Steffen Dahlberg Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har nettopp begynt å utforske vatsims vidunderlige verden, og dermed ble det ikke lenger likegyldig hvor jeg spawner. Siden jeg synes det var få gater o.l., fant jeg ut at jeg skulle laste ned norske flyplasser (ja faktisk først nå utrolig nok, men det går mest i fsx for tiden). Tilbake til saken; jeg måtte dermed begynne å tulle med afcad, og la straks merke til at enkelte gater ville bli presis der det lå en taxiway tidligere. "Dette må da bli problemer på vatsim", tenkte jeg. tenkte jeg rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Ja, det er ett problem noen ganger, men vi merker det som regel. Og det er heller ikke så veldig mye forskjell på defult og Norwegian airports! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 For meg virker det som du har innstallert en AFCAD fil som er gått ut på dato. Tror det følger med en egen mappe med alle AFCAD filene du trenger til Norway Airports når du laster ned sceneryet fra filbibibloteket. Skal selv laste inn AFCAD nå, så kan gi deg en tilbakemelding når jeg er ferdig med det! Edit: Nei, dette ble litt for komplisert for meg. Virket som jeg måtte installere hver enkelt flyplass inviduelt i FS2002.. Neitakk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Dahlberg Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg ble så svimmel av alle afcadene som fins, så jeg begynte egentlig å lage bare akkurat de jeg trengte. det var derfor jeg så at den nye flyplassen ikke passa med den gamle afcaden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Kort sagt, det er bedre at du starter opp på taxebanen enn på rullebanen! Men siden rett skal være rett på VATSIM, så anbefaler jeg at du bruker "slew" mode for å plassere deg ved en gate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Dahlberg Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 åh nå tror jeg du misforstår. Med denne afcaden er alt fryd og gammen for min del, jeg står vakkert oppstilt ved en gate. Men posisjonen min på vatsim er jo uavhengig av hva jeg ser; posisjon er posisjon. Dermed er jeg redd for at når jeg tror jeg er vel fortøyd synes det for andre (de som ikke har norske flyplasser) som om jeg står helt malplassert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du en AFCAD som viser deg på rett plass ved en gate har du alt riktig Som regel har de fleste som flyr i Norsk luftrom NA installert, og vil se deg på riktig plass. De som ikke har NA inne er som oftest "problemet". Da disse fly ikke finner riktig plass osv. Dette blir hodebryet til ATC og de piloter uten scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har opplevd to ganger på Flesland at piloter uten NA står inni terminalen. Med andre ord tenkte du rett, derfor kan det være en fordel og installere scenery hvis du skal til utlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Dahlberg Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.