Gå til innhold

Norwegian m/ B737-800 allerede til høsten:


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Nå skal visstnok sikre kilder ha lekket til flere person(er), at

Norwegian nå SKAL få B737-800 inn i flåten allerede nå til

høsten (2007). Det skal også ha vært forhandlinger med både

Airbus og Boeing om en evt. flåteutvidelse - en beslutning her,

skal visstnok ikke være på plass før 2008.

 

Dermed kan det se ut til, at en del interessante destinasjoner

kan komme på DY-kartet - hvis denne infoen holder mål. Både

Kanariøyene/Madeira/Afrika osv. kan fort bli interessante

destinasjoner.

 

Oppdatert: infoen ovenfor er nå bekreftet, Norwegian får

B737-800 inn i flåten fra høsten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visstnok nå være enklere å få leaset B737NG-maskiner, framfor

737 Classic i markedet - så at DY etterhvert ville ha blitt "tvunget" over

til nyere materiell er ingen overraskelse. Dog hadde jeg ikke forventet det

så snart, men "tror det ikke, før jeg ser det". Har jo vært satt ut rykter

tidligere om dette osv.

 

Ja det var (desverre) ikke noen overraskelse, at Norwegian valgte

å fortsette med Boeing - noe som er forståelig nok (pga. eksisterende flåte).

Så blir det spennende å se, hvordan de første tegningene vil se ut - med

DY-farger på en B738-maskin med winglets og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg helt feil, eller søkte ikke Norwegian etter piloter med både 737 rating OG airbus-rating sist de søkte etter piloter (halvt år siden eller noe). Så det er jo håp om at vi også ser airbus en gang i fremtiden. Men å ha to helt forskjellige flytyper i flåten må jo være ganske kostbart sett i forhold til om alt var 737?

 

Edit: Var inne på Norwegian.no nå, og da stod det ingenting om Airbus typerating på pilot-utlysningsannonsen (merkelig ord, må være feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja A319 i DY-fargene, hadde absolutt ikke vært å forakte - men dette ble

nok å "drømme" i det meste laget (hehe). Men ingen tvil om, at den hadde

sett svært så fin ut:

 

A319_Norwegian.gif

 

 

 

 

 

Arild: kan godt hende du har rett, dog har jeg ikke selv sett

dette. Vet i hvert fall at de har søkt innenfor hele 737-serien,

slik at de kan fly både 737 Classic og NG.

 

Olav: tja, kan hende info kommer (med mindre, det viser seg til slutt -

at denne infoen ikke stemmer allikevel). Skal dog ha kommet frem, at

flere som jobber innenfor DY - har fått e-post om dette. Muligens

du klarer å få dette bekreftet eller ikke, om dette stemmer. Men på

andre forum, har i hvert fall flere "stått frem" og bekreftet "ryktene" -

så får man bare håpe, at de ikka har dratt en "aprilsnarr på etterskudd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, NAX får B738 til høsten blir nok veldig spennende.

Blir litt vanskelig å putte et bilde inn i hode av NAX med B738, men det går nok over :)

 

Vil ikke dette skape noen problemer for SAS Braathens.

NAX er et fåbra lavpris flyselskap og i mine øyne dominerer NAX over CNO i Europa.

NAX har ALLTID (som jeg har sett) hatt lavere priser enn CNO, og jeg kan tenke at CNO har hatt sine problemer av NAX sin fremgang.

Men nå som NAX kanskje åpner ruter utenfor Europa så kommer vel kanskje mange av pasasjerene velge det billigste som jeg kan tenke er NAX.

Blir spennende å se :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhetsflåte minst ett år til

Det har florert med rykter i bransjen om at Norwegian har planer om å gå til anskaffelse av nye flytyper fremfor dagens Boeing 737-300. Kjos hevder hardnakket at det er helt uaktuelt med større versjoner av denne flytypen og at selskapet minst ett år til vil holde på en enhetsflåte bestående av 300-serien.

Les mer på Hegnar.no

 

Ser ikke ut til at spekulasjonene om noe annet enn 733 hos Norwegian med det første er riktige skal vi tro Kjos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den uttalelsen ville nok ha kommet uansett. Er visstnok bare

et tidsspørsmål før disse B738-maskinene kommer, så vi får se til

høsten. Norwegian skal visstnok ha reist til bl.a. India, for å

besiktige interessante B737-800 maskiner - så jeg tror nok dette kommer

til å skje allikevel. Time wil show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta, så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote']

 

Hmmmm... Hvor har du dette fra Geir??

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote']

 

Vi prøver igjen;

 

"Hvis pisspreik var som strøm, ville du eid ett kraftverk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav, det kan jeg ikke si, desverre.

 

Thomas....selv om du ikke liker og lese dette, er det ikke pissprek....trodde du hadde litt peil på dette jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mange drømmere....tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger. Dette er og blir bånn i bøtta' date=' så enkelt er dette at du får hva du betaler for. Noen går på Nille og andre går der hvor man får de det man vil ha. Tror du disse vil ha dobbelt opp med skolering, maintance etc?...har jeg ingen tro på....men det er da min mening....men pent så det ut ihvertfall... [/quote']

 

Ja, ja, det er i så fall ikke bare Norwegian som tar en 'spansk en' hvis dine påstander mot formodning skulle vise seg å holde vann. Noen av konkurrentene er ikke hakket bedre.....

 

Man får hva man betaler for, sier du. Selvsagt gjør man det, og enten man betaler til Norwegian eller SAS får man nettopp det - en flyreise. Det er stort sett bare fargene som skiller de to. Skal jeg på restaurant venter jeg til etter at flyet har landet, og jeg har ingen betenkeligheter med å fly hverken SAS eller Norwegian på tross av at det er dokumentert at ihvertfall SAS slurver. Har ikke akkurat sett dine påstander vedr Norwegian på trykk noe sted Geir, men jeg har heller ikke lett etter dem. Et par linker hadde vært interressante å kunne følge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de først og fremst skal konsentrere seg om og fylle nokk fuel til og gjennomføre flightene på en sikker måte jeg...så slipper de og reqv prioritert landing pga fuel så mange ganger.

 

Man skal vel være litt forsiktig med å komme med slike anklagelser uten å ha mulighet til å backe det opp med fakta. Dersom du har dette fra innsiden et sted, og du ikke kan si fra hvilket hold, så kanskje du ikke skulle sagt det? Jeg velger å ta påstanden din med en klype salt inntil du har fått backet det opp.

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav' date=' det kan jeg ikke si, desverre.

 

Thomas....selv om du ikke liker og lese dette, er det ikke pissprek....trodde du hadde litt peil på dette jeg.... [/quote']

 

Hei igjen Geir! Tror du bør holde deg for god for slike påstander uten å kunne backe dem opp med harde fakta.Kom med hvem som har opplyst deg om dette. Jeg jobber selv i Norwegian og er det en ting selskapet og våre flygere setter foran alt, så er det sikkerhet! Har til dags dato aldri hørt om eller opplevd selv at vi har bedt om prio landing pga lite fuel, og tro meg vi ville visst. Forresten så vet Thomas godt hva han snakker om..

 

God Kveld

 

Olav

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK....jeg tar ikke en slik diskusjon på dette forumet. . Men som sagt fly med hva dere vill, og om dere ikke har info om slike hendelser er det sikkert for de dere ikke skal ha det heller.

 

Personlig har jeg syntes det har hvert fint og fly med Norwegian noen ganger, men komm ikke og fortell meg at kvaliteten ikke reflekteres i pris. Skjønner dere ikke det da kan det være det samme egentlig.

 

Men det er mulig jeg formulerte meg for bastant noe som ga et for sterkt bilde, når jeg leser det på nytt..men det er ikke tatt ut i fra lufta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...