Gå til innhold

Jagerfly over Oslo tirsdag


mwalther

Anbefalte innlegg

Det var en 5-ship formation med F-16 som overfløy Smestad-området og Ullern to ganger i løpet av ettermiddagen i går i tillegg til disse to jagerflyene som drev og lekte seg over byen i går kveld. Lurte også på hva som foregikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det husket jeg faktisk ikke! Jeg visste det, men det var kanskje det siste jeg tenkte på :o

Det var en fin gest fra Forsvaret å fly i den formasjonen over hovedstaden i går, sånt setter jeg pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du var det eneste som ikke husket på det. I går så jeg 3 falgg som var heist, og sikkert 100 tomme flaggstenger. Tydeligvis en dag som ikke blir nok vegtlagt. Ooops, blei litt OT dette, men det er kult gjort av forsvaret og markere det (prøve og ro seg inn i topic igjenn :crazy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en enslig F-16 fly (forholdsvist) lavt over E6 rundt 19:10 i går, kom nordfra og fløy sørover før den svinget vestover. Så bare den ene, så tenkte det kanskje var maskinen som skal være med på flydagen på Kjeller til helga som var ute og gjorde seg litt kjent. Men den var vel endel av formasjonen som dere andre nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Brendås prøvde å gi dere et hint' date=' men ærlig talt blir jeg litt skremt over at dere ikke vet at 8. mai er FRIGJØRINGSDAGEN til Norge. [/quote']

 

Eh, greit nok at det var frigjøringsdagen, men det er vel ikke norsk tradisjon å markere det på den måten?

 

markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu en F-16 innom Rygge i dag også ("663" for de som måtte være interesserte), hvor den fløy et "display". Håper virkelig ikke det var representativt for hva vi kommer til å se på Kjeller til helga, for dette bestod bare av low passes og noen tight turns. Den landet ikke her, så vil vel kanskje tro at det var maskinen som skal fly på Kjeller.

 

Jeg ble vekket av den, men rakk å ta et par bilder (fra verandaen) før den forsvant igjen. Bildene er dog litt preget av å være hastverksarbeid...

 

1601.jpg

 

1602.jpg

 

Etter at Viperen forsvant, ble denne snasene saken stående å hover'e over meg.

 

bell04.jpg

 

Kjekt å kunne spotte fra verandaen, selv om det ble veldig mye trær og drit på de fleste F-16-bildene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...