Gå til innhold

Farvel DC-10?


Frank Tore Evensen

Anbefalte innlegg

Leste i dagens VG at siste kommersielle flight med denne typen er over, det var Northwest sin DC-10 den 8 januar, til Honolulu, Hawaii, hvis jeg husker riktig? Men det er vel flere land som fortsatt opererer med dette flyet i pax-trafikk? Eller er den faset helt ut?

Synd i såfall, et nydelig fly som jeg desverre aldri fikk oppleve...

 

Men er vel noen her inne som har vært med denne fuglen? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, 4 turer Gran Canary. Først Scanair og så Premieair.

Veldig tung i baken ved take-off, i forhold til MD11.

Forøvrig på siste tur fra syden måtte vi lande på Fornebu. Den gangen Gardemoen var stengt på grunn av flykapringen.

Kort rullebane så vi landet hardt.

Syrlig kommentar fra purseren: "Som dere merket har vi landet, og det på feil flyplass."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som dere merket har vi landet, og det på feil flyplass."

 

Ha ha, konge-kommentar! Ja ja, det finnes jo det som er verre. Er jo flyselskaper som klarer å lande på feil flyplass, selv om den de skulle til - ikke var stengt.

 

Har også noen turer med både DC10-10 og DC10-30 i bagasjen, bl.a. med Scanair, Premiair, og NW. Flotte og spesielle fly, men vil nok heller fortrekke en A330 som har erstattet mange av rutene som tidl. ble fløyet med DC10'ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på jeg og. Har fløyet med DC-10 mange ganger (Scanair/Premiair og tilslutt MyTravel). Husker spesielt en tur til hellas i 99, flyplassen var micro, og DC-10'en fikk terminalen til å virke veldig liten. Det var faktisk synet av dette som gjorde at jeg kun interreserer meg for passasjerfly nå i dag. Ellers var det ganske spennende da vi skulle ta av igjen. Piloten holdt bremsene på akkurat lenge nok til at at jeg tror alle i flyet forsto at vi trengte litt mere "punch" til takeoff.... "" PS: destinasjone var Parga, men husker ikke hva flyplassen heter, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...