Gå til innhold

Hvorfor diskutere/skrive om Trainsim__


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann Alle Sammen,

Bare lurte på en liten ting. Hvorfor blir det i det hele tatt diskutert og etterlyst etter MS Trainsim, på disse sider. Hele forsiden er dekket av tog, og dette på en av verdens beste og ledende flightsim sider?

Feedback Please!

Vennligs hilsen

Roger K Larsen,

[image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lik linje med FS 2000, så er jo Train Sim et spill fra Microsoft, med mange av de samme mulighetene som FS 2000. Ser ikke noe galt i det å bruke flightsim.no som en samleplass for dem som er interessert i det. Det dukker vel opp andre siter etterhvert som er dedikert Train Sim skulle jeg tro. Selv om man liker FS 2000, så behøver vel ikke det bety at Traim Sim er uinteressant? Det er tross alt en "simulator" dette også. Hva en ellers skulle mene om norsk samferdselspolitikk og fremkommelighet ellers i dette landet, er vel lite relevant i denne sammenhengen.. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Sundsbø.

Ser at du syns det er OK med tog Dombås - Hamar, og utenom det bør man satse på fly.

Ja, Hver har lov å ha sin mening.

Ser ikke noe galt i at Train-simmerne har sitt forum. Er forøvrig enig med det som er skrevet i Svein Olsen sitt innlegg.

Frank.

[ 07-06-2001: Endret av: Frank Ånstad ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Svein Olsen:

På lik linje med FS 2000, så er jo Train Sim et spill fra Microsoft, ...

Tillat meg å kverulere en smule.

Mener du at:

  • det kun er Microsofts flysimulatorer som skal diskuteres her?

  • at det er greit å diskutere andre ting enn flysimulatorer, så lenge det er software fra Microsoft?

  • at vi som utvikler og "leker" med open-source simulatorer bare skal pakke oss vekk?

Kverulantmode off!

--Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Magne Mæhre:

det kun er Microsofts flysimulatorer som skal diskuteres her?

at det er greit å diskutere andre ting enn flysimulatorer, så lenge det er software fra Microsoft?

at vi som utvikler og "leker" med open-source simulatorer bare skal pakke oss vekk?


...Skulle vel ikke skrevet Microsoft i innlegget mitt da. Hvem som har utviklet Train Sim er i utgangspunktet helt uinteressant for meg, ville bare påpeke at FS2000 og TS kom fra samme produsent, og kanskje har lignende brukergrensesnitt og muligheter for addons. Så om noen føler seg tråkket på tærne, så skjønner jeg ikke dem. Har selv simulatorer fra andre produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på Norges-kartet: løsningen er fly til å reise med, intet annet. Hvorfor duller politikerne bare med toget og motarbeider flytrafikken i dette landet? En nasjon av selvpinere? Greit med tog Dombås-Hamar kanskje men ellers......

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel også kommentere dette og mener at hvis vi skal begynne med togsimulatorer , hva blir det neste? Biler, sykler, fotball, osv?

Dette er en flyside og da bør vi holde oss oppe i luften!

Sikkert artig med tog men det finnes allerede massevis av websites om tog!

[image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det finnes da både simulator (eller spill..) for både bil, fotball, og motorsykkel allerede. Har dermed ikke sagt at flightsim.no skal være en side for alt dette. Men Train Sim er et såpass spesielt produkt, og med flere likhetstrekk til flysimmer når det gjelder addons o.s.v. at det da ikke burde gjøre noe om det var et forum, og en dedikert side for Train Sim her, iallefall til det dukker opp en egen site for denne. Det burde ikke plage noen skulle jeg tro. Og er man ikke interessert, så er det bare å la vær å lese TS forumet, og sidene om denne. til syvende og sist er det jo webmaster, Dag, som bestemmer innholdet på flightsim.no, og der gjør han en meget god jobb !! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein Olsen:

[QB]Men Train Sim er et såpass spesielt produkt, og med flere likhetstrekk til flysimmer når det gjelder addons o.s.v. at det da ikke burde gjøre noe om det var et forum, og en dedikert side for Train Sim her, iallefall til det dukker opp en egen site for denne.

Hei igjen,

Artig å se det ble en liten debatt her, men nå jeg stoppe Svein litt her. Er helt uenig at det er likhetstrekk her. Hallo, det er som natt og dag. Flightsim og flyging, de sier seg selv.

Uansett, alle har lov å ha meninger, om alt og andre. Men min mening er at tog, togsett, togsimulatorer hører til et helt annet sted. Eller skal vi få en lokomotiv fører til å svare på innlegg her?

Det nærmeste et tog kan komme flyging er vel en skikkelig avsporing på Flåmsbanen!!

 

Ha en god dag

Roger Larsen (hjulvisp-sjåfør)

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 08-06-2001: Endret av: Roger Kvammen Larsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for tulle-tråd [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Er jo nærmest mobbing av Dag fordi han er så grei å lage egne sider for den nye tog-simmen fra MS. Som meningsmålingen på forsiden viser er det temmelig mange som er innom her som også er interesert i denne simmen, så hvorfor ikke??

I tillegg er jo dette satt opp som egne sider, så jeg er helt enig med Svein her...de som ikke er interesert i tog-sim lar ganske enkelt være å bry seg. Dere blir ikke plaget.

Snakk om gjeng med sutre-kjerringer [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roger Kvammen Larsen:

Men min mening er at tog, togsett, togsimulatorer hører til et helt annet sted. Eller skal vi få en lokomotiv fører til å svare på innlegg her?

Hei.

Nå må du huske på at det er ingen togside på http://www.flightsim.no," TARGET=_blank>www.flightsim.no, tog siden er en egen site på http://www.flightsim.no/trainsim."'>http://www.flightsim.no/trainsim." TARGET=_blank>www.flightsim.no/trainsim. Er nok ingen som tvinger deg til å taste den url'en , eller tvinger deg til å klikke på linken. Trainsim forumet hører også til www.flightsim.no/trainsim. Det er heller ingen som tvinger deg til å klikke på linken til det heller, ikke annet enn din nysgjerrighet tenker jeg. Husk, ingen togsider dukker opp på din PC uten at du har gjort noe for at de skal dukke opp. Så slutt å syt, og hold deg på flightsim.no du.

Så kan vi som liker tog OG faktisk elsker flightsim få kose oss med begge de flotte webstedene til Dag. Ser jo på forsiden til flightsim.no at de flightsimmerne som også interesserer seg for tog er i flertall også.

mvh

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enog med JRR her. Jeg er nysgjerrig på denne train simmen og synes det er flott at jeg kan pense meg inn på trainsim på flight sim .no sine sider når jeg ikke finner noe nytt om flightsim.

Jeg kan ikke skjønne at noen kan kritisere dette i dette forumet. Dag er tross alt den som driver denne webben, og han kan regjere som han vil angående nye sider.Helt utrolig at det kommer kritikk på at han valgte å tilfredstille de som ønsket trainsim forum.

Derfor: Bruk trainsim forumet de som vil. Dere som ikke ønsker trainsimforum, overser bare linken og vil ikke bli plaget med den.

Dag har jo også hatt reklame for ett firma som utdanner kranfører, men det er jo ikke blitt ett kran forum av den grunn.

Kanskje jeg skulle be Dag om å få linket fra http://www.amcarforum.no" TARGET=_blank>amcarforum.no og tilhttp://flightsim.no" TARGET=_blank>flightsim.no? Vil det da bli en amcarweb? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

[ 08-06-2001: Endret av: Frank Olav Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Mente ikke trakke noen paa beina her, men slaar man paa eurosport, venter en ikke se saapeoperaer.

Ha en riktig fin helg

Roger'n [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gongen du kjeme dej til Åndalsnes. Skal ej kanskje begynnnde å prøve å sette mej litt in i det. :-)

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo en lang og morsom diskusjon ut av dette også.

For å forklare dette litt så har jeg nå i begynnelsen lagt Train-Sim.no under Flightsim.no, og samtidig under "Andre Simulatorer" her i forumet. Dette har jeg gjort for å gjøre det enkelt både for dere og meg selv. Dere finner nå info om Train Sim på samme sted som dere er innom hver dag (annenhver flightsimmer har interesse av dette) og jeg sparer både penger og jobb med å samle disse på ett sted.

Hvis det nå viser seg at Train Simulator blir en stor suksess på linje med flight simulator vil jeg nok flytte dette til egen webserver og opprette eget forum for dette. Dette vil tiden vise, men en tid framover vil dere finne Train-Sim.no her i forumet og på egne sider under FlightSim.no.

Som det tidligere er skrevet er det jo bare å unngå sidene til Train-Sim.no og tilsvarende kategori her i forumet hvis dere ikke ønsker å lese noe om denne simulatoren. Ja, det har vært en del Train Simulator stoff på forsiden av Flightsim.no, men dette var saker som kom opp der før jeg laget egne sider for den simulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger Kvammen Larsen etterlyste en lokfører her.

Jeg er fortsatt bare lokføreraspirant, men på god vei. [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image])

Jeg er enig i at dette er en side for fly.

Og nå som Train-Sim har fått egen side, så kan man godt flytte over på den med togdiskusjonene. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STÅ PÅ du Dag!!! Det du gjør er et GLIMRENDE tiltak for fritidssysseletting.... for det er vel egentlig det vi snakker om enten det er fly eller tog????? For min del.. hovedsaklig i den mørke årstid.... (sommeren går med til utearbeid og avkobling i sjarken... godt når en har veien som arbeidsplass [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image])

Forøvrig HELT enig med Jan Roar [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Ellers var det mye "NÆPSKRÆILL"-innlegg i tråden.... [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...