Gå til innhold

Landet på Den Røde Plass i Moskva (1987)!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Husker veldig godt dette skjedde og all viraken og mediestormen det skapte!

 

Med sin oppfinnsomhet, dyktighet, mot og ikke minst flaks ble Rust nesten en slags "helt" for oss unge flyinteresserte den gang husker jeg. Har mange ganger siden lurt på hvordan det gikk med han og hva han driver med i dag. Men han ble i hvert fall ikke yrkesflyger ser jeg her!

 

Men gratulerer med litt forsinket jubileum i hvert fall; jeg tror ennå mange hundre millioner mennesker verden over husker hvem Mathias Rust er og det utrolige han fikk til for 20 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Husker den saken der.. Selv om jeg var liten pjatt på den tiden, gikk vel i 2 eller 3 klasse da tror jeg *tenke*...

 

Det var mye virvar på den røde plass da det der hendte... For ikke og nevne at det nok falt en del hoder i luftforvarsoverkommadoen når dette kom på bordet... Det sovjet-russiske luftforsvarsradarsystemet må jo omtrent ha vært slått av hele veien inn til Moskva,når noe slikt kunne skje.... Det sies i alle fall at det var en del generaler som måtte ta sin hatt og gå...

 

Man skal være glad de ikke gjorde den glippen under herremenn som Josef Stalin, da hadde de blitt skutt, nå ble de bare pensjonister....

 

Oddvar

VNAS111

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...