Gå til innhold

Jarlsberg 25-26 August


Kenneth G. Sørensen

Anbefalte innlegg

Martin og Kenneth:

jeg var den første som fikk en tur på søndagen! Så det var Blaniken jeg prøvde (det var den røde, ikke sant?) skulle egentlig prøve den andre, men siden den trengte div. forberedelser mht fallskjerm etc. ble det Blaniken...

Jeg skulle gjerne kommet på Ondsag, men begge foreldrene mine er på foreldre møte den kvelden, så jeg trenger skyss :S

hvis det er noen andre fra asker som har plass til meg (og rune, tror han også trenger haik), og dere har lyst til å fylle opp bilen.....

jaja, vi får se... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

bra den nye veien fra drammen mot sandefjord blir ferdig snart.... det forkorter sikkert reisetida mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

Så lenge dere ikke nekter folk å gå over sperringene så gjør de det (i den grad man kan kalle et plastbånd for sperring)... Man må med andre ord stå å passe på... Folk legger ikke merke til en sperring med mindre sperringen er et 3 meter høyt gjerde med piggtråd på toppen... Står det noen å passer på så blir det muligens betraktet som en sperring, men om det er ubevoktet så gir folk faen.. Det er menneskelig natur.. Vi er dumme som sauer når vi er i flokk...


Litt overdriving fra din side regner jeg med.. menneskelig natur eller ikke, et område med omkrets, ja skal vi si 5km, er ganske vanskelig å passe på.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Vika:

Litt overdriving fra din side regner jeg med.. menneskelig natur eller ikke, et område med omkrets, ja skal vi si 5km, er ganske vanskelig å passe på.

 

Kenneth

Det var nå ikke ment som en overdrivelse da... Så lenge man ikke passer på så kan man ikke forvente at folk oppfører seg i henhold til regler de ikke vet om...

Hvis dere ikke vil at folk skal snike seg inn neste gang så må dere nok gjerde inn hele plassen (hvilket neppe hadde vært dumt uansett...)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 100 bilder fordelt på to dager,håper de fleste ble bra.

De blir lagt ut på Wings of Norway siden som snart er oppe i ny og forbedret versjon [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Brukte en hel film på F-16!

Tror nok jeg fikk noen bra bilder av Touch n' go'en,og noen av breakene over Jarlsberg.

Tja LN-TEX gjorde vel et greit show,men du skulle sett den RNoAF Harvarden (husker ikke hva registreringen var på den,LN-WHN eller noe sånnt var det ikke??)

På lørdag fløy den toppen 5 meter over rullebanen,sinnsykt rått [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Trist at Vampiren ikke kom da ville vært DRIIIIIT kult med den og F-16 i formasjon [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det dårlige været var noe dritt,har ikke vært på ett show i år hvor det ikke har regna [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Ja det var LITT irriterende med "kongeskipet norge raporterer at kronprins parret har spist frokost sammen" og så senere at de har spist lunsj og alt dette 14 ganger.

Også sa han hele tida "vi ønsker den og den personen velkommen til Jalsberg",men ikke noe om hvem denne personen var eller hvorfor han ønsket han velkommen,jeg vet at det ikke bare var at han sa velkommen til alle som var innom Jarlsberg,for han ønska ikke meg velkommen.

Var det noen av dere som måtte betale??

Jeg kom på lørdag,gående fra Tønsberg sentrum så gadd vi ikke å gå helt rundt for å gå inn hoved "inngangen",så vi gikk over et av de jordene der og gikk ved siden av runwayen og den ene taxiwayen.

Så bare skrevde vi over en av sperringene og var inne på området ingen som sa noe om at vi måtte betale noe da.

Vi satte opp teltet,ved den gamle Piperen og sov der.

Neste dag gikk vi bare bort til sperringene ved runwayen og satt oss der,uten å måtte betale en dritt.

Var det meningen at vi egentlig skulle betalt eller var hele greine gratis??

Var det forresten noen av dere som visste at showet på Torsnes ble avlyst pga. dårlig vær??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

når imorgen er det intro-møtet til seilflykurs?

jeg er ikke helt sikker på om jeg kan komme, men jeg prøver alt jeg kan... dette er FETT! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er det ikke klokken 6 da? Eller kanskje 5? hehe, vet ikke.

Men det er mulig vi tar noen turer med seilfly også om anledningen byr seg.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

og klubbhuset er hvor?

hvis jeg tar et tog til tønsberg som er der 17:07, hvordan kommer jeg meg til klubbhuset da?

det ville vært litt kjekt med et raskt svar, for det toget går om 1 1/2 time [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ring til Ole Baartvedt: TLF 32895557

Eller Tomas Viken: TLF 92841387

Tomas Viken er nok lettest å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en litt rar dag omme, så mange folk har jeg ikke sett på lenge. Sank kun med gjennomsynken, så det var ganske lite fart i luften..hehe.. hva mer kan man vente klokka 19 en dag uansett..

Til søndagen derimot, da forventer jeg skygater og laaange turer. Martin må vente, jeg skal samle timer i K8. hehe.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Vika:

Jeg tror jeg sa det først. hehe

Dessuten føler jeg på meg at været til søndagen blir så bra at i 12-tia så bygger cumulusene seg opp, 13.30 er det temmelig fullt, og 14.00 er det overutvikla, før det brytes ned og begynner på nytt, kanskje noen små regnskurer.

Kenneth

 

Jeg kommer jeg også, så det er best at du fjerner regnet [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

 

Jeg kommer jeg også, så det er best at du fjerner regnet
:P:P:P:D

Om det er litt utrygt for regn kan man nok vente seg finfin termikk :) Martin sier riktignok at vinden er ventet fra syd.. så da kommer vel kanskje sjøbrisen og ødelegger dagen. Blåser det fra nord, riktignok, kan jeg garantere timesturer.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 er ikke d ekstremt billig,jeg og kameraten min hadde tenkt til å begynne å fly seilfly tidligere i år.

Da jeg fant ut at jeg måtte regne med ca 10000 i to år bestemmte jeg meg for å spare litt først,kameraten min starta og han har nå brukt over 10000.

Og han har flydd siden mai,1900 er det bare teori da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve intro-kurset koster 6500,- hvilket i og for seg er veldig rimelig. Når du er ferdig med dette har du kanskje 10 timer, og du flyr solo. Sertifikatet krever 30 timer så det kan ta sin tid å få det. Hvor fort du får det kommer egentlig an på hvor mye penger du er villig til å bruke per uke/måned for å oppnå disse 30 timene.

Rundt regnet vil jeg anslå at jeg har brukt ca. 6-700 kroner måneden for å fly. Jeg har hatt turer på et kvarter som kostet meg 150 kroner, men får samme prisen har jeg da også hatt noen turer på over en time og en gang 3 timer.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...