Gå til innhold

Widerøe DVD?


Simen F Røiseland

Anbefalte innlegg

Jeg synes personlig dette er en av de dårligste flyfilmen jeg noen gang har sett. Har sett den den noen ganger nå. Først likte jeg den godt, men etter hvert ser man at den egentlig ikke holder mål. Ustødig filming, mye filming av naturen og ikke inne i cockpit, de har et leg fra Vadsø til Tromsø der det er filmet fra kabinen(!!!) under hele turen. Hva i (...) er vitsen med å sitte å se på det? Det mest iddiotiske jeg noen gang har vært borti. I tillegg virker pilotene lite vennlige og det ser ut til at samarbeidet mellom de er heller dårlig og anspent. Det virker som om de egentlig ikke vil bli filmet i det hele tatt.

 

Dette etter jeg har vært hos Kim Ruben og sett noen MD80 filmer fra Sverige der pilotene er muntre og skikkelig imøtekommende mot kameramannen (som blir seerne til slutt). Prater og fleiper og smiler som bare det. I tillegg er det filmet masse i cockpit, så denne Widerøefilmen bør man ikke ha for store forventinger til.

 

Dette er kanskje en litt krass anmeldelse men når jeg har sett på noen andre filmer ser jeg hvordan det heller kan gjøres.

 

Filmen er grei nok, om det er den eneste Dash 8 filmen man har.

 

De har foresten sluttet med "Stabilized [attitude]" hørte jeg under min siste cockpittur som var for ca to uker siden. Glemte å spørre hvorfor. Når og hvorfor gjorde de det, Jørgen? You know, because you are... wise ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnor;

 

Med tanke på filmingen. HJar du sett flere av filmene til World Air routes? Filmingen er nesten lik i alle disse.

Skal du ha mer stabil filming så må du holde deg til ITVV sine filmer.

Jeg kjøper bare ITVV sine filmer ¨nå, men dette har noe med at jeg mener de er mer lærrerike siden man får sett over og fortalt hva alle instrumenter gjør skikkelig.

 

Når det gjelder Widerøe filmen synes jeg det var utrolig morsomt og se hvordan pilotene i Dash 8 jobber. Og kanskje spesiellt morsomt var det å se landingene på kortbane nettet i Nord.

Jeg synes absolutt filmen var verdt sine penger, selv om det var World Air routes som har produsert den.

Det er liksom noe eget med Norske flyselskaper ""

Også litt stilig når de plutselig prater Norsk om ting og tang.

 

Jeg legger ved en liten liste over de andre filmene jeg har kjøpt, og de kan trygt anbefales alle som en ""

* Hong Kong - Kai Tak (Justplanes)

* Widerøe Dash 8 (World Air Routes)

* Norwegian Boeing 737 Cassic (World Air Routes)

* My Travel Airbus A320/A321 (World Air Routes)

* KLM Cityhopper Fokker 50/70/100 (World Air Routes)

* Virgin Atlantic Boeing 747 (ITVV Platinum Collection)

* Airtours Airbus A330 (ITVV Platinum Collection)

* Airtours Boeing 757 (ITVV)

* Cathay Pacific Boeing 777 (ITVV)

 

Har ikke fått sett den siste enda, men Begge Airtours filmene samt Virgin filmen er utrolig bra!

 

 

Ha en flott dag ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian, jeg er veldig enig med deg! ITTV er nok noen hakk bedre. Det var selskapet jeg tenkte på ja. Men jeg mener at Norwegian 737 DVDen er kjempebra! Liker den ganske godt. Widerøe DVDen hadde noen merkelige punkter med seg, ja. Jeg er 100 ganger mer interessert i å se på instrumentene og høre pilotene snakke fag enn å se når det blir filmet ut gjennom vinduet og overeksponeringen av den hvite himmelen regjerer skjermen. Det er rett og slett bare for dårlig.

 

Halvdan, du lånte meg jo noen flotte filmer en gang. De var helt enestående! Beste 737-filmene jeg har sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken over misfornøyde DVD-kikkere når det gjelder Widerøefilmen. Det kan se ut til at en eller annen har vært på ferietur med kameraet sitt på klappsete. På grensa til at jeg vil kalle kameraet hans et casio kompaktkamera. Dette for å overdrive. Men filmen er det værste jeg har sett folk TILLATER SEG å ta penger for å produsere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...