Gå til innhold

Rygge Airshow- Countdown


Sten Arne Bryde

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Var et utrolig bra show! Mye bra flyging..og ørepropper? Hva er det? Har litt øresus nå, men det får gå :) Av favoritten idag må jeg si åpnings-seremonien og simulert angrep på Rygge flystasjon. Heftig!

 

På bakken kikket jeg nøye på de gamle F4 Phantom`ene som stod der. Utrolig fascinerende fly, denne jernfuglen, som fortsatt server det Tyske Forsvaret. Enn så lenge, de blir fortløpende byttet ut med Eurofighters.

Prøvesatt også cockpit på Norwegians 737-300. Jeg la ut om hvordan man stiller inn Autopilot og pekte på det jeg kunne om throttle og flaps og greier. Han lurte faktisk på om jeg fløy selv, he he. "-Kun på pc" svarte jeg da ;)

 

Meget bra show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typhoon er det siste flyet jeg ville møtt i dogfight :P

Bell 412 oppvisningen og air to ground angrepet med pyroeffekter var utrolig tøft. Så ut som Nederland hadde litt trøbbel med den ene smoke-poden, dessverre. Mister litt av den visuelle effekten når det bare kommer èn røykstripe.

 

Kjipt at de arrangerte stevnet på militær side, var ikke spesielt behagelig å stå med sola i trynet i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem nå etter å ha vært på stevnet med Aleksander Rønning og Jan Peder Nilsen! Møtte Andreas Grindvoll, Sten Arne Bryde, Tom Arne Paulsen og Martin Svarstad :) Så jo også Rune Koppen og Fred Solli der blant annet, men rakk ikke å hilse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det, Lars Christian! :) Har ikke glemt deg, beklager ;)

Det var hyggelig å treffe folk herfra, litt mer morsomt å se folk i virkeligheten! Men at du og Grindvoll fikk lov å komme inn er nesten et under, dere stod jo med to stk. rakettgranatlaunchere oppå shelteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra show.. Ikke noe bortkastet Lørdag for å si det slik.

 

Værgudene var også snille iår og det ser jaggu ut som de kommer til å holde dette i morgen også. For min del blir det da Jarlsberg som står på plakaten.

 

Motlys, litt lite zoom og lange matkøer var det som plaget meg, men ingenting å grine over.

 

For dere som ikke var der idag men som skal ditt i morgen (med bil). Jeg parkerte familietralla et godt stykke unna flyplassen og ble fraktet med oppsatte busser inn til flyplassen. Da vi kom frem så jeg at det var en stor parkeringsplass rett ved siden av som det var mye ledig plass på. Angret på at jeg ikke tok denne i steden da jeg skulle hjem. (Busskøen tilbake var nemlig flere hundre meter lang og det ble mye venting)

 

Jeg tasset rundt sammen med Sten Arne en liten stund og traff også på Aleksander M. Olstad. før venninnen min pukket opp. :)

Hun er somvanlig ikke den mest flyoppdaterte, og synes at Awacsflyet var noe harry til å frakte passasjerer til syden og sånn. (som hun selv sa det).

 

Fredrikstad Blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Da vi kom frem så jeg at det var en stor parkeringsplass rett ved siden av som det var mye ledig plass på. Angret på at jeg ikke tok denne i steden da jeg skulle hjem. (Busskøen tilbake var nemlig flere hundre meter lang og det ble mye venting)...

Helt enig med deg, Tom! Og informasjon var ikke god heller og de klarte å rote mer enn rotet! De har muligheter å forbedre til morgen! Visste ikke helt hvilke buss jeg skulle bruke og mistet mange busser pga dårlig informasjon/opplysninger! :mad: Men ellers synes praktisk med shuttling!

 

Men ellers var flyshowet svært bra, bare litt for langt unna for linseluser.

Likte best den hollenderen og Eurofighteren :) Kunne spart oss med å kutte ut noen få F-16'er! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...