Gå til innhold

Dyrelivet på Sola


Dag R. Stangeland

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

For de som er interessert i hva vi på PBR driver med utenom plass- brann- og redningsberedskap så anbefaler jeg at dere kanskje setter av en times tid på tirsdag kveld (19:30 den 6. mars) til TV-titting på NRK1. Programmet er tatt opp over et helt år hos oss på Sola og har fått tittelen "Luftkrigen" ""

 

Klikk her for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult programm ""

Så litt brutalt ut med de fuglene som lå skadeskutt på bakken med vingene blåst av. Men det ser litt fett ut å kjøre nedover rullebanen å skyte ned fugler med hagle, som sagt sikkertheten kommer først. Dessuten viste jeg ikke at de hadde bambi og hare problemer på sola selv om jeg bor i stavanger. Hva kreves for å kunne jobbe som bird control?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og av ren nysgjerrighet satt jeg og så rulleteksten, og tror dere ikke det var mitt søskenbarn som hadde laget denne filmen.

Tydeligvis flere enn meg i familien som har interesse for fly ""

 

Og Tom fotograferer sinnsykt bra "" Forvrig var det mange netter på ham ute i natteluften, vi kjørte ham ut i kveldinga og henta ham om morgenen når vi kom på jobb.

 

MvH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kreves for å kunne jobbe som bird control?

 

Antageligvis jegerprøven hvis du tenker på de som kjører ut og skyter fuglene. Det er sikkert noe annet som kreves og, men det vet ihvertfall ikke jeg ;P

 

Alle oss tar fuglevakter men jegerprøven kreves for de som skyter med hagle.

Vi rullerer på vaktene, en dag har vi Brann 1, så Brann 2 og så kanskje vi er satt opp på ei fuglevakt. Det er samme folka som driver med brann/redning og der kreves det et relevant fagbrev (maskinkjører/mekaniker/tømmrer) og bestått årlig fysisk test ifm. røykdykking. I Avinor får man de kursa som trengs ifm. plass- brann og redning etterhvert, ofte i regi av kurs ved Norges Brannskole på Tjelsund.

 

Hilsen

MvH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...