Gå til innhold

FLG 07


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi hadde et møte i går i OFKL med oppstart av FLG prosjektet og vi har gjort oss noen refleksjoner som vi ønsker og dele med miljøet.

 

Refleksjoner etter siste medlemsmøte hvor FLG'07 var annonsert hovedtema:

 

FLG'06 ble avholdt i februar 2006, da med stor respons og positive tilbakemeldinger fra hele miljøet. Det ble i etterkant ytret mange forventninger om at det ble en

gjentagelse av et svært vellykket arrangement i 2007.

 

Nærmere 17 tusen besøk på web sidene vi hadde opprettet for FLG'06. Like mange lastet ned videoene om, og fra, arrangementet.I norske forhold forteller vel dette en del om interessen for en "sær" hobby, og om hvor mange "skap" simmere som sitter rundt i de tusen hjem.

 

Svært mange, både av de som var med, og de som av forskjellige årsaker gikk glipp av FLG'06,basunerte ut i etterkant at de da selvfølgelig ville være med neste gang...

 

Etter noen måneders utladning etter arrangementet bestemte derfor ett enstemmig Styret i Oslo Flysimklubb seg for å arrangere et tilsvarende, eller bedre arrangement i løpet av 2007.

 

Med velvilje fra Forsvarets Flysamling hadde vi fått låne auditoriet deres på Gardermoen til møte, da vi utfra alle tilbakemeldinger etter FLG'06 forventet oss stor interesse.

 

Vel, ting gjør seg ikke selv, og det var derfor med stor skuffelse at det annonserte oppstartsmøte for FLG'07, hvor både medlemmer og andre interesserte var innbudt, ikke trakk mer en ti personer, herav tre nye ansikter som primært var interessert i vårt FSX grunnkurs som starter utpå nyåret.

 

Tre styremedlemmer har av forskjellige årsaker "meldt seg ut", det vil si at de ikke lenger er aktive, eller av en eller annen grunn/prioritering ikke ser at de har noe å gi.

 

Vi er da tre styremedlemmer tilbake til å dra lasset, og innfri forventningene i forhold til hva vi har lovet å gjennomføre.

 

Foruten tre aktive styremedlemmer har vi en håndfull aktive medlemmer som har sakt seg villige til å stille opp mot og med FLG'07.

 

Spørsmålet vi stiller er da om det i det hele tatt finnes nok interesse i miljøet til at det er hvert "blodslitet" å lage et nytt FLG?

 

Syv oppmøtte interesserte, herav tre aktive styremedlemmer tyder jo ikke på det.

 

Jo da, vi har kapasitet til å gjennomføre dette. Samarbeid med flysamlingen burde kunne gjøre et FLG'07 til et like bra, eller helst bedre arrangement en i 2006.

 

Og, jo da, vi hadde det kjempe moro sist. Både før og under arrangementet.

 

Men, vi sitter også igjen med masse erfaring om hvordan ting kan, og bør gjøres bedre.

 

Vi har også denne gangen masse visjoner om hvordan dette kan gjøres til et spennende og givende arrangement for så vel deltakere som arrangører.

 

Vi har som målsettning og legge lista 2 hakk høyere og gjennomføre et enda bedre FLG 07 en sist.

 

Men, igjen. For å få dette til; Stikkordet er, og blir; flere med engasjement! om ikke dette kommer er dette siste FLG som gjennomføres av OFKL.

 

Så vi håper at dere responderer på dette og trår til med den hjelpen dere evner for, for prosjekt gruppen.

 

Med Hilsen

 

Geir Ove, Per og Jan F i styret OFKL.

 

Da er FLG 07 prosjektet startet, mere info i Januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg kommer garantert! Har allerede kontaktet Helitrans om transport nedover til Oslo, men prisen ble veldig høy.

Jeg har en litt sprø tanke. Kanskje noen har en anelse om hvor mye det vil koste hvis ett fly (Widerøe, SAS Braathens?) startet fra nord og plukket opp FLG'07 sugne simmere på veien ned til Oslo?

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å være med, men da jeg bor i Bergen kan jeg ikke garantere at jeg klarer å komme meg bort.

Nå har ikke jeg peiling på hva det koster å leie inn et fly, men jeg syns Stian sin idé hørtes virkelig god ut. Hadde vært veldig artig om noe sånt kunne skjedd, og gjerne da inkludert den mer sørlige delen av Norge også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer garantert! Har allerede kontaktet Helitrans om transport nedover til Oslo, men prisen ble veldig høy.

Jeg har en litt sprø tanke. Kanskje noen har en anelse om hvor mye det vil koste hvis ett fly (Widerøe, SAS Braathens?) startet fra nord og plukket opp FLG'07 sugne simmere på veien ned til Oslo?

""

 

Det er bare og glemme....det er dyrt....vi leide en 737 en gang for og stikke ned og bade litt i budapest med kunder....det var sykt dyrt....så det er bare og glemme...men vi har vår kjære Hanne Meland, som vi er i dialog med for og få med seg en busslast med Vestlendinger over....men mere info kommer etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen som primær avreise, med oppsamling...vi skal jobbe fremm andre alternativer også regner jeg med...men mere om dette i januar....da blir det mere info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare kjempeimponert hva dere fikk til på FLG-06,ser ufattelig frem til FLG-07 hvis det lar seg gjenomføre.

 

Håper inderlig at simmermiljøet sørpå responderer på dette som Geir sier, og trår til med den hjelpen dere kan bidra med for å få FLG-07 realitet både for hele Norge og ikke minst Skandinavia.

Selv sitter jeg litt for langt nord i landet for å kunne bidra med litt hjelp.

Ser frem til raporten i Januar ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer garantert!!!!!! SKAL ha dette med med denne gangen!

 

Jeg kommer fra Gran Canaria rundt den 11 februar, håper dette skjer i dette tidspunktet mellom 10 og 30 februar! Da er jeg der!!!!¨

Hadde jeg bott i Oslo hadde jeg kunnet gitt 100% for FLG07`! Men da jeg dessverre bor i Tromsø så er det litt vanskelig for meg!!!

 

Men jeg KOMMER!!!!!!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...