Gå til innhold

Varsling av luftabulansen i Trondheim?


Per Magne Lunde

Anbefalte innlegg

Hei

 

Luftambulansen lander på piren i Trondheim nå som det bygges nytt sykehus her. Er det noen som vet om det er mulig å sjekke om det kommer et helikopter inn for landing slik at man kan spotte litt helikopter? Vil vel egentlig tro at dette kun skjer over radio da dette skjer på noe kort varsel...

 

Hvilken frekvens benyttes når helikopter flyr i trondheim, snakker de med Værnes eller Bodø? Evt vet noen om dette streames på nett?

 

Tanken slår meg at noen vil tro at dette er for å glede seg over andres ulykke, men det er ikke tilfelle. Jobber 5 min unna, så det kunne vært fint å kunne slå to(tre) fluer i en smekk: innflygning av hokus samt en kaffe og frisk luft.

 

Per Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frekvensen er ikke landsdekkende. AMK er delt inn i soner og igjen i regioner. Dog har Luftambulansen (951 her sørpå) eget nett som som til enhver tid står i konferanse med lokal eller annen AMK sentral. Østlandet bruker LA09 (168.400), mens Sørlandet og Vestlandet tror jeg bruker LA07.

 

www.scannernytt.net, last ned fila der og finn ut hvilke frekvens din lokale AMK/Luftambulanse bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...