Gå til innhold

Flyinteresserte: Skjerp dokker!


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så tafatt med antall norske uploads på Airpics for tiden. Er det for ubehagelig å stå utendørs for tiden? Er folk redd for kondens i kameraet? Det er et lass av bilder for tiden, slik det kan se ut til, som kommer utelukkende fra utlandet med unntak av et friskt pust i bakken av og til.

 

Ta en titt på Last 200 på hovedsiden selv!

 

Prøv å la Norge bli litt representert igjen... Det er det jeg ønsker å stå som mitt bodskap ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei 20 siste bileta eg har lasta opp der har blitt "rejected" fordi dei var for vanlige og hadde for dårlig kvalitet. Og det er det beste eg klarar å ta av bilete med mitt kamera. Så eg gidd ikkje laste opp meir.

 

Sånn personleg så synest eg at Airpics.com har blitt litt for kresne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei 20 siste bileta eg har lasta opp der har blitt "rejected" fordi dei var for vanlige og hadde for dårlig kvalitet. Og det er det beste eg klarar å ta av bilete med mitt kamera. Så eg gidd ikkje laste opp meir.

 

Sånn personleg så synest eg at Airpics.com har blitt litt for kresne...

 

 

Vel, hvis dette er bildene som har blitt avvist, så ser jeg hvorfor....

 

Uskarpt, refleksjoner, ting i veien, osv...

 

At det er alt kameraet ditt klarer er IKKE grunn god nok til å akseptere allslags bilder...

 

Det nytter ikke å ta bilder med f.eks. en Ixus der man burde hatt en 250 mm linse...

Sorry altså, men det er den harde sannhet...

 

Kompaktkameraer fungerer flott til sitt bruk, men de er uegnet til å ta bilder av detaljer på avstand...

 

Jeg tviler ikke på at du har hatt det gøy når du har tatt bilder, men et sted må genseren gå, og om bildene dine ikke nådde opp, så prøv igjen eller gi opp...

 

DET er ditt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Desse bileta er det årevis sidan eg tok, og nei eg har ikkje prøvd å laste opp desse. Men har prøvd mange andre bilete som eg meinar er meir enn gode nok til å verta vist på ei slik side. Det kamerae eg nytta på dei bileta der, var eit gammalt Olympus C990 digitalkamera på 1.2 MP og 3x digital zoom.

 

Men eg bryr meg eigentleg fint lite. Eg tar flybilete for å forevige ting som skjer. Og om eg ikkje får lagt dei ut så tar eg det ikkje så tungt. "" Slepp i alelfall å bekymre meg over at dei vert brukt utan min godkjennelse ""

 

Bilete 1

 

Bilete 2

 

Bilete 3

 

Bilete 4

 

Bilete 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det var innlegget her som var årsaken men jeg ser TA Hjelmen har lastet opp en god del norske bilder. Jeg måtte haste-accepte ett av disse så fort jeg så det for å vise folk at det finnes norske bilder på airpics også ""

 

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=113820

 

Takk, T.A, for en pause mellom alle utenlandske og etterhvert også kjedelige utenlandske fly. Norske fly blir svært fine om utenlanske er det eneste man ser over en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke nettstedene krever alt for mye, men akkurat hvor liste ligger kan variere som følge av at det ikke sitter kun EN mann men mange folk i jobben som "screeners". Selvfølgelig er det objektivitet man ønsker å oppnå, men så lenge det er mennesker som står bak vil det alltid være slik at enkelte ser på enkelte ting fremfor andre.

 

Det er ikke rart at av 100 bilder jeg tar, laster jeg opp kun (max) 30? til airpics, hvorav kanskje 40-50% blir accepted, og hvorav 1 blir accepted på airliners.net

 

Den som mener airpics.com har et høyt krav til bilder ... han vil jeg ikke uttale meg om, men det er ikke på langt nær alle mine bilder som egner seg på airpics, og 1-2 % viser seg å bli verdsatt hos kapitalisten airliners.net. Flybilder for meg er ikke BARE bilder av fly men bra bilder av fly.

 

Er jeg uheldig på grunn av været at jeg ikke får så mye skarpe bilder, så laster jeg heller ikke de bildene opp på noen server...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D handler kanskje om å huske kameraet når man skal ut å reise? Så r d også mulig at den tidligere fotografbølgen gjør andre ting for tiden?

 

Folk md kompaktkameraer trenger ik være redd.. Man trenger langt i fra superlinser for å ta ok bilder til airpics. Kanskje vi skulle arrangere en liten spottekonkurranse for å få opp interessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...