Jon L Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 i USA bruker man local altimeter setting og kaller ut i fot opp til 18000 fot. Fra 18000 fot er det Class Alpha airspace over hele USA, og da stiller man til standard atmosfaere (29.92) og bruker flight level Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 "Det sier vi i norge også 10.000ft blir one-zero-thousand feet" Er det noe regelverk som regulerer når en går over til å bruke FL (Flightlevel) istedet for ft (fot/)? Man går vel over ved 10.000 ft. Slik at 9000 ft er korrekt' date=' og Flight level 100 (10.000ft) er korrekte angivelser. [/quote'] Nei det gjør man ikke Frode... Hvis du leser posten min lenger oppe har jeg allerede gitt det korrekte svaret på dette spørsmålet: Under Transition Altitude (under climb) og under Transition Level (under decend) brukes Altitude eller feet om du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Gammel tråd' date=' men nytt svar til Arild. Roger kan brukes i følge ICAO annex 10 Volume II punkt 5.2.1.5.8 Nei jeg har ikke lett og lett, men kom tilfeldigvis over det da jeg rettet regelverk...som ikke er veldig givende... :tired: [/quote'] Tusen takk for at du kommer tilbake til denne tråden, og takk for et godt svar. Der var "the missing link" . Da var det én mindre ting å fundere på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.