Gå til innhold

Er dette Boeing 787?


Erik Sørngård

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter at BOEING gav opp med å lage en konkurrent til AIRBUS

A-380, har de bestemt seg for å satse på dette flyet istedet. Flyet kalles foreløpig for Sonic Cruiser, men det er godt mulig at når, eller hvis, det kommer i produksjon, vil døpes om til 787.

Flyet vil ta 100-300 passasjerer og ha en fart over lydmuren. Høres for meg ut som om det skal bli en konkurrent, eller etterfølger til Concorde, når de blir for gamle.

Mvh

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at flyet vil kunne flyve mach 0.95, altså ikke supersonisk, men tæt ved!

Mht. Boeing 747 så er der nogle der skriver at flyet i bund og grund er en gammel konstruktion. Boeing har hverken fået optioner eller ordrer på 747X.

((Det hjælper jo heller ikke at forlænge en Volvo 240 og sætte et nyt instrumentbræt i og tro at det så kan sælges igen!))

Prøv at følge med i linkene her: http://www.themag-fs-news.com" TARGET=_blank>www.themag-fs-news.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsetter de ikke på en fornyet utgave av B747? De sier jo at dette er den største suksessen som flyverdenen opplevde

 

mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette betyr døden for B747 så blir jeg lei meg. Dette er dronningen i lufta. Jeg håper ikke at den dagen jeg forhåentligvis blir flyver så er alle flyene sånne star-trek fly.

Min personlige mening er at den nye Boeing flyet er utrolig stygt

rett og slett

 

mvh Morten Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo blive sådan at -400 bliver den sidste Boeing 747. En dag vil den sikkert være forældet og Airbus A380 har taget over. Det er lidt trist at tænke på!

Man skal jo også huske at Boeing 787 (eller hvad den skal hedde) bliver dyrere at flyve med end fly der flyver 15% langsommere. Personligt ville jeg ikke betale ekstra for at afkorte flytiden med 15% Så vil jeg hellere flyve A380!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Martin Kaareng skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor flyet ikke skal fly supersonisk. Hva er poenget med et fly som tar mindre passasjerer og flyr 10% fortere enn en 747?

Jeg tror at flyet kan fly mye fortere. Kanskje Concorde ulykken har gjort Boeing redde for å markedsføre et supersonisk trafikkfly?

I følge Boing skal flyet kunne fly Mach .95 eller raskere (hva nå enn raskere måtte bety...)

For øvrig sier Boing at flyet vil krysse Atlanteren 2 timer raskere enn dagens 747, så det ligger nok litt mer bak her...

Hilsen Eirik

------------------

http://vaccn.org" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...