Gå til innhold

HUD på 737 !!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var innom å hilste på en aldeles hyggelig kaptein på SK1371 søndag kveld. Dette var mitt første møte med en 737-700. Han fortalte at det var prosesser i gang med å få HUD på den nye generasjon med 737. Dette vil jo lette landingene våre betraktelig, da vi kan slå over til fullscreen under final. Videre så fikk jeg innføring i den nye funksjonaliteten til flyet (antikollisjonssystem etc).

Men dette (HUD) vil bli en skikkelig utfordring for de som lager paneler for oss.

Hilsen

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier!

Er det noen som vet av noen gode panel (helst med HUD) til 600/700/800? DreamFleet holder på med ett 400/500 panel, men jeg har tilgode å se ett skikkelig 600/700/800 panel til FS2000 (jeg hadde også problemer med å finne et slikt panel til FS98).

Med vennlig hilsen

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Warren Berg:

Hei!

Eh.... Hva er HUD?

Vennlig

Kenneth [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Heisann....

HUD - Head Up Display...

Det er et system som projeksjerer viktige flightdata, som f.eks. høyde, hastighet, kompass, og andre viktige instrumentfunksjoner...

Har tidligere vært mest vanlig å bruke på jagerfly, men den sivile industrien har vel etterhvert skjønt at det å kunne se ut på rullebanen og samtidig ha full oversikt over vitale detaljer ang. flygingen er viktig...

Det som er flott med det systemet er at uansett om du fokuserer en meter foran flyet eller 10 km foran så er displayet like skarpt...

Har sett det endel ganger da jeg jobba med F-16, da måtte vi kjøre "power-up"-tester på endel av de våpnene vi lasta opp... F.eks Penguin-missilet...

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden på ferie i USA. Var innom en Chevrolet dealer her og det viste seg at man kan få HUD på de nye Corvettene. På den nye devillen til Cadillac kan man også få Night Vision, som viser veien foran deg ved hjelp av et varmesøkende kamera. Dette gjør at man for eks kan se dyr på veien lenge vår frontlysene på bilen når frem. Dette blir akkuratt som HUD prosjektert på et felt i frontruten.

God Påske!

Hilsen

Henning Kjensli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...