M E Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hehe, gjør nok ikke det du Er det mer som er uklart tar vi det på PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hehe, gjør nok ikke det du. Man må da ha litt mer verdighet enn det \\:\\) Burger King? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Folk her inne er mestere til å hakke på hverandre og å spore av tråder. Litt slitsomt egentlig - å se at det har kommet nye innlegg i en tråd man følger med på, men så er det bare tullsnakk. Synd at denne jobben ikke var sååå bra som man først kunne tro. Så for meg arbeidsdager fulle av Flight Simulator jeg nå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Egil Ursin Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Synd at denne jobben ikke var sååå bra som man først kunne tro. Så for meg arbeidsdager fulle av Flight Simulator jeg nå :grin: Men du får et unikt innblikk i hvordan de ulike approacher i Nord-Norge kjøres og får trent RT'n din opp til et profesjonelt nivå . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nå mener jeg av erfaring at alder ikke har noen direkte innvirkning på om man gjør en god jobb eller ikke. Alder er bare noe man har på ett papir, modenhet derimot! Hvor gammel man er burde ikke komme til grunns hvorvidt man er skikket for en jobb eller ikke, men nå er vel de fleste også klar over at fåtallet av guttene på 16-17 år er moden nok til å ta de største oppgavene. Unntaket er selvfølgelig de som viser modenhet, og viser til tidligere erfaringer innenfor det feltet man søker seg jobb. I tillegg kan man uansett ikke gi det hele og fulle ansvar til en person under 18 år, i de fleste tilfeller hvor man har med personer under 20 vil det være en kontroll instans som vil følge arbeidet den personen gjør. Dog, dette blir nok gjort ved de fleste ansettelser som har med store verdier å gjøre, men litt ekstra er det kanskje verd å følge med de som ikke har gangtid fra faget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Rolland Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Som noen andre her nevner, det er ikke alderen i seg selv som er avgjørende, men skikkethet, modenhet og hvor godt egnet man er for den enkelte stilling. Når man så skal ansette noen så vet man som regel lite eller ingenting om hvordan vedkommende vil fungere i jobben. For å minimalisere risken av feilrekruttering så ville ihvertfall jeg helst sett at de var ferdige med VGS. Men for all del, alder i seg selv sier lite eller ingenting. Men, man kan anta at en person over 20 er mer moden og har mer erfaring enn en person under 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kan kanskje anta at de har enda mer modenhet enn å si at de som jobber i Mc Donnals ikke er verdt like mye som andre, slik som noen klarte å prestere å si tidligere i denne tråden Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon), flygeleder eller butikkansatt. Slike påstander om at enkelte arbeidsgrupper har lav verdighet bør du legge fra deg først som sist. Enkelte her inne er vel født etter at jeg ble registrert her inne, så det har vel litt med det å gjøre også, haha! Føler at det snart blir link til denne på forumtråden på hw.no =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kan kanskje anta at de har enda mer modenhet enn å si at de som jobber i Mc Donnals ikke er verdt like mye som andre' date=' slik som noen klarte å prestere å si tidligere i denne tråden Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon), flygeleder eller butikkansatt. Slike påstander om at enkelte arbeidsgrupper har lav verdighet bør du legge fra deg først som sist. Enkelte her inne er vel født etter at jeg ble registrert her inne, så det har vel litt med det å gjøre også, haha! Føler at det snart blir link til denne på forumtråden på hw.no =) [/quote'] Du har ett poeng, men du trenger ikke være frekk mot folk forde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis dette er det samme som de har på BGO' date=' så er det styring av fly via kommandoer på en skjerm med tekst, ingen 3d-simulator med andre ord.. [/quote'] Det er nok eksakt det samme som er på Flesland, nemlig en NATCON-simulator. Jobben vil trolig være å ha ansvar for noen fly og når FLL gir en instruks svarer du med mic'en og taster inn i softwaren hva flyet skal gjøre . Correct Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 jeg ville aldri ansatt noen under 18' date=' med unntak av svært "enkle" jobber. Avisbud, klippe-plen, sommerjobber etc. [/quote'] Jeg er 17 år og kjører truck på postterminalen i Trondheim. Jobben min kan faktisk være avgjørende om du får pakken/posten din i tide. Gjør jeg noen dårligere jobb fordi jeg er under 18? Trur nok ikke det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tror man er like mye verdt uansett om man er kommunalt ansatt (renovasjon)' date=' flygeleder eller butikkansatt.[/quote'] Beklager det, selvfølgelig har alle arbeidsgrupper lik verdighet. Enkelte har bare fordommer mot ungdommer under 18 i jobb, og det jeg mener å si er at man ikke skal ta alle under 18 under en kam. Det finnes faktisk en god del av oss som virkelig jobber hardt, og har mye ansvar i jobben vår Ha en ellers fin kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Stian, har du lov til å kjøre truck når du er under 18? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Er du helt sikker på dette, Stian?. Selv om dette er noe "off record" tillater jeg meg å komme med følgende informasjon i denne tråden; For det første er det krav til truckførerbevis for personer som vil føre truck. Dernest er det iflg krav fra Direktoratet for arbeidstilsynet (som truckførerkursene rundt om i landet bygger på), et vilkår at kandidaten ved opptak må være være 17 år. Etter bestått teoretiske og praktiske prøver vil kursdeltakere på 17 år få utstedt førerbevis etter fylte 18 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Etter bestått teoretiske og praktiske prøver vil kursdeltakere på 17 år få utstedt førerbevis etter fylte 18 år. Riktig. Men dette betyr ikke at jeg ikke får kjøre truck før jeg har fylt 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når du ikke har fylt 18 har du ikke truckførerbevis, noe som er direktoratets krav når du skal kjøre truck. Du gjør selvfølgelig som du vil ; jeg ville bare presisere regelverket. Ingen flere kommentarer til dette fra min side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg kan kjøre så mye truck jeg vil under oppsyn fra de som er over 18 og har trukførerbevis. Jeg har derimot ikke lov til og kjøre alene på vei eller hvor som helst. Så lenge jeg kjører rundt i postterminalen, har jeg lov til og kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 De ville ikke ha folk under 18 i simmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Men de kunne gjøre unntak hvis de ikke fikk 15 søkere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg kan kjøre så mye truck jeg vil under oppsyn fra de som er over 18 og har trukførerbevis. Jeg har derimot ikke lov til og kjøre alene på vei eller hvor som helst. Så lenge jeg kjører rundt i postterminalen' date=' har jeg lov til og kjøre. [/quote'] Faktisk så er kravet at bedriften har en fadder-ordning, og fadderen skal være en utnevnt person som har hatt truckførerbevis for gjeldende klasse i mer enn ett år. Ikke hvilken som helst person over 18 år altså, men én person. Men frykt ikke.. Historien viser at det er ikke du som får problemer om noe skjer, men bedriftene som blir tatt i "uren praksis" får kraftig pisk på pung... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Har en fadder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Fikk tidligere i dag en telefon fra Manpower. Vedkommende sa at han primært søkte studenter, men at jeg stillte med en solid CV. Dette resulterte da i at jeg skal på jobbintervju i morgen! :grin: Noen andre fra forumet som er invitert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jepp. Jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Flott å høre Ivar. Lykke til! Deg å Tommy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Takk for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Takker Stian! Du må bare komme bort å hilse på Tommy, kommer rett fra tjenesten så er ikke spessielt vanskelig å kjenne igjen.. Han i uniform liksom.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Gudmundsen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 noen som har fått jobben da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har ikke hørt noe mer fra dem jeg iallefall. Men til 200 000 i året så vet jeg ikke om jobben frister så veldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva slags arbeidstid er det snakk om da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Var ikke dette myntet på studenter da? Kan jo ikke være mer enn et par ganger i uka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.