Gå til innhold

Er du den næste Michael O'Leary?


Johan Clausen

Anbefalte innlegg

Jeg faldt over dette link, til et lille online management spil, hvor man skal bestyre sit eget flyselskab. Det er så let at gå til, som det ser ud til, men det er godt nok noget man kan blive afhængig af...

 

http://www.airlinemogul.com/airlinemogul/index.php

 

Jeg har oprettet et selskab der hedder Denmark Airlines, og jeg må sige, at det går fint. har et overskud på næsten 4 mio $ (efter køb af 1 nyt fly og leje af en masse gates i forskellige lufthavne). Spillet går rimelig hurtigt. 1 time svarer til 1 dag og 1 døgn svarer til en måned i spillet.

 

Det starter i 1950, hvor man begynder med en DC-3'er og en hub (med 2 gates). Derefter gælder det så om, at udbygge ens rutenet, tjene penge, købe nye, bedre og større fly, og dermed få endnu flere penge i kassen.

 

Jeg håber nogle herinde fra synes det kunne være sjovt at være med.

 

PS.Michael O'Leary er leder af Ryanair

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 897
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

"Proposed fare" er den pris du vil have dine passagerer betaler på den rute du opretter.

 

Alliance'er er ikker det helt store. Det er primært, at du kan oprette flyvninger fra dine Alliance-partneres hubs. Men du skal stadig betale for Gates, og for alt andet. Det koster € 1.100.000 at komme med i en Alliance,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke se hvilke ruter der er flydd færdige. Du har hvor mange freq den flyver. Hvis en rute har en freq på 3, så flyves denne rute 3 gange om dagen (altså i spillet og dermed på 1 time IRL). Du kan ikke rigtig se, hvornår den flyver hvor, og på hvilke tider af spillets dag.

 

Spillet kører også uten at du er logget på. Så selvom du måske ikke kigger på det en hel dag, så har dine fly alligelvel flydd og du har tjent penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg bestilte en spiltter ny DC3, men kan jeg se en bekreftelse i ettertid på at den er på vei? Jeg hadde lite kontanter da jeg bestilte det, men fant ut at jeg skulle ha nok penger til det var klart (24døgn=24timer). Hvor kan jeg se mine bestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler for fine fly, når du bestiller. Har lige bestilt en Convair 240. NICE ONE :D. Koster bare lige € 9 mio. Nå. Får den om en ca. 7-8 timer. OGSÅ skal der bare laves nye ruter og flere penge. 2 DC-3'ere er godt, men nogle med mange PAX og bedre range.

 

Alliancer kan bruges til at starte flyvninger fra de andre alliance-medlemmers hubs.

 

For eksempel. Du har startet et selskap og har Torp som base/hub. Du kommer i en alliance hvor der allerede er 1 anden partner. Han har sin base/hub i Heathrow. Hvis du så lejer en gate i Heathrow kan du starte flyvninger fra Heathrow og ikke som det ellers ville være, fra din egen hub. Så kan du lave flyvniger fra f.eks. Heathrow til Paris fremfor fra Torp til Paris eller anden sted.

 

Du kan også få navne på dine fly. Gå ind under Aircraft og vælg View & Buy. Nu kommer der en liste med dine fly. Tryk på INFO udfor det fly du vil skifte navnet på.

 

Ute til højre står:

Registration: Coming Soon...

Name: [Rename]

Close All Routes: Click Here

 

Tryk på Rename, og du kan skifte navnet på flyet.

 

Til Proposed Fare. Prøv med en masse forskellige priser. Prøv så at gå efter en loadfactor på 100%. Hvis den fare du vælger er for høy, så vil der måske være en loadfactor på 60%. Så kan du sætte prisen ned. Til siodst vil du finde det sted, hvor du har lige har 100% loadfactor, og alligevel har en god "proposed fare"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det tror jeg.

 

Er selv med i en Alliance, og der er 5 medlemmer (endnu). 4 selskaber i Europa og 1 i Australien. Så hvis jeg lejer gate i Sydnet, kan jeg starte flyvninger fra Sydney til f.eks. Melbourne. Dog vil jeg ikke ligge og flyve mod min alliancepatner. Så hvis du går det, så find en destination hvor din partner IKKE flyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...