Gå til innhold

Jobbtilbud Trondheim


Clamer F. Meltzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Folk her inne er mestere til å hakke på hverandre og å spore av tråder. Litt slitsomt egentlig - å se at det har kommet nye innlegg i en tråd man følger med på, men så er det bare tullsnakk.

 

Synd at denne jobben ikke var sååå bra som man først kunne tro. Så for meg arbeidsdager fulle av Flight Simulator jeg nå :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg av erfaring at alder ikke har noen direkte innvirkning på om man gjør en god jobb eller ikke. Alder er bare noe man har på ett papir, modenhet derimot!

 

Hvor gammel man er burde ikke komme til grunns hvorvidt man er skikket for en jobb eller ikke, men nå er vel de fleste også klar over at fåtallet av guttene på 16-17 år er moden nok til å ta de største oppgavene. Unntaket er selvfølgelig de som viser modenhet, og viser til tidligere erfaringer innenfor det feltet man søker seg jobb.

 

I tillegg kan man uansett ikke gi det hele og fulle ansvar til en person under 18 år, i de fleste tilfeller hvor man har med personer under 20 vil det være en kontroll instans som vil følge arbeidet den personen gjør. Dog, dette blir nok gjort ved de fleste ansettelser som har med store verdier å gjøre, men litt ekstra er det kanskje verd å følge med de som ikke har gangtid fra faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre her nevner, det er ikke alderen i seg selv som er avgjørende, men skikkethet, modenhet og hvor godt egnet man er for den enkelte stilling. Når man så skal ansette noen så vet man som regel lite eller ingenting om hvordan vedkommende vil fungere i jobben. For å minimalisere risken av feilrekruttering så ville ihvertfall jeg helst sett at de var ferdige med VGS.

Men for all del, alder i seg selv sier lite eller ingenting. Men, man kan anta at en person over 20 er mer moden og har mer erfaring enn en person under 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje anta at de har enda mer modenhet enn å si at de som jobber i Mc Donnals ikke er verdt like mye som andre, slik som noen klarte å prestere å si tidligere i denne tråden ;) Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon), flygeleder eller butikkansatt. Slike påstander om at enkelte arbeidsgrupper har lav verdighet bør du legge fra deg først som sist.

 

Enkelte her inne er vel født etter at jeg ble registrert her inne, så det har vel litt med det å gjøre også, haha! Føler at det snart blir link til denne på forumtråden på hw.no =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje anta at de har enda mer modenhet enn å si at de som jobber i Mc Donnals ikke er verdt like mye som andre' date=' slik som noen klarte å prestere å si tidligere i denne tråden ;) Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon), flygeleder eller butikkansatt. Slike påstander om at enkelte arbeidsgrupper har lav verdighet bør du legge fra deg først som sist.

 

Enkelte her inne er vel født etter at jeg ble registrert her inne, så det har vel litt med det å gjøre også, haha! Føler at det snart blir link til denne på forumtråden på hw.no =) [/quote']

 

 

Du har ett poeng, men du trenger ikke være frekk mot folk forde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er det samme som de har på BGO' date=' så er det styring av fly via kommandoer på en skjerm med tekst, ingen 3d-simulator med andre ord.. :( [/quote']

 

Det er nok eksakt det samme som er på Flesland, nemlig en NATCON-simulator. Jobben vil trolig være å ha ansvar for noen fly og når FLL gir en instruks svarer du med mic'en og taster inn i softwaren hva flyet skal gjøre :).

Correct
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri ansatt noen under 18' date=' med unntak av svært "enkle" jobber. Avisbud, klippe-plen, sommerjobber etc.

 

[/quote']

Jeg er 17 år og kjører truck på postterminalen i Trondheim. Jobben min kan faktisk være avgjørende om du får pakken/posten din i tide. Gjør jeg noen dårligere jobb fordi jeg er under 18? Trur nok ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon)' date=' flygeleder eller butikkansatt.[/quote']

 

Beklager det, selvfølgelig har alle arbeidsgrupper lik verdighet. Enkelte har bare fordommer mot ungdommer under 18 i jobb, og det jeg mener å si er at man ikke skal ta alle under 18 under en kam. Det finnes faktisk en god del av oss som virkelig jobber hardt, og har mye ansvar i jobben vår :) Ha en ellers fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på dette, Stian?. Selv om dette er noe "off record" tillater jeg meg å komme med følgende informasjon i denne tråden;

For det første er det krav til truckførerbevis for personer som vil føre truck. Dernest er det iflg krav fra Direktoratet for arbeidstilsynet (som truckførerkursene rundt om i landet bygger på), et vilkår at kandidaten ved opptak må være være 17 år. Etter bestått teoretiske og praktiske prøver vil kursdeltakere på 17 år få utstedt førerbevis etter fylte 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjøre så mye truck jeg vil under oppsyn fra de som er over 18 og har trukførerbevis. Jeg har derimot ikke lov til og kjøre alene på vei eller hvor som helst. Så lenge jeg kjører rundt i postterminalen' date=' har jeg lov til og kjøre. [/quote']

 

Faktisk så er kravet at bedriften har en fadder-ordning, og fadderen skal være en utnevnt person som har hatt truckførerbevis for gjeldende klasse i mer enn ett år. Ikke hvilken som helst person over 18 år altså, men én person.

 

Men frykt ikke.. Historien viser at det er ikke du som får problemer om noe skjer, men bedriftene som blir tatt i "uren praksis" får kraftig pisk på pung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...