Gå til innhold

Galaxy kommer på Kjevik lørdag 12 mai


Anbefalte innlegg

I morgen lørdag (12 mai) kommer det en C-5 Galaxy til vår alles kjære lille flyplass Kjevik! Selv om det ikke er levert noen flight plan enda, så er det kommet skriftlige papirer på at flyet lander på Kjevik kl 16.30. Det skal dra igjen kl 20.45.

Ekstra teknikere osv er kalt inn slik at man kan reparere de rullebanelysene som man mener flyet vil ødelegge under landing/avgang så fort som mulig.

Store deler av flyplassen vil bli stengt i morgen under oppholdet grunnet diverse plassproblemer...

Dette er nok ny rekord for Kjevik, og jeg tror det blir lenge til den vil bli slått igjen! Så alle sørlendinger! Ta tean ud a tanga og kom dere på flyplassen i morgen!

Ha en god dag?

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Orjan Utne:

Et lite ønske fra Stavanger!!

TA BILDER!!!!!!!!!

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Og sørg for at de blir lagt ut på nettet!


Jeg har nesten en hel film med bilder av Galaxyen da den landet på Sola. Viste bildene her på opsen, og ikke mange sekunder etter hadde media resources lagt noen av dem ut på nettverket, og "copyrighten" min gikk til helvete! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Interessert? Ring 2489!

El. mail meg på immelmann@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Karl R Pettersen:

Da jeg snakket med lufhavnbetjenten på Kjevik som tipset meg om dette, sa han at de regnet med at noen av landingslysene faktisk ble blåst bort! Da flyet landet på Bardufoss for noen år siden tok flyet de fleste lampene under landing, og resten under avgang...

Ørjan:

Bilder skal bli tatt!!

Ha en god dag?

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer bekjymret over lengden på rullebanen, når det ifølge Janes er oppgitt at Galaxy'en trenger full lastet med fuel ca. 3200m runway, og kjevik er bare 2000m. Men det er nå opp til kjevik å avgjøre dette. De sier ihvertfall at de følger de angitte vekt kategorien (altså C5)... men.. men.. Skal bli en glede å få rapporten etterpå, lol..

Og det spørs nå om det blir så lenge til neste gang, men det er konfidensielt... Noe som denne flighten også var..

Vil også minne de som er i forsvaret er litt forsiktige på hva de skriver her. For ca. en uke siden så ble det sendt ut rykter om at galaxyen skulle til kjevik, noe som da var usant, og skapte ekstra jobb for min del. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det ER forsvaret vi har med å gjøre her, og siste rapport er at flyet lander først 17.10 i dag...

Eivind Naley:

Lurer på hvor konfidensielt dette er da folkene i Lufhavnvakta og tårnet på Kjevik vet dette? Jeg har nå hørt dette fra fem forskjellige steder... To i tårnet på Kjevik i dag og i går, en lufthavnbetjent, en på LTS Kjevik, og en tidligere FSK kaptein... Det er kanskje mere "begrenset" enn "konfidensielt"?

Hvorfor blir dette mer jobb for deg?

Anders:

Håper da du tar feil!

Ha en god dag?

Eivind

[ 12-05-2001: Endret av: Eivind Tollerød Fosse ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg så at det lettet et ganske spesielt militærfly i går også på Kjevik, så det må være noe som pågår.

Lignet litt på Hercules, men den var større og hadde jetmotorer.

Kanskje det er en slik en som kommer i dag også. Synes det høres litt vilt ut med Galaxy...

Men det hadde jo vært litt av et syn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg la også merke til fredag kveld et spesielt mil.fly som tok av fra Kjevik mot sør for så og svinge nordover. Det var relativt stort med fire jetmotorer og vinglets. Hva kan det ha vøri?

_E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat hjem fra flyplassen...

Da vi kom kjørende ut var det nærmest flystevne tendenser langs rullebanen. Sikkert nærmere 50 biler stod parkert for å vente på et eller annet. Reach 501 Bravo var på vei inn, gjorde en turn til 180 grader og var klarert ILS 22. Så fikk vi se giganten på vei inn. Da kom det altså en C-5 Galaxy til Kjevik. Kvinnelig flyger var det og! Da den landet brukte den ca halvparten av rullebanen. Taxet inn og står nå parkert på taxiway bravo.

En interesant opplevelse!

Jeg har tatt endel bilder, skal se om jeg kan få lagt dem ut et sted etterhvert. Fikk filma litt og faktisk, men den filmen er det nok værre å få ut på internettet. Jeg har også fått tatt opp kommunikasjon fra tårnet mens jeg var ute, men er ikke sikker på om den er av alt for god kvalitet...

Dersom personen som fikk 462.275 av meg ser dette, så får jeg håpe du får bruk for den!

Nå venter vi bare på at den skal dra igjen.

Ha en god kveld?

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra Kjevik, og må bare si en ting:

Dette er det mest spektakulære syn jeg har sett alle de gangene jeg har vært på Kjevik.

Synd jeg ikke fikk filmet det. Skulle gjerne gjort det og lagt det ut på nettet, men fikk ikke tak i videokamera.

Også synd jeg ikke fikk med meg take-off'en igjen. Det ble litt for lenge å vente.

Men det var en fantastisk stemning der ute med så mange som hadde tatt turen ut i det fine været!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galaxy'n som kom ca 22:00 i går kveld tok av fra Sola 16:10 i ettermiddag. Bor rett under finalen til 18/utflyving fra 36 og fikk litt forvarsel pga kraftig styøende motorer da den tok av, rakk å få opp kameraet og knipse et bilde da den suste over taket mitt.

Bilde: http://home.c2i.net/apresterud/c-5_3.jpg"'>http://home.c2i.net/apresterud/c-5_3.jpg" TARGET=_blank>http://home.c2i.net/apresterud/c-5_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...