Gå til innhold

De store flya ?


Stian Haukland

Anbefalte innlegg

Tar opp igjen denne tråden jeg!

 

Nå som det stadig blir varmere kribler det mer og mer etter en spottetur, siste tur var å ta imot A380en for noen mnd siden og det var kaldt nok, hehe. Så til spørsmålet, det blir på en lørdag fremover en gang og har jo da selvfølgelig tenkt til å få med meg 747'en til Korean Air. Har scanner (ligger så godt som ubrukt i esken sin) kunne sikkert brukt den til å finne det ut, men like greit å høre med dere som kan det. Hvor er det da Korean Air lander? Er det 01L eller er det 19R? Hva er vanligst nå i senere tid? Så den en gang selv komme inn på 19R, men har et inntrykk av at den lander mest på 01L?

 

Og til dere som har mer erfarende sniklyttere enn hva jeg er, hva er det man hører etter når Korean lander? Prater de forståelig engelsk eller går det i kryptiske meldinger som er vanskelige å forstå for utrente? Hvilke frekvenser bruker dere/de? Jeg har Maycom AR-108

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det da Korean Air lander? Er det 01L eller er det 19R? Hva er vanligst nå i senere tid? Så den en gang selv komme inn på 19R' date=' men har et inntrykk av at den lander mest på 01L?

[/quote']

Nå er ikke jeg kjent der borte, men 01L/19R, det er jo samme bane, så med mindre det er mer vanlig at det blåser fra en side så er vel det ikke noe som er mer vanlig når den kommer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer' date=' PIA sin B777 ja, hadde vært gøy å sett den også! Noen dager hvor både Korean og PIA lander?

Er det andre B777 som lander på OSL?

[/quote']

 

Kun PIA som trafikkerer OSL med B777 (i hvertfall inntil videre!),

ang. dager som man kan se både PIA sin B777 og Korean

sin B744 - er onsdager eller lørdager alternativene.

 

 

Korean Air Cargo, B747-400F: Tirsdag/Onsdag/Lørdag

PIA (Pakistan), B777-200: Onsdag/Lørdag

Continental, B757: Hver dag, bortsett fra lørdager tror jeg

Icelandair, B757, Hver dag

 

Ellers går DHL/UPS/TNT (Cargo-flyene) hver ukedag,

men altså ikke i helgen.

 

(Aeroflot sin DC10 har desverre sluttet å fly på OSL)

 

Onsdager og Lørdager har vel generellt vært de mest

"populære" dagene til nå, der man får med seg

så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke A340. Men A330 er der regelmessig. Er MyTravel og Novair som sørger for store busser der en så lenge. Hørte snakk om et nytt selskap ifra Østen som skulle starte opp med flyginger til blant anna ENGM. De skulle benytte B777 og A340-500. Er jo lov å håpe at de velger en lang Airbus, selv om B777 er mange ganga penere å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Kan ikke lade være :D

 

CPH :whistle:

 

Singapore B777-200

Thai Airways B747-400

Delta Airlines B767-300

Continental B757-200

Icelandair B757-200 og -300.

SAS A330-300 og A340-300

Singapore Airlines Cargo B747-400F

Korean Air Cargo B747-400F

Air China Cargo B747-400F

DHL B757-200F

Fedex Express A300 (har jeg set lande, men andre af deres fly kan også bruges)

China Cargo Airlines B747-400F og MD-11 flyver med China Eastern logo på halen.

Nogle gange Lufthansa A300-600.

MyTravel A330-200.

StarTour/TuiFly B747-400.

 

Kan ikke huske, hvornår de forskellige flyver, men en del af dem er dagligt, mens andre er 1-5 gange om ugen-

 

Har set, at Novair ikke har egen A330 mere (flyver nu for Air India), men at de leaser en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...