Gå til innhold

Sola Airshow har gleden av å tilby........


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg synes at ordbruken her inne ikke er bra.Voksne ja sier voksne når dem er 15-16 år og.

Det som er negativt burde tas opp med dem det gjelder på pm.Gjelder også medlemmer av ofkl.Dette forumet er vel til for vårt eget beste,og diskutere ting og tang vi lurer på og har opplevd.Vet det er mange som ikke gidder å skrive noe her inne pga munnhuggeri.Synes at alle burde ha det i bakhodet.

Vi har vel samme inntresse alle sammen regner jeg med, og det er fly og flysimulatorer.

HAPPY FLYING ALLE SAMMEN

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en F-16 Simulator ... Luftforsvarets skolesenter Kjevik (LSK) kommer med en flott F-16 simulator som publikum kan få prøve. Dette er en gjentagelse av suksessen fra flystevnet i 2004.

 

Dette er et populært tiltak fra Forsvaret og det blir fort lange køer av folk som vil forsøke seg som jagerflyger. Forsvarsnett har en liten reportasje fra oktober 2006 da simulatoren var på Autofilmessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en F-16 Simulator ... Luftforsvarets skolesenter Kjevik (LSK) kommer med en flott F-16 simulator som publikum kan få prøve. Dette er en gjentagelse av suksessen fra flystevnet i 2004.

Er det den samme greia som pleier å være på Kjeller? I såfall er det jo rimelig kjipe saker, bare throttle og joystick som fungerer, resten må man be karen som står ved siden av om å gjøre...ble fort litt tungvint å skulle lande når jeg måtte be fyrn som stod ved siden av om å ta ut hjulene, sette på speed brake osv., men sånne tilbud slår vel sikkert an hos folk som ikke er så altfor opptatte av fly. For min del kunne det godt ha vært helt tomt på bakken, bare det skjedde mye spennende i lufta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra?

 

Det ønsker jeg ikke å utdype' date=' men kilden burde være godt informert. Uansett, en 737 i lowpass med et noe 'heftig' opptrekk er jo ikke av det mest spektakulære innslaget på et flystevne. Det er mange andre luftbårne aktiviteter som slår det! ;) [/quote']

 

You just wait and see.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra?

 

Det ønsker jeg ikke å utdype' date=' men kilden burde være godt informert. Uansett, en 737 i lowpass med et noe 'heftig' opptrekk er jo ikke av det mest spektakulære innslaget på et flystevne. Det er mange andre luftbårne aktiviteter som slår det! ;) [/quote']

 

You just wait and see.

 

Jeg har vært på så mange flystevner i løpet av et langt liv at uansett hvilke farger en 737 har så vil den aldri klare å imponere meg med mindre den tok et par Tex Johnsons. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige Sola Air Show stod jeg i kø til jeg så det var Falcon 4 på simm'en og en mindre detaljert og mye mindre forseggjort F-16 versjon av Rune-cockpit typen :)

 

Aner ikke hvordan simmen var i 2004 (jobbet på stevnet), men vet om flere flyfolk som synes det var kjekt. Det var vel samme simmen forsvaret hadde med seg på Starmoen, om jeg ikke husker feil, og der var den i hvert fall populær :)

 

Olav: 737 kan ikke imponere? Norwegian imponerte nå en del av oss sist - du må være en vanskelig publikummer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige Sola Air Show stod jeg i kø til jeg så det var Falcon 4 på simm'en og en mindre detaljert og mye mindre forseggjort F-16 versjon av Rune-cockpit typen :)

 

Aner ikke hvordan simmen var i 2004 (jobbet på stevnet)' date=' men vet om flere flyfolk som synes det var kjekt. Det var vel samme simmen forsvaret hadde med seg på Starmoen, om jeg ikke husker feil, og der var den i hvert fall populær :)

 

Olav: 737 kan ikke imponere? Norwegian imponerte nå en del av oss sist - du må være en vanskelig publikummer ;) [/quote']

 

Ikke misforstå, Michelle, jeg er rimelig entusiastisk hva alt flygende angår og hva flystevnene på Sola angår så har disse vært top notch hver gang. Første gang jeg så en 737 oppvisning på flystevne var på Sola for m a n g e år siden og da mener jeg å huske at en av daværende Braathens SAFE sine 737-200 maskiner stod for den delen. Mener også å huske at den etter oppvisning rygget på runwayen, til stor begeistring fra publikum. Men uansett hvordan man snur og vender på det så er det jo en del begrensninger for hvor mange krumspring man kan gjøre med et passasjerfly, ihvertfall hvis man skal holde seg innenfor gitte rammer.

 

Jeg gleder meg til flystevnet og 737 oppvisningen som en liten unge, jeg. :) Men om jeg kommer til å gå derfra med oppfatningen om at en 737 ble stevnets høydepunkt er vel heller høyst usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten nevne at progammet er oppdatert...

Flyprogram pr. 10.05.2007.

 

6xF5-E "Patrouille Suisse"

4xZlin 42

3xF-5 Freedom fighter "Eye of the Tiger"

3xDC3

2xF-16, RNoAF

2xHawker Hunter

2xSaab Safir

Aero L29 Dolphin

Army Cub

Auster

Bleriot XI

Boeing 737

C130 Hercules

Catalina PBY 5A

Cessna L-19 Birddog

Cornell

Extra 230

Extra 300 (*)

Grumman G164 m/Wingwalking

Harvard

JAS39 Gripen

Modellfly

Mikrofly

P51 Mustang

Pitts PYTHON

Rans S9 Chaos

Saab Tunnan

Tiger Moth

Tummelisa

Vampire

Westland SeaKing

YAK 52

 

* er ikke bekreftet

 

 

Statisk flyutstilling

 

Alouette II

BF109 Messerschmitt

Cessna Caravan

Cirrus SR22T

CF-104 Starfighter

DO228

DO328

Dominie

EF-Typhoon

F4

F5

F84 Thunderjet

F86F Sabre

F86K Sabre

Hawk

JAS39 Gripen

KC-135 (*)

Lynx

Mikrofly

Nimrod

RF84 Thunderflash

S92

Sjøfly

Småfly

SAAB 340

SAAB MFI15-200A

T33A T-bird

Tornado

UH1B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrouille Suisse er jo bra da, riktignok ikke helt i samme klasse som Red Arrows, men fortsatt bedre enn det meste annet man kan få med seg her i landet. Men jeg er litt enig med deg, jeg savner "det lille ekstra" jeg også. Er litt redd for at det kanskje blir litt typisk norsk, hvilket betyr fem-seks timer med Birddog, modellfly og Dakota, og så et lite innslag med interessante maskiner helt på tampen av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg kommer til å gå derfra med oppfatningen om at en 737 ble stevnets høydepunkt er vel heller høyst usikkert.

 

Det skjer nok ikke i år nei :) Gleder meg som en unge til å se Catalina på Sola' date=' selv om de er ganske kjedelige i lufta :D

 

 

Er for øvrig på stevnet begge dagene, førstehjelpsteltet :) [/quote']

 

Jeg gleder meg virkelig til dette, det er et enormt spennende program. Så en Catalina i luften på Sola for mange år siden og det er i sannhet a sight to behold. For ikke å snakke om lyden........ :)

 

Kanskje vi snakkes i førstehjelpsteltet. Håper imidlertid at jeg går dit inn for egen maskin og ikke blir bragt inn ferdig dånt etter overdoser av flygende innretninger.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøft. Ingen Sola til mig. Danish Air Transport flyver derop, men fra Aarhus Lufthavn som ligger 30 km fra selve Aarhus by. Dertil kommer, at jeg bor på Sjælland, og det ta'r lige 2½ time at komme til Aarhus med tog. Så jeg ta'r til Aalborg Airshow istedet. Stort set det samme program som på Sola. Så ikke noget nyt der. Dog kommer hverken JAS eller EuroFighter Typhoon, men de kommer så til Roskilde Airshow i august, hvor jeg også skal ud. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...