Gå til innhold

På tide med nytt forum?????


Håvard Olsen

Anbefalte innlegg

Hei alle simmere... Som mange kanskje har sett så skrev jeg et innlegg som kanskje oppfattes frekkt på "piloten svarer", det var ikke ment sånn på noen måte, men jeg synes det er på tide at Dag vurderer å plusse på dette forumet med flere valg av "kroker"..

Å da mener jeg for alle de som lurer på utdannelse, alder 0sv.. kanskje det øker oversikten for de som lurer på noe?? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Det kommer stadig nye medlemmer som ikke vet om søke funksjonen, så om de da ser et forum som heter Utdannelse fks så kanskje de finner svaret bare ved å lese??.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Kanskje søkefunksjonen ikke er synlig nok?

Där har du en poäng! Jag gjorde misstaget själv en gång och frågade om det gick att söka på sidorna. Svaret blev ungefär så här: "Det är det som search är till för!"

En tydlig ruta med ordet "sök" eller ficklampa t.ex. kanske hjälper.

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke problemet lar seg løse av å lage en synligere 'søk' knapp. Problemet er at det er, jeg vil nesten si unormalt, mange, ofte unge, personer her som ikke har begrep om hvordan man bør oppføre seg på diverse diskusjonsforum. God 'netikette' inkluderer som regel f.eks. det å:

- Ikke spørre om spørsmål som har vært besvart hundre ganger før hvis det fins en søkbar arkivfunksjon.

- Ikke overdrive bruk av spørsmålstegn, store bokstaver og utropstegn (for Flightsim.no spesielt vil jeg si at disse 'Graemlins' ikke heller er så spennende å se hvis det forekommer mange av dem).

Dette er regler som veldig ofte blir brutt her på Flightsim.no, så det hadde kanskje vært en idé å ha en side med info om hvordan man bedriver 'god takt og tone' på nettet, og å la denne siden komme opp for alle som registrerer seg. Hvis noen, tross det og tross advarsler, fortsatt ikke klarer å 'oppføre' seg, så bør de bli slettet som medlem.

En siste ting er jo at det er temmelig tydelig at det florerer en del 'falske' registreringer, tydeligvis foretatt av personer som synes det er morsomt å skrive innlegg for å forsøple forumet. Det er vanskelig å bevise 100% at noen gjør slikt, men det er en del opplagte 'cases' som kanskje bør tas kjappere enn det som blir gjort.

Morten.

[ 06-07-2001: Endret av: Morten Hanssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettikette kan jeg nok få til. Jeg skal forsøke å få lagt det inn på en måte slik at de som registrerer seg må gjennom en slik side.

Falske registreringer er det sikkert en del av og det er vanskelig å avsløre disse. Nå går jeg daglig gjennom nyregistreringer, og det skjer relativt ofte at jeg sletter slike som jeg klart ser er "falsk". Mange ganger skjer det etter at jeg har forsøkt å maile vedkommende og jeg finner at mailadressen ikke fungerer eller at jeg ikke får svar på henvendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er delevis litt uenig i at en skal søke først for å finne svar. Det kan jo hende at det fremkommer nye opplysninger som ikke er besvart tidligere.

Men den største grunnen for at jeg er i mot er at dersom alle søker vil det bli kjedelig å besøke forumet. Dette fordi at det blir få nye innlegg. Det er jo tatt opp så utrolig mye her og det er jo bra. Men men dette er kun en mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å måtte lese en liten opplysning om netiquette før en får bruker, er vel rette veien å gå. Ikke en kjempelang avhandling, det gidder ingen lese allikevel. Mange nye er også ferske i bruk av forum, og grunnen til at de hiver seg på er jo nettopp å få svar på sine spørsmål. Disse vil dukke opp fra tid til annen uansett hva som blir gjort. Det må være mulig å henvise til besvarte spørsmål uten å få en overlegen (eller direkte frekk) tone, selv om mange 'veteraner' her blir litt irriterte?

Få ut irritasjonen deres på andre måter - bank en politiker [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Sikkert lite hyggelig for en færsking å bli flamed for noe han ikke vet...

Også - gamle spørsmål kan ha fått nye svar etter ny viten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...