Gå til innhold

Jarlsberg 25-26 August


Kenneth G. Sørensen

Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Kom nettopp hjem,jeg dro på lørdag og sov i telt til søndag.

Var egentlig sikkelig kult på lørdag for Harvardene og flere andre fly fløy acro og trente til den neste dagen.

Han speakeren irriterte meg litt da,at han ikke kunne holde kjeft å la oss nyte showet!!

Viper showet var helt rått!!!!!!!!!

Noe av det beste jeg har sett!!!

Tok en god del bilder der pluss at kameraten min filma hele showet [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte best F-16 med touch'n go'en sin jeg! men [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] han masa jo så fælt han speakeren. + han sa jo alt _minst_ to ganger! men syns nok at de masa litt mye om at den F-16'en kom til å komme eller ei, var rett før jeg dro, men var glad for at jeg ble! Likte også Antonov A 2'en godt, var stilig å se hvor sakte den fløy i motvinden! jaja var fornøyd, og kommer nok helt sikkert tilbake til neste år! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

MVH

Harald A. Skontorp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han speakeren var idiot han masa og masa,det værste var at han begynnte å mase på lørdag [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] ,også fortsatte han klokka 0830 på lørdag!

Jeg var nesten sikker på at F-16 ikke kom siden han begynnte å mase om det klokka 1000,også var det hele tida "ja,nå klarner det opp litt,da kan det hende F-16 kommer..."

Men F-16 var helt rått!!

Når kaptein Ertsgaard slengte den over på siden med full burner etter den første passen ble jeg sikkelig rørt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Harvard displayet på søndag var heller dårlig men på lørdag var det sikkelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok omtrentlig 70 bilder. Fikk et av F-16 når den toucha ned på asfalten (likt som deg jeg tok på ENNO). De beste kommer opp på airpics og resten av bildene fordeles på min hjemmeside og flyklubb.net. URL kommer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både F-16 displayet og Antonov AN-2'ens "Slow-pass" var imponerende...

Dessuten så var det moro å se en Cri Cri med egne øyne selv om den ikke var ferdig ennå... Det var et bitte lite fly det...

Det lave skydekket ødela nok en del av displayet til den første Harvarden, men det synes jeg virkelig den fikk ta igjen når den fløy med Dakota'en...

LN-TEX fikk jo showet litt da...

Som andre har påpekt så kunne de ha funnet en bedre speaker... Han gjorde en veldig dårlig jobb med både det ene og det andre, og når jeg er på flystevne så driter jeg ærlig talt i at "Det meldes fra Kongeskipet Norge at Kronprisnparet har spist sin første frokost som ektefeller..." [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Dessuten så var han jo helt opphengt i å forklare flyteori om f.eks. koordinerte svinger o.l. Gjentatte ganger!!!

Nei hiv den mannen ut av bua.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

 

Flott stevne uansett! JFS begynner virkelig å få til dette nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er selvfølgelig at dere skulle betale. Det er utrolig egoistisk og dårlig gjort mot alle de som bruker lang tid på å sette sammen dette showet, og det viser at dere har liten respekt for alt som skal klaffe FØR stevne er begynt.

At man er fly-interessert og deretter bryter seg inn over gjerdene for å se på flyene er uforskammet og utrolig naivt.

Tror du det er gratis å arrangere flystevne? Alt av inntekter går videre til Jarlsberg Fritids Senter. Det er ingen som direkte tjener på dette!

Nei, 80 kroner må man da kunne bruke for å støtte en flyplass og for å forbedre neste års show. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Martin (som forøvrig har brukt en del tid på dugnader på Jarlsberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen:

Trist at Vampiren ikke kom da ville vært DRIIIIIT kult med den og F-16 i formasjon [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]


.. Som selvfølgelig aldri ville ha skjedd.

quote:

Også sa han hele tida "vi ønsker den og den personen velkommen til Jalsberg",men ikke noe om hvem denne personen var eller hvorfor han ønsket han velkommen,jeg vet at det ikke bare var at han sa velkommen til alle som var innom Jarlsberg,for han ønska ikke meg velkommen.


De han hilste velkommen er stort sett alle kjente folk innenfor flymiljøet.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Martin Kaareng:

Meningen er selvfølgelig at dere skulle betale. Det er utrolig egoistisk og dårlig gjort mot alle de som bruker lang tid på å sette sammen dette showet, og det viser at dere har liten respekt for alt som skal klaffe FØR stevne er begynt.

At man er fly-interessert og deretter bryter seg inn over gjerdene for å se på flyene er uforskammet og utrolig naivt.

Tror du det er gratis å arrangere flystevne? Alt av inntekter går videre til Jarlsberg Fritids Senter. Det er ingen som direkte tjener på dette!

Nei, 80 kroner må man da kunne bruke for å støtte en flyplass og for å forbedre neste års show. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Martin (som forøvrig har brukt en del tid på dugnader på Jarlsberg)

 

Nå er du utrolig FREKK!!!

Flere av de jeg kjenner som var der kom inn langs hovedveien, og ble ikke avkrevd penger for å komme inn!!! De ble tilbudt programmet til 10 kroner, men ingen solgte billetter!!

Når dere ikke en gang klarte såpass så fortjener dere ærlig talt ikke bedre!!!

 

Selv så betalte jeg mitt...

[ 27-08-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte desverre ikke på å ta med meg kamera [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] , men da kommer da flere stevner... er det noen som vet når det neste er ? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Jeg fikk meg selv en seilflytur ihvertfall.. DET VAR DRITFETT! har tenkt å starte å fly seilfly nå [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] er det noen andre som går med den samme tanken, eller vet om hvilke klubber som er best/billigst?

er enig i at speakeren var en smule irriterende... fikk meg et par gode lattere da, f.eks: "der lettet antonoven, akkurat som et STRYKEJERN" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

toppene var jo antonoven og f-16 flyet da... i tillegg til seilflyturen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

til dere som var der begge dagene, hvilken var "best" ?

[ 27-08-2001: Endret av: Jakob Jakobsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var innom en tur på lørdagen men ble skikkelig skuffa [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] det var jo nærmest helt på trynet spør du meg. Det er jo mulighet for at jeg dro for tidlig, var bare antonoven og noen småfly parkert, og f16'en kom en tur innom. Men så kostet det heller ikke noe penger da. Jeg tro i 15 tida så det hadde nok noe å si. Men det som var positivt med lørdagen var at det ikke var noen speaker [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

MVH

Harald A. Skontorp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

Vampire skulle fly formasjon med F-16.

Sånn er det med den saken, det nytter ikke å motsi dette

 

LN-JET har fløyet i formasjon med F-16 ved flere anledninger

tidligere. (Rygge, Klanten, Fagernes)

Se

http://home.no.net/won/bilder.htm" TARGET=_blank>WoN Fotoside

og

http://home.no.net/won/videoer.htm" TARGET=_blank>WoN Videoside

for dokumentasjon....

E.H.

[ 27-08-2001: Endret av: Erik Hoelsæter ]

[ 27-08-2001: Endret av: Erik Hoelsæter ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

 

Nå er du utrolig FREKK!!!

Flere av de jeg kjenner som var der kom inn langs hovedveien, og ble ikke avkrevd penger for å komme inn!!! De ble tilbudt programmet til 10 kroner, men ingen solgte billetter!!

Når dere ikke en gang klarte såpass så fortjener dere ærlig talt ikke bedre!!!

 

Selv så betalte jeg mitt...

[ 27-08-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Frekk fordi jeg syns at folk kan bruke hodet litt, og kanskje betale en liten sum penger for å se på noe som koster penger?

Jarlsberg er privat område. Selv om ingen sjekket, skal man ikke sette opp telt uten tilladelse.

Neste dag kom de fleste folk gjennom hovedinngangen. Der ble det solgt billetter utover storparten av dagen. At salget sluttet etter en stund og at dine venner kom inn gratis har da absolutt INGENTING med innlegget mitt å gjøre! De kom inn over en sperring! Det er umulig å kontrollere hele området...

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

Jeg fikk meg selv en seilflytur ihvertfall.. DET VAR DRITFETT! har tenkt å starte å fly seilfly nå [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] er det noen andre som går med den samme tanken, eller vet om hvilke klubber som er best/billigst?


Det er infomøte til onsdagen, håper vi ser deg! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Fikk du prøvd Blanik eller Janus?

Ble riktignok ikke den lengste turen, men tenk når du kan fly der oppe i mange timer helt for deg selv...

Tønsberg Seilflyklubb har som mål å være den billigste klubben på disse kanter av landet. Tror et kurs koster 6500.- ,da er 25 starter og leie av seilfly + teorimateriell inkludert.

Etter dette koster leie av Blanik + K-8 2700.- i året om jeg ikke tar helt feil, og 25 kroner per 100 meter slep.

Alt dette blir det jo selvfølgelig info om på møtet på onsdag. Jeg tror det er flere fra Asker som skal på møtet, kanskje dere kunne avtalt sammen?

Kenneth

[ 27-08-2001: Endret av: Kenneth Vika ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta feil men jeg har ikke hørt noe om at Vampire og F-16 skulle fly formasjon på søndag. Hvor har dere sett/hørt dette?

Jakob Jakobsen: Meg og Kenneth Vika (også på flightsim.no) dyttet og ordnet seilflyet på plass! Håper du kommer til Jarlsberg på onsdag. Da er det intro møte for seilflykurs.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

Vampire skulle fly formasjon med F-16.

Sånn er det med den saken, det nytter ikke å motsi dette

Du har sikkert rett, men hvor leste du dette?

På flyparkerings vaktplanen sto det oppført med F16 for seg selv, og ikke sammen med Vampiren, den skulle komme tidligere på dagen.

Dukker du opp på infomøte på onsdag?

Kenneth

[ 27-08-2001: Endret av: Kenneth Vika ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Vika:

Du har sikkert rett, men hvor leste du dette?

På flyparkerings vaktplanen sto det oppført med F16 for seg selv, og ikke sammen med Vampiren, den skulle komme tidligere på dagen.

Dukker du opp på infomøte på onsdag?

Kenneth

[ 27-08-2001: Endret av: Kenneth Vika ]

Sto i programmet....jeg kommer på intromøte på Onsdag hvis jeg får hajke ned [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det bel sagt,så ble det ikke krevd penger på lørdag da jeg kom,og vi spurte han som var sjef for området hvor vi kunne sette opp telte vårt og fikk klarering fra ham hvor vi kunne sette det.

Hvis dere er så hissge på at folk MÅ betale skulle dere hatt vakter!

Skal folk gå rundt å spørre alle somer der om man skal betale til de da eller??

Det ble nevnt at Vampire hadde fløyet formasjon med F-16 på Rygge,når var dette??

Forrøvrig stod det i programmet at Vampire og F-16 skulle gjennomføre en formasjons flyging klokka 1325 etter acro med Harvard.

Ang, hvilken dag som var best;søndag var helt klart best,men Harvard displayet var MYE bedre på lørdag,var det to forskjellige piloter eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Martin Kaareng:

Frekk fordi jeg syns at folk kan bruke hodet litt, og kanskje betale en liten sum penger for å se på noe som koster penger?

Du kan faktisk ikke forvente at folk kommer løpende etter deg med pengene i hånda... De betaler selvfølgelig på forspørsel fra vakt, men de betaler da ikke hvis ingen ber om pengene... Det sier seg selv...

quote:

Jarlsberg er privat område. Selv om ingen sjekket, skal man ikke sette opp telt uten tilladelse.

JFS oppfordret på sine sider at folk overnattet i telt. Man har med andre ord fått lov av JFS...

quote:

Neste dag kom de fleste folk gjennom hovedinngangen. Der ble det solgt billetter utover storparten av dagen. At salget sluttet etter en stund og at dine venner kom inn gratis har da absolutt INGENTING med innlegget mitt å gjøre! De kom inn over en sperring! Det er umulig å kontrollere hele området...

Mine bekjente som slapp gratis inn kom ved 12-tiden, med bil, på hovedveien. Det sto folk der som solgte program, men ingen som solgte billetter. Da de kjøpte et program så spurte sjåføren om hvor han skulle betale billettene svarte vakten: "Betalte du ikke for de der borte? Bare glem det du..." Vakta fikk litt ekstra for programmet sitt... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Problemet som du ser er ikke kundene, men vaktene...

Så lenge dere ikke nekter folk å gå over sperringene så gjør de det (i den grad man kan kalle et plastbånd for sperring)... Man må med andre ord stå å passe på... Folk legger ikke merke til en sperring med mindre sperringen er et 3 meter høyt gjerde med piggtråd på toppen... Står det noen å passer på så blir det muligens betraktet som en sperring, men om det er ubevoktet så gir folk faen.. Det er menneskelig natur.. Vi er dumme som sauer når vi er i flokk...

Hva tapte inntekter for JFS angår så har de med andre ord kun seg selv å skylde grunnet dårlig planlegging og dårlig disponering av de frivillige... Det så jo ut som om hver femte person på stevnet hadde et vaktmerke på armen, så at man ikke klarte å bruke vaktene litt mer fornuftig er ikke de besøkendes skyld... DET er helt sikkert!! [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...