Gå til innhold

SAS A319


Rasmus Spanne

Anbefalte innlegg

SAS sine A319-maskiner skal ha base i København; Danmark - vi kommer desverre til å se svært lite av disse vakre maskinene i Norge med det første. De kommer ikke til å bli brukt overhodet på innlandsruter i Norge, dersom noen håpet på det.. Er jo tross alt SAS Danmark disse A319 skal operere under.

 

Update:

 

mener å huske at disse skal bli brukt fra København og til diverse destinasjoner i Europa. De skal vel ikke bli brukt til OSL eller andre flyplasser i Norge, men plutselig kan det jo dukke opp en - dersom det skjer noe osv. Ihvertfall er det svært velkomment med med Airbus-materiell i SAS, istedet for såpass mye 737NG. Skulle gjerne sett at Airbus-maskiner i fremtiden, også får fast hjemmebase på OSL.

 

Av totalt fire stk. A319 (i første omgang), får to av flyene norsk reg. mens de to andre får svensk reg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliver godt med andet end MD-80/90 i Kastrup da "".

Er du helt vill? "" Gi meg MD-80/90 eller 737! ""

Hadde ikke gjort meg noe om A319 kom innom BGO en gang i blannt, så blir det lettere å se hvor fin 737/MDx0 er! :P *erte, erte*

"Thank heaven for seven three seven" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta svart bind forran øynene ""

 

Du BLIR GLAD hvis SAS flyr med 319 til ZV "" Kan ikke se det på noen annen måte enn at du er helfrelst SAS-fan? "" *plage, plage*

 

Du prøver deg. Om det er SAS eller mora di sitt flyselskap som kommer med A319 har ikke noen betydning. Jeg er bare glad at det er noe annet en 737 og Dash 8 som kommer på besøk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbus tar søppel, ehh ressurser, og støper det om til en mellomting av flydrømmer fra Sovjett og Boeing.

De bommer på det meste, spesielt utseende, men flyselskaper syns synd på dem og kjøper flyene.

 

*ADVARSEL*

Dette var et ironisk innlegg i den klassiske Airbus VS Boeing debatten og trusselbrev vil ikke bli besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbus er noe søppel uanset så..................

 

Stor i orda, liten på jorda...

 

 

Hilsen T

 

...og vi som er store på jorda også, og jobber i "kjelleren" på disse flyene, setter stor pris på at Franskmennene har lagt inn en del mer takhøyde på "småflyene" sine enn det amerikanerene har gjort.

 

Når det kommer til den biten, så er Airbus overlegen når det kommer til en A320 vs. B737-debatt.... Mye enklere å jobbe i for oss under gølvet... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbus er noe søppel uanset så..................

 

Du er jo forholdsvis ung enda, så man bør vel ta det litt i betraktning. Men slike uttalelser, er som regel basert på uvitenhet. Har en viss følelse, at du faktisk aldri har fløyet med Airbus - og "bestemt" deg for at Boeing er best.

 

Ingen skal anklage deg for at du foretrekker Boeing, men slike kommentarer høres veldig barnslig og uprofesjonellt ut. Personlig foretrekker jeg Airbus en høy gang foran Boeing, men jeg sier ikke at Boeing er "søppel" allikevel. Jeg har jobbet som kabinansatt i både Airbus og Boeing fly, og reist et tre-sifret antall timer i både Airbus og Boeing - og er ikke i tvil om hva slags produsent jeg foretrekker. Å jobbe ombord i en Airbus var absolutt å foretrekke, framfor i en Boeing - både mh.t. brukervennlighet, ergonomi, teknisk utstyr m.m. Som passasjer synes jeg Airbus fly har romsligere kabiner, mindre støy, og generellt bedre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbus er noe søppel uanset så..................

 

Lurt og melde....har du sett lednings nettet på NG kontra Airbus? det og komme og si at Europas fremste industri lager søppel det er nesten like seriøst som at jeg hevder at månen er flat og av ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skal trekke tilbake uttalelsen min da siden det tok så hart inpå noen her.jeg har flyd uttalelige ganger med airbus sine fly og synes boeing sine fly er mer komfortable. pitch mellom setene (vet dette avhenger av selskapene) er typisk i airbus meget trange. airbus er og en fabrikant som er det jeg ville kalt "sjølgode" og klare ikke å holde "flight schedulen" sine og har masse forsinket leveringer. mange gode grunner for at jeg ikke liker airbus ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

airbus er og en fabrikant som er det jeg ville kalt "sjølgode" og klare ikke å holde "flight schedulen" sine og har masse forsinket leveringer. mange gode grunner for at jeg ikke liker airbus ""

 

Som kaptein over alle kapteiner så ville jeg tro du er hardt rammet av Airbus sine leveringsforsinkelser ja... Hvor mange turer har du måttet kansellere fordi Airbus ikke har levert fly i tide? Må jo være noen hundre nå skulle jeg tro?

 

Hvor ble det av de gode grunnene forresten? ...som at Airbus A320 er mer støysvak i kabinen enn B737? Nei huiff.. Det ble jo helt feil... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skal trekke tilbake uttalelsen min da siden det tok så hart inpå noen her.jeg har flyd uttalelige ganger med airbus sine fly og synes boeing sine fly er mer komfortable. pitch mellom setene (vet dette avhenger av selskapene) er typisk i airbus meget trange. airbus er og en fabrikant som er det jeg ville kalt "sjølgode" og klare ikke å holde "flight schedulen" sine og har masse forsinket leveringer. mange gode grunner for at jeg ikke liker airbus ""

Jeg er egentlig ganske så omvendt i mine meninger. Airbus er desidert mest komfortable. Spesielt på langdistanse fly. Jeg har flydd 747-400 og A340-600. 747 bråker noe helt ekstremt... Det var veldig dårlig benplass i det flyet jeg fløy, iallefall i forhold til Airbusen. A346 er så uhyggelig stillegående.. "" Romslig kabine (joda, vet at 777 har høyere takhøyde men det la jeg ikke merke til en gang) og det ser ekstremt pent ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...