Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei! Jeg, Stian Lingås og Marius Helstad har tenkt oss på flytur nå på lørdag! Avgang fra Værnes ca. 10:00, via Oppdal og Sunndalsøra til Kristiansund. Tilbake på Værnes ca. 14:00. Vi har en ledig plass, og alle som blir med får sitte foran på en av distansene. Beregnet pris per person ligger på ca. 600,- Er du 70 kg eller lettere så send meg en PM! Her gjelder førstemann til mølla prinsippet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Det er fortsatt ledig plass! Reiseruten vår: [image]http://home.no/icskaug/Lordag.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Warland Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Flyr dere innom Sola først, er jeg med jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Glæde mæ nå jævli Ivar=p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det sånn at om man er 70 eller lettere får man være med? Skal høre med morsan når'a vokner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Er det sånn at om man er 70 eller lettere får man være med? Skal høre med morsan når'a vokner Stemmer Ståle, fikk PM fra deg og håper du får mulighet til å bli med! Du kommer nok ikke til å glemme turen med det føreste! Alle turer med gutta har vært en skikkelig suksee! Sant Stian og Marius? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det er sant Ivar! Husker hvert sekund faktisk^^ håper vi får bra vær! Regner med at ca 50 - 70 kg er bra=) Jeg å Ivar veier rundt 70 og marius veier ca 50 så vidt jeg kan huske?=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Regner med at ca 50 - 70 kg er bra=) Jeg å Ivar veier rundt 70 og marius veier ca 50 så vidt jeg kan huske?=) Hehe, Stian har blitt crew chief ser det ut til.. Har regnet på det, og med våre vekter blir det akkurat perfekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hehe Go natt!=p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hmm.. Jeg er for feit for å være med på et fly. Jaja. Tommy - 84 kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hmm.. Jeg er for feit for å være med på et fly. Jaja. Tommy - 84 kg. Jeg er egentlig for "feit" jeg også.. 80 kg! Grunnen til at jeg spurte etter 70 kg eller lettere er fordi våre medlemmer har entenden stil å fylle flyet godt med bensin før hver tur, i tillegg til å fly i kort tidsperiode.. MTOW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hva er egentlig MTOW på en Cessna ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Våre Cessna 172 har en MTOW på 1043kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Magne Lunde Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Heppsann. Høres ut som en fin rundtur. Trodde ikke vekta var såå "verdifull" på cessnan. På mikro har vi MTOW på 450kg for to-setere, så det blir ikke så mye plass til ekstra stæsj der heller når det skal være pilot og "maskinist" på tur. Håper vi kan ta en felles runde utpå nyåret en gang Cassna og mikro. Hva er endurance på Cessna? Atec Zephyr 2000 som jeg flyr har ca range på 1500km / ca 7timer i lufta. Syns 50-70kg er i magreste laget iallefall for meg... God tur! Per Magne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Jøss! 7 timer er jo meget brukbart, selv om jeg ville fått sittesår iløpet av den tiden! Vi har 5 timer endurence med fulle tanker, med andre ord 4h 15min flygetid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Dragland Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvilket program fikk du kartet fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Google Earth I'll guess Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Stemmer, Google Earth ble brukt for å illustrere ruten vår. Ståle kunne desverre ikke bli med, så det er fortsatt en ledig plass. Sistem mulighet for å bli med på den herlige turen vår, har ingen vist interesse før kl. 21 i kveld så blir det bare oss tre! Ikke at det er noe galt i det akkurat, vi vet det å more oss på tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Gleder meg som en unge! Ivar får jg sitte forran fra Oppdal - Trondheim? I cant wait. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hvis det bare blir oss tre blir det litt dyrt å fly via Oppdal, så da velger vi en annen rute, men Kvernberget er vår destinasjon, evt. Molde om det blåser for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 da håper vi på det beste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Dere kunne jo ta en litten høyresving oppover gauldalen (Gauldalen Valley ) fra Støren og fly ca. 13,5NM, til singsås kirke, så vi fikk litt aktivitet over her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Håper dere ikke får dårlig vær, for det virker som at dere vil fly visuelt hele ruten da dere legger opp ruten langs veiene mellom byene. God tur! Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 KAN VÆRE MED!!! Jihaaa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Supert!=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 17. november 2006 Members Del Skrevet 17. november 2006 Hvis dere skal fly langs sunndalsfjorden så hadde det vært artig om dere kunne ta noen bilder av bygda jeg bor i. Bygda heter Flemma og ligger på venstre side av fjorden rett etter at dere har passert Tingvoll (høyre side). Hadde vært hyggelig med et flyfoto Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Mangler bare Kameraet nå Kan prøve å ta bilde=) Vi flyr jo over der hvis vi følger sunndalsfjorden -->> Sundalsøra og inn til oppdal=) Dette får Ivar avgjøre=p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 17. november 2006 Members Del Skrevet 17. november 2006 Venter i spenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Våre Cessna 172 har en MTOW på 1043kg. Zero Fuel Weight da ? Eller inn med t-skje hvor mye last har du plass til med full tank ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.