Gå til innhold

Rygge Airshow- Countdown


Sten Arne Bryde

Anbefalte innlegg

Nå nærmer Rygge airshow seg med stormskritt. Ser at det begynner å bli endel intresante innslag på planen også. Men hva som er flygende og statisk er jeg noe usikker på. Iallefall, jeg tar med samboer og skaffer losji i Fredrikstad den helga. Med kort vei til Rygge derifra.

 

 

Er det noen som vet hvilken side av plassen morroa kommer på ? er det på vest siden slipper vi å få sola rett i fleisen.

 

Og ikke minst, er det noen andre som skal dit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Er ganske sikker på at arrangementet vil foregå på den nye sivile siden av flyplassen. Snakket såvidt med en kamerat av meg som skal være "crew" der her om dagen, og han måtte ha sikkerhetsklarering for å komme inn på den militære delen av flyplassen, så da går jeg utifra at publikum må holde seg på den sivile delen. Hvilket forsåvidt er bare bra, siden man da har sola i ryggen så og si hele dagen, i tillegg blir man fort stående langt unna rullebanen om man må stå på den militære delen.

 

Hva programmet angår så tror jeg flyene som er oppført i programmet på hjemmesiden er de som skal fly...det virker ihvertfall trolig, siden fly som AWACS, og F-4 ikke står der, og de mest sansynlig bare skal stå på bakken under showet. Håper ihvertfall på å se Rafale i lufta. Men jeg gleder meg nesten mer til dagene før showet, enn selve showet, det skal bli moro å se alle de forskjellige maskinene ankomme Rygge :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hjemmesidene oppdaterte med fullt program...litt skuffet over at vi ikke får se Mirage 2000 og Rafale i lufta, men jeg får heller prøve å få med meg ankomsten deres til Rygge. Ellers var det grusomt mye F-16, hele fire forskjellige displays med F-16 pluss en haug som blir stående på bakken. Ikke at det gjør meg noe, ser frem til både nederlenderene og belgierene sine displays, men det var overraskende mange F-16 som skal delta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel kanskje bli litt mye ja, men jeg regner med at det blir rimelig forskjellige displays, Luftforsvaret gjør vel neppe noe særlig mer enn noen fly-bys, mens nederlendere og belgierene flyr fulle displays, danskene vet jeg ikke hva gjør dog...men det hadde gjort seg med noen andre jagerfly enn F-16 ja, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha' date=' der sier du noe, blir vel heller skyer og regn, men det vil jo fortsatt være motlys... [/quote']

 

Ikke mye lys å spore i det uværet som nettopp passerte Hamar! :)

 

Forsvant det vestover igjen også? vi dårlig vær omtrent hele veien derfra og hjem til Bergen i Går.

 

Er det foresten noen som vet om man må bestille biletter til Rygge Airshow på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten noen som vet om man må bestille biletter til Rygge Airshow på forhånd?

Tror ikke akkurat at det blir utsolgt, kan ikke huske å ha hørt om norske airshows som har blitt utsolgt før, og jeg tror ikke Rygge Airshow forandrer på det. Er ikke noe spesielt som drar folk fra utlandet dit.

 

Jeg fikk forward'et litt info fra en kamerat av meg i går, og i programmet for søndagen står det "twr closes after last aircraft leaves". Vil det si at alle maskinene drar hjem på søndag ettermiddag\\kveld? Og er det i såfall mulig for besøkende å bli og se de forskjellige maskinene dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat at det blir utsolgt' date=' kan ikke huske å ha hørt om norske airshows som har blitt utsolgt før, og jeg tror ikke Rygge Airshow forandrer på det.[/quote']

 

Torp Airshow 2003 ble utsolgt, i den grad at de faktisk gikk tom for billetter etterhvert... De ventet 10.000 besøkende, og fikk over 18.000... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det fantes fler BF109'ere igjen som var luftdyktige jeg..

Aldri hørt om "Bouchon", men den ser ikke akkurat ut som de 109erne jeg har sett før. Ser ut som motoren er montert "opp ned" slik at eksosportene kommer høyt opp, de ligger så vidt jeg vet ganske lavt i "orginalen". Hele fronten ser egentlig ganske teit ut. Blir sikkert kult å se den uansett, selv om jeg gjerne ville hatt en med flat spinner ;)

 

EDIT:

Ser nå at det er en Bf 109G-2, håper virkelig at det er en av de nyere, som ble levert med merlin-motorer. Da blir det tre merlin-motorer samtidig på stevnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...