender. Giftun Island er forøvrig en national park og bildene under viser Mahmya Beach som er et paradis aktig strandkomplex og veldig populært Her er forøvrig hotellet jeg lå på i Makadi Bay / Makadi Palace et 5 stjerners all inclusive hotell med ubeskrivelig godt service og mat.. Virkelig et paradis av et hotell med egen strand og korall rev.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Så ble det til at jeg også skal til Egypt :-) Reiser 30. desember, opp igjen 6. januar. Er det A320 og A321 som fly på disse dagene også? Ser virkelig fram til det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vel Tom. Giftun Island ligg ikkje akkurat I Hurghada. Og det er på langt nær så mykje folk på Giftun som i Hurghada. Så det er ganske greitt. Giftun Island er ganske flott. Skulle berre ønske eg rakk å ta turen dit sist eg var i området hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg skal også til Egypt, reiser 11.januar og skal til Sharm El-Sheikh. Lurer også på hva jeg skal fly, er bestilt gjennom Pyramidene reiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Wiik Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei. Ungene mine m/fl. skal dit (Sharm El-Sheikh) 11. Januar. De drar kl. 07:30 fra Gøteborg (Landvetter ?). Hvor finner jeg info om flightnr osv. ? Moren til ungene vet ikke siden hun ikke har noen med bookingen å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Damgaard Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har jobbet som Dive-Master på begge steder, og man må skille kortene her: Downtown Hurghada er bra hvis man er glad i støy og tutende biler. Dra man seg litt utenfor centrum, hvor de bedre hotellene ligget (Hilton etc.), så er det ganske bra. Gifton er jo ikke å forakte heller. Litt ensomt på disse stedene, men bra dykking. Downtown Sharm El Sheikh, er også helt elendig, men bor man i Naama Bay, så har man allt: Flott strand, bra uteliv/restauranter, bra hoteller, kort vei til dykkeplasser. Om det ikke skal dykkes, så må det ihvertfall snorkles. Å ikke se hva som rører seg under vann i Rødehavet er helligbrøde!! God reise Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg tar turen til Hurghada i slutten av februar. Har vært der en gang tidligere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jarle: Du har sjølvsagt heilt rett. Ein bør unngå dei mest stressande strøka som downtown etc. Naama bay er flott. Me budde på Hilton Sharm Dream Resorts då me va der for tre år sidan. Fenomenalt område. Og som du seier, å ikkje sjå undervasslivet i Rødehavet er ei helligbrøde. Det er noko ein berre MÅ få med seg. Ein finn jo alt ifrå klovnefisk til papegøyefisk og murene heilt inne ved stranda. (Såg den største murena på turen dit på fridykking på 9 meter ved stranda). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.