Gå til innhold

Det peneste flyet?


Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

quote:

Opprinnelig postet av Sana Riahi:

Kan ikke akkurat si at jeg vet så mye om helikoptere, men ingen har noen gang vært enig med meg om F-22 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

La meg si det sånn... etter først kjøp av DID F-22 sim, kjøpte jeg bøker, lastet ned filmer, bilder og lignende. For hver gang jeg ser på det flyet så blir det bare råere og råere. Gråter hver gang jeg ser filmsnutten hvor den buklander....

Noen snakket så vidt om Pratt & Whitney... F-22, den har Pratt & Whitney motorer, den... Er vel ikke mange fightere som tar den i krefter samtidig som den er mer manøvrerbar en de fleste...

En skikkelig "ulv i fåreklær" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

LN-BDY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to kvinner (definert som fly) i mitt liv: Dash 8 og MD80-serien! Begrunnelser: sjekk først ut dette bildet! Jeg kjenner en som jobba på flyplassen her i Vadsø som lufthavnbetjent, og jeg fikk være der mens et fly hadde et kort bakkeopphold, og da den skulle ta av, GUD for et nydelig syn det var å se flyet stå klart på RWY 08 og ruse motorene, for så å slippe bremsene! Så MD80-serien. Har dere sett hvor langt vingene peker bakover? Det er NYDELIG! Det ser ut som den er bygget for fart! Se her! Gleder meg neste gang jeg skal til Oslo, da blir det Dash 8 fra Vadsø og MD80 fra Kirkenes/Alta!!!!! Eller kanskje det blir Fokker 50 fra Kirkenes til Trondheim? Gleder meg! Da skal jeg dra tidlig ut på Gardermoen/Værnes avgangsdagen og knipse bilder som jeg skal henge på veggen på hybelen! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 21-01-2002: Endret av: Eirik Mikal Aronsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen:

GUD for et nydelig syn det var å se flyet stå klart på RWY 08 og ruse motorene, for så å slippe bremsene!

Ett syn man kan bli litt lei av å se hver dag, når man er på jobb da [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] og når man har en rundt 500bilder av WF DHC8-100 serie [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 21-01-2002: Endret av: Lars Chr. Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når da gjelde fine fly så e da ingen fasitsvar...

Men mine favoritta e DC3 DAKOTA, B17 Flying Fortress, F14 Tomcat, F4 U Corsair, DeHavviland Vampire, P51 D Mustang, Spitfire MK IV, Meschersmith ME 109F/262, Halifax, F16, og til slutt Charles Lindberg's Spirit of St. Louis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Ole Erik.Det er ingen som er som den gode gamle Åtter`n !Det var virkelig en maskin med suksess!Ingen kunne måle seg med den trofaste gamle sliteren som var i trafikk nesten 20 år her i Norge.Den første Dc-8 maskinen løftet vingene sine 11 februar 1967 Til Palma med 130 passasjerer.Propellflyene var historie.Dc-8 33 som den første het forkortet reisetiden betraktelig,og det blei starten på noe som skulle vise seg å bli knallsuksess i jetverden.Scanair var en viktig tråd får åtter`n i scandinavia,og blei vel folkets favoritt ganske tidlig.Den flotte slanke formen,de store oversiktlige vinduene,og fire spreke jetmotorer satte vel litt respekt hos de fleste.I 1983 Hadde Scanair fått tak i en ny Dc-8 63 maskin (Sigyn Viking) Denne Var atskillig lengre,og mer stillegående enn sin forgjenger 33.Mindre drivstoff brukte den også.Den hadde sitteplasser opp til 249 stk,og var vel et av verdens største passasjerfly i den tiden.disse flyene er helt enestående,og det er vel ingen andre som var i samme selskap så lenge som denne,hvertfall her i scandinavien(+ Dc9)Scanair Dc-8 63 har jo uendelig mange mange flyturer til Grand Canaria,og sydlige trakter.De er vel husket av de fleste,og det var vemodig da den siste Dc-8 maskinen satte sine slitene ben på Gardemoen for aller siste gang i 1988.En trofast venn hadde skrevet historie i norsk flyeventyr Åtter`n har fraktet utallige millioner mennesker ned til syden.Det er nok noen mennesker i norges land som minnes disse fasinerende Dc-8 flyene,og som kanskje for enkelte mistet on god venn som var til å stole på.

Takk for godt sammarbeid..

Mvh: Øystein Hagen Flysim-elsker,og Dc-8 fan.

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...