Gå til innhold

ICAO Kart Sør-Norge


Ken Andersen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som mange ant. vet, så er NAK utsolgt for dette ICAO (1:500.000) kartet for Sør-Norge.

Er det noen som vet om dette er å oppdrive noen andre steder?

Har prøvd å få tak i dette kartet en stund nå, men har ikke klart å finne noe.

 

All hjelp settes stor pris på.

 

Mvh

 

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eivind.

Var innom Transair sin side her om dagen, da var det ikke mulig å få opp Sør-Norge som et alternativ til å kjøpe. Så dette lover jo egentlig bra, får man håpe.

Sendte inn en bestilling så får vi se hvordan det går..

 

Takk for hjelpen..

 

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før 2008?!? Er de virkelig så trege? Blir helt oppgitt hvis det er tilfellet..

Vel.. Det gjør ikke annet enn å bekrefte det jeg har ment om tilsynet..

Får vel bare smøre seg med tolmodighet, kommer ingen vei utenom..

 

Bestillt kartet fra England, foreløpig ser det lovende ut..

 

 

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Luftfartstilsynet har noe med dette å gjøre.

 

Så vidt jeg vet er det Avinor/Flysikringsdivisjonen ved Kunngjøringsavdelingen sammen med Forsvarets militærgeografiske tjeneste som utgir 1:500.000 og 1:250.000 (M517). Det er disse man evnt. må være oppgitt over! :)

 

Til sammmenligning utgis tilsvarende kart for amerikansk luftfart ca to ganger i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders, er ikke den prosessen med de forskjellig innvolverte partene under lagt Statens kartverk? Er faktisk usikker, men vet at Forsvaret er med i produksjonen av kartene. Uansett så mener jeg tilsynet sitter med et overordnet ansvar, og de burde ha vært mere aktive med å få dette på plass.. Det er nå min mening..

 

Var innom flyklubben, tomme de å gitt...

 

Takk Einar, det var en side jeg ikke viste om..

 

Har prøvd å bestille kartet fra England, så da er det bare å vente å se hva de sier for noe i morgen.. Regner med de er utsolgt de å..

 

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...