Gå til innhold

Snygg landing


Erik Hosle

Anbefalte innlegg

Hvor står det at rorene ikke funket?

 

This was a terrific airplane made during the Soviet days. The pilot on the left is training the guy how to fly the plane. The pilot on the left was telling the guy, you're going to fast for the landing speed. And the guy holding the camera is just repeating altitude and speed calculations. Nothing special here... In Russia, the pilots teach other pilots how to fly by actually letting them do everything, but the pilot has to watch for any mistakes and correct them.. Just like in this video.

Har aldri forstått meg på russere.. Språket i seg selv er jo vanvittig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at rorene ikke funket?

 

Jeg ser på at mot slutten av videoen, når flyet ikke er så langt fra rwy, så beveger kapteinen yoke'en mange ganger helt fra høyre til venstre. Og når flyet ikke beveger seg vil jeg tro at yoke'en ikke funker ""

Et fly vil ikke bevege seg med så raske utslag på yoken som han kapteinen der gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at rorene ikke funket?

 

Jeg ser på at mot slutten av videoen, når flyet ikke er så langt fra rwy, så beveger kapteinen yoke'en mange ganger helt fra høyre til venstre. Og når flyet ikke beveger seg vil jeg tro at yoke'en ikke funker ""

I en tråd på A.net oversatte noen russere samtalen i videoen. IIRC, så gjorde kapteinen disse bevegelsene og fortalte piloten at de små korrigeringene han hele tiden gjorde med stikka hadde fint lite å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zdravstvoyje!

Vy ne znajete russkij jazik????

Ochen ochen ploho. Stho vy izuchali v schole? ""

Russkije samaluty samije horoshi. :P

 

Et fly vil ikke bevege seg med så raske utslag på yoken som han kapteinen der gjør..

 

Litt vanskelig å høre alt de sier. De snakker i munnen på hverandre, og jeg kan ikke fly-språk på russisk. Kapteinen sier han er sent ute med noe tidelig i filmen, og han spør om hastigheten noen ganger. Mye tall blir nevnt (distanse, høyde, powersetting..) Når kapteinen gir de raske utslagene på yoken, sier han noe sånn som:

"... du kan gjøre sånn... som dette, og han(flyet) flyr rett. (du) fortsett... kom igjen..."

 

Legg merke til autotrottle(ne).... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at rorene ikke funket?

 

Jeg ser på at mot slutten av videoen, når flyet ikke er så langt fra rwy, så beveger kapteinen yoke'en mange ganger helt fra høyre til venstre. Og når flyet ikke beveger seg vil jeg tro at yoke'en ikke funker ""

hadde den ikke funket hadde vel det vært litt mere styr i cocpit..kapteinen løftet jo bare på skuldrene uten å gjøre noe mer med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...