Gå til innhold

11 dager = Paradis...!


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Dette er muligens litt off topic, men siden denne øya har en av verdens mest 'advanced approaches' så nevner jeg det læll!

Om 11 dager (neste Onsdag) setter undertegnede og en kamerat seg på Air France 1275 avgang OSL 07:05, destinasjon, Paris CDG. Målet vårt er byen Phillipsburg på øya St. Maarten, Netherland Antilles.

Det er en Air France 747-200/300 som skal frakte oss dit, rutenummer AF3694.

(Er det forresten noen som vet med sikkerhet om det er en -200 eller en -300 på denne ruten?)

Hvis det er noen som ikke skjønner hva jeg snakker om når jeg sier at denne flyplassen har en 'litt' spesiell final approach, http://www.airliners.net/open.file?id=34851" TARGET=_blank>se her ! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Hvis noen sitter inne med kunnskaper om selve øya, så ville jeg vært takknemlig om du evt. kunne dele den [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Alt jeg vet er at den er halvt Nederlandsk / Fransk og at det bor ca 30000 mennesker der...

Well... soon we go...

 

Mvh

Thomas

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Å da har du selvsagt med deg alt tenkelig av filmkamerar, og "vanlig" kamera [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Dette må deles me alle oss andre her... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Riktig God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi skal nok ha med oss en del ja [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

2 Stk digital camera

Yashica med 120mm linse

Eos300 med 75-300mm linse

8 x 24 bilder film

Så jeg regner med at bildene vi tar kommer på Airpics kort tid etter vi har kommet oss hjem [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Vennlig hilsen

Stian [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det virker som en interessant øy. Skal definitivt ha den i bakhodet når jeg planlegger årets ferie (er vel på tide å begynne snart [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]). Lette litt rundt på nettet og fant kjapt fram til http://www.sunsetbeachbar.com"'>http://www.sunsetbeachbar.com" TARGET=_blank>http://www.sunsetbeachbar.com med en del info/bilder fra øya. Det er sikkert mulig å finne mye mere hvis man leter mere.

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Morten !

Jeg også fant frem til den linken [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ja ang at du skulle ha den ferien Thomas og jeg skal på i bakhodet, anbefaller jeg deg om å bestemme deg fort

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] .... Fordi når vi bestilte og det er vel for ca 3 mnd siden, var det veldig få plasser igjen....Så jeg vil si at vi hadde flaks !

Mvh

Stian [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmestrand! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ligge i skyggen under en palme, med en iskald cola og kamera, mens du ser på flyene som lander og tar av.

Nesten så jeg ringer å bestiller billet nå. (hadde jeg bare vert myndig) [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jarle [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Thomas og jeg bestilte turen vår igjennom Ticket reisebyrå ! De lager rute plan og hjelper med å finne ledige plasser på fly og hoteller !

Vi betaler en god del, for EN uke betalte vi 11500,-pr pers !!

Mvh

Stian

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kunne ikke dy meg for å legge inn et ørlite innlegg her!

Jeg var på St. Martin i vinter i forbindelse med et cruise. Jeg kan bare gratulere med valget av øy. St. Martin var den desidert beste øya vi var på. Den stilte da i konkuranse med St. Kitts, Aruba, Antigua og Barbados. En ting å tenke på er at øya er fullstendig skattefri. Jeg kjøpte selv et digitalt kamera her til omtrent halv pris i forhold til Norge. I følge andre som reiste litt rundt på øya, var den Nederlandske delen den beste. Gled dere til kritthvite strender med azurblått hav og ingen forurensing. Vi badet ca 500 meter fra 5 stk SVÆRE cruise båter!

God Tur!

Mvh

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...