Gå til innhold

STENGT VIKTIG!! VIRUS PÅ GANG I FS MILJØET!


Frederik Knoblauch

Anbefalte innlegg

Dere som kjører virussjekkere, det være seg Norton, AVP eller andre, trenger ikke frykte. Virussjekkeren vil hyle og skrike med det samme det kommer mail som er infisert. Dere som kjører uten virussjekker vil jeg ønske god bedring [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Men selv om du har virussjekkeren gjelder regelen om at "ikke åpne et vedlegg du ikke forventer å få, selv ifra personer du kjenner".

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe gang til å varsle i fra om et virus her på forumet. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Her blir man hudflettet. [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image]

Så de som har virus varsel det er bedre å sende melding via e-post.

Så dere som har fått mail i fra meg om ett annet virus som går får velge med omhu hvem dere varsler

Arild [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 30-05-2001: Endret av: Arild Schubert ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild: Jeg kan heller ikke forstå hvorfor det så galt å advare andre når det er stor fare for virus, bare la advarselen stå uten å sette i gang denne tullete diskusjonen hver gang.

Men slike uttrykk bør du kanskje ikke bruke her [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke galt.

tråden er slutt fra min side [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ps.

De største virusene vi har her i forumet er de to lengere

opp her, lurer på om det er noe virusprogram som kan lukke kjeften deres

Arild [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Christian sier, det kommer maaange nye virus hver eneste dag, skulle alle legges ut her ble forumet totalt oversvømt av ting som overhodet ikke har noe med flysimulering å gjøre.

Det er flott at du vet hva alle i simmer miljøet gjør. Jeg sender aldri (ihvertfall VEEEEEEELDIG sjelden) filer til andre i simmermiljøet, jeg mottar heller aldri slike filer.

Og vi er inne på det igjen, det jeg har sagt sikkert 28000 ganger her på forumet, I K K E Å P N E F I L V E D L E G G D U I K K E V E N T E R P Å, noen som fortsatt ikke har skjønt hvordan virus sprer seg, og hvorfor man får virus ? DET ER FORDI MAN ÅPNER OG KJØRER VIRUS FILER, noen som fortsatt ikke har skjønt det ? Arild ?

Så jeg stemmer for at virus advarsler normalt ikke skal forsøpple forumet her.

Jeg har også sagt dette noen hundre ganger tidligere men gjentar det siden endel tydeligvis ikke har fått det med seg: Det finnes bøttevis med sider som har oversikt over de aller fleste virus og som forteller hvordan du fjerner viruset, hvordan det virker og ikke minst, om det er hoax eller ikke.

Arild: at du kaller oss saker og ting sier vel mere om deg enn om oss tror jeg.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Schubert:

Nei det er ikke galt.

tråden er slutt fra min side [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ps.

De største virusene vi har her i forumet er de to lengere

opp her, lurer på om det er noe virusprogram som kan lukke kjeften deres

Arild [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

HEHE... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært mye kjefting her i det siste jeg... eller er det bare meg kanskje? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Jeg ser inger grunn til hvorfor vi ikke kan varsle om virus i FS miljøet.

-Og Tarjei vi har hørt deg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fredrik, du gjorde det riktige.

Dette er ikke et hvilket som helst virus for oss Simmere.

Det spredte seg via en Mailingliste som mange av oss er medlemmer av og dermed fikk.

Og ikke alle er like flinke med PC'en sin Tarjei. Flott du har en oppdatert maskin og bruker et par hundre timer+ i uka, men ikke alle gjør det.

Bra gjort Fredrik! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunn til at jeg "postet" dette innlegget var at kilden for viruset så ut til å komme fra nettopp FS-miljøet! Mulig det kom med en merklig mai.. noe som så ut som en slags "checlist" for fly! Og det ble kommentert i et av mange FS diskusjonsgrupper rundt om i verden!

DET var grunnen! plzz.. forgive me! [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

 

Må si meg ening i Jonas her ja! det skal lite til før folk blir "pisst" å slenger dritt her! ta ting med et humør [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

SMILE...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Dette er ikke et forum for virus advarsler, det finnes nettsted på nettsted som har mye bedre informasjon om virus enn de fleste her her (en god del av de som har vært her er HOAX og ikke virus).

La oss slippe sånne ting i fremtiden, hver og en må kunne passe seg selv og sin maskin, jeg har klart det uten problemer helt siden jeg kom på nett for mange år siden og jeg har endel tusen surfetimer online (i snitt er jeg online et par hundre timer hver eneste måned).

Jeg skal gi tre enkle og gode råd for å slippe virus:

1. Hiv Outlook og last ned eudora, den er gratis og minst like bra som outlook. De fleste virus er laget for outlook, men biter ikke på eudora.

2. ALDRI, hører dere, ALDRI åpne vedlegg som kommer på mail, selv ikke ifra kjente personer dersom dere ikke VENTER et vedlegg. Er du det minste i tvil er det ikke tvil, mail tilbake og spør hva dette er for noe. Hadde alle fulgt dette rådet hadde vi omtrent ikke hatt virus spredning.

3. Dette burde være selvklart, men jeg har hørt om mange idioter som ikke gjør det likevell. Bruk en virussjekker, og hold den oppdatert via nettet. Den vil oppdage virus LEEEEEEEENGE før det er fare på ferde, med en gang et virus smetter ned i mailboksen her er virusprogrammet oppe med advarsel.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen PS: det er et "virus", dvs hoax (noe som ikke er et virus men en falsk advarsel) ute å går om at du skal slette fila sulfnbk.exe som ligger i \\windows\\command , dette er bare tull, sletter du fila "ødelegger" du windows. Nyeste versjon av "viruset" er at det aktiveres 01. juni og sletter alt på harddisken din. Dette er fullstendig svada dersom du ikke har hatt virus tidligere. Dette understreker hva jeg sier ovenfor, stol mere på din virussjekker enn mailene som florer rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke noe galt i å gå ut med advarler i forumet her,det blir da ikke mitt problem om hvem som får virus på pc`en sin. og at det er gamle virus eller nye som dukker opp så er de ute å går uansett da er det vel greit at det blir gjort oppmeksom på at det er virus.vi sitter å sender e-mail/filer til hverandre innen flightsim miljøet og det er ikke alle som til enhver tid har oppdatert virusprog. sitt! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

SÅ DET LAPSKAUS IDIOTER [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Arild [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...