Gå til innhold

Vi gratulerer Stian Vaaden med ny jobb!!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en drøm om å fly men jeg har mine begrensninger når det gjelder synet, jeg er fargeblind :cry:.. vet ikke engang om jeg kan ta ppl-a, noe som irriterer meg hver eneste dag når jeg ser flyene lande og ta av på værnes fra stuevinduet mitt. Håper du gjør en susende karriere innen luftfarten Stian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, jeg tror du kan få utstedt Klasse 2 medisinsk sertifikat med begrensninger, som da tillater deg å ta PPL(A). Hør med Norsk Flymedisin på Blindern.

 

Gratulere med ny jobb Stian, det er jo helt strålende! Håper du tar deg tid til noen bilder iblant da :)

 

Jeg måtte jo sjekke det opp, og her er det: Lovdata - Klasse 2 medisinsk sertifikat

 

JAR-FCL 3.345 Fargesans: "En fargeusikker søker kan av Flymedisinsk seksjon bedømmes skikket til å fly kun om dagen."

 

Så det er bare å prøve, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik' date=' jeg tror du kan få utstedt Klasse 2 medisinsk sertifikat med begrensninger, som da tillater deg å ta PPL(A). Hør med Norsk Flymedisin på Blindern.

 

Bare VFR da eller? jeg tror jeg skal klare en lanternetest, prøvde meg litt på å se lanterner da jeg jobba som stuer på værnes og på sommeren når jeg er ute å kjører båt på natta nede på sørlandet, jeg har ikke noen problemer med å se forskjell på rød/grønn/hvit lanterne på hvertfall 5-7km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare VFR da eller? jeg tror jeg skal klare en lanternetest, prøvde meg litt på å se lanterner da jeg jobba som stuer på værnes og på sommeren når jeg er ute å kjører båt på natta nede på sørlandet, jeg har ikke noen problemer med å se forskjell på rød/grønn/hvit lanterne på hvertfall 5-7km

 

Det er VFR du kan få, bare at du ikke kan ta nattutsjekk / IR.

 

Mvh Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...