Geir G Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 God dag! Jeg har alltid trodd at kabinfaktor var: Solgte seter/total antall seter = F.eks med et fly der flyet har 100 seter, og 90 av dem er kjøpt: 90/100 = 0,90 = 90% En kabinfaktor på 90%. Tingen er det, at i vår mattebok står det en oppgave som følger: I november 2005 hadde SAS Braathens en kabinfaktor på 61,6%. Kabinfaktoren viser prosentandelen av opptatte seter i forhold til antall tomme seter. Hvor mange prosent av setene var opptatt? :confused: Ved hjelp av det som stod i oppgaven fikk jeg samme svar som fasit, men er det virkelig dette som er definisjonen på en kabinfaktor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er riktig... antall opptatte seter i forhold til antall tilgjengelige seter på flyet. Om vi så selger alle setene, men ingen møter opp når de skjønner at jeg skal fly kjerra, så blir kabinfaktoren 0. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Snakker om å gjøre matte morsomt :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Om vi så selger alle setene' date=' men ingen møter opp når de skjønner at jeg skal fly kjerra, så blir kabinfaktoren 0. Hilsen Torbjørn [/quote'] Skjer det ofte? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Om vi så selger alle setene' date=' men ingen møter opp når de skjønner at jeg skal fly kjerra, så blir kabinfaktoren 0. Hilsen Torbjørn [/quote'] Skjer det ofte? :grin: Du rakk å spørre før meg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.