Gå til innhold

Skaugstad kommer til Østlandet i August!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei til dere forumsmedlemmer!

I de siste ukene har jeg sittet å vurdert om jeg skal ta meg en flytur til Østlandet nå som flysertifikatet er i boks. Etter å sett litt på økonomien så har jeg besluttet at dette kommer til å bli en realitet, med tanke på at jeg uansett skal nedover til Unge Ørner 2006 i perioden 18. - 20. August.

 

Slik det ser ut nå så tar jeg av fra Værnes med kurs for Østlandet, mest sannsynlig Tønsberg mandag 14. August, og vil iløpet av denne uken før jeg setter kurs mot Elverum, fly rundt på Sør-Østlandet for å besøke samtlige flyplasser.

 

Derfor, bor du i dette området, evt. at du bor i en plass på strekningen Trondheim - Tønsberg og ønsker flytransport sørover, så har jeg to ledige plasser. Siden jeg skal tilbringe 5 dager der nede så har jeg også mulighet til å ta med personer som ønsker det som ikke bor så langt unna på rundturer evt. at vi tar en tur sammen til en nærtliggende flyplass. Du kan finne ut om det ligger en flystripe i nærheten av deg på www.norskeflyplasser.no .

 

Jeg skal i utgangspunktet bo hos min onkel som bor utenfor Tønsberg, men hvis du har lyst på besøk så tar jeg gjerne med meg LN-HOF og lander på en flyplass nær deg. Det tøffeste hadde jo vært om vi gikk sammen flere personer for å besøke noen på Vest-Landet etc.

 

Uansett, om noe av dette hadde vært av interesse så ta kontakt! Enten via innlegg her, Private Message eller e-mail! MERK! min e-mail adresse er icskaug(æt) hotmail.com.

Hvis noen har lyst på transport opp til Unge Ørner 2006 så skulle dette selvfølgelig la seg ordne!

 

Ser fram til å høre fra samtlige av dere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Da er det flere som har meldt sin interesse for å få en rundtur eller evt. en lengre tur, kommer jo et lite stykke med fly! Hvis det er flere som har lyst så annbefaler jeg dere å melde interesse så snart som mulig, skal sette opp et "besøksprogram" slik at jeg slipper å fly så mye fram og tilbake hele tiden, så besøker jeg de forskjellige flyplassene på vei sørover. Bare til informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort at LN-HOF vender snuten sørover mandag 14. August. Har fortsatt et billig baksete ledig om noen vil være med. Reiseruten er ennå ikke bestemt, men enten blir det Østerdalen, eller hvis økonomien tillater det, vestlandskysten!

Det er forresten et ledig baksete fra Østlandet og opp til Starmoen fredag. 18 august!

 

Stay tuned for more information!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra www.norskeflyplasser.no

 

 

Detaljopplysninger

 

 

Flyplass: Rygge

Icao-kode: ENRY

 

 

 

Fylke: Østfold

Kommune: Råde

 

 

 

Eier: Forsvarsdepartementet

Adresse: Myntgt. 1. 0032 Oslo

Kontaktperson: -

Telefon: 23 09 80 00

Mobil: -

Telefaks: 23 09 60 51

Web: www.odin.dep.no/fd/

E-post: postmottak@fd.dep.no

 

 

 

Operatør: Royal Norwegian Air Force

Adresse: Informasjon kommer.

Kontaktperson: Informasjon kommer.

Telefon: 69 23 70 00

Mobil: Informasjon kommer.

Telefaks: Informasjon kommer.

Web: www.mil.no/luft/start/omlf/stasjoner/rygge/ (militær)

E-post: Informasjon kommer.

 

 

 

Høyde: 174 fot / 53 meter

Posisjon GPS: N592244 E0104708

VOR / DME: 113,85 TOR 052/20

VOR / DME: 114,80 DRA 136/29

 

 

 

Baneretning: 12/30 12R/30L

Banelengde: 2440 meter / 2440 meter. Begge ender av den bredeste rullebanen har 275 meter "overrun/stopway".

Banebredde: 45 meter / 22,5 meter

Banemerking: BSL-E 3-2. På hver side av banen er det satt opp distansemarkører/skilt som viser hvor mange tusen fot det er igjen av banen.

Banedekke: Asfalt

 

 

 

Vindpølse: Ja

Inn- og utflyging: Inn- og utflyging via faste sjekkpunkt i maks 1000 fot. Ellers henvises til AIP AD2 ENRY.

Landingstillatelse: PPR

Landingsavgift: Informasjon kommer.

Åpningstid: Man-fre 0700-2200, Lør-søn 0900-2200. Flyplassen er stengt 1. juledag, 1. påskedag og 1. pinsedag.

Tjeneste: Kontrolltjeneste.

Parkeringsplass: Informasjon kommer.

Hangarplass: Informasjon kommer.

Drivstoff: Texaco har tankanlegg på plassen. Borg Flyklubb har egne nøkkelkort. Ta kontakt med Borg Flyklubb's ledelse for nærmere opplysninger.

Bilbensin: Informasjon kommer.

Flymekaniker: Nei, nærmeste er Rakkestad, Åstorp eller Torp.

Oppholdsrom: Informasjon kommer.

Bevertning: Informasjon kommer.

Overnatting: Informasjon kommer.

Bank og post: Informasjon kommer.

Nærmeste tettsted: Informasjon kommer.

Øvrig informasjon: Inn- og utflyging av jagerfly skjer sør/vest for flyplassen i maks 2000 fot. Vær oppmerksom på bremsewirer som er strekt over hver baneende.

 

 

 

Radiofrekvenser

CTR 125,05

APP 124,35 122,10

ARR 120,30

DEP -

TWR 119,50 122,10

AFIS -

NAK -

GND 121,90

ATIS -

Alt.: 121,65 Fuel

 

 

 

Telefoner

Kontrolltårn: 69 23 71 95

Kontrollsentral: 31 29 50 00 Røyken

Notam: 64 81 90 00 FLP, 64 81 90 60 NOF eller www.ippc.no

Lufthavnvakt: -

Værtjenesten: 69 23 71 29 eller 22 69 25 62 Oslo

Drivstoff: 69 23 73 58 eller på radio 121,65

Taxi: Informasjon kommer.

Andre: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme seg inn på Rygge er det minste problemet, har familie litt oppe i gradene der.. ""

 

Men da så =) Enklere da. De kan jo faktisk ta med folk inn. Men for oss andre må vi stå på adgangslista for å komme inn. "" Har forsåvidt "tatt en telefon" før jeg for å ta med meg en inn osv uten å ha søkt og da får man blankt nei, det må planlegges litt bedre osv... men nå har vi ett greit system hvor vi søker 5 dager før planlagt tur om adgang for gjester. Det skal ikke være enkelt serru ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fyllt opp flighten fra Værnes til Kjeller, men jeg har fortsatt plass til en til på turen opp til Starmoen.

I tillegg har jeg ledige plasser på turen til Kristiansand, Fyresdal samt Notodden. Vil du være med så er det bare å melde interesse! Førstemann til mølla får selvfølgelig plass!

 

Noen som har forslag til plasser jeg kan fly, har kun fyllt opp 2 dager nå, har fortsatt 2 igjen! Tar med telt, så overnatting er ikke noe problem. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AVLYST!

 

Da jeg skulle sjekke kontoen min for å betale diverse regninger fikk jeg meg en meget ubehagelig overraskelse.

Det viste seg at jeg kun hadde fått inn halvparten av lønnen jeg har krav på fra arbeidsgiver, og siden det er søndag i dag er det lite jeg får gjort med det. Etter å betalt regningene, står jeg nå igjen med 2000,- som er litt lite når jeg også skal betale leiligheten på 3500,- de kommende dagene!

 

I terien kunne jeg fått det til å gå, men etter at Werner ble syk og måtte melde avbud, og "husvertene" mine i Oslo bestemte seg for å reise bort i kommende uke måtte jeg bare innse nederlaget.. Turen kunne latt seg gjennomføre senere i uken, da jeg mest sannsynlig vil ha etterbetalt det som manger, men det frister ikke så mye å fly nedover alene. Det er både ensom og dobbelt så dyrt. Geir skulle jo egentlig kommet oppover i morgen tidlig, men dette blir det jo altså ikke noe av.

 

Så, hvis jeg oppleves som lett irritert og med kort lunte de kommende dagene så forstår dere hvorfor. Når noe slik inntreffer en dag før avreise, etter flere måneder med planlegging, så ja, man føler seg ikke akkurat helt i hundre!

 

Får bare håpe at jeg får med meg noen nedover til Starmoen på Unge Ørner, hvis ikke må jeg også melde mitt avbud der!

 

Vil nok en gang sende en beklagelse til Geir for at dette ikke ble noe av, jeg hadde virkelig gledet meg til denne turen, så det gjorde virkelig vondt å måtte avlyse den!

 

Ha en fortsatt flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har virkelig vært en tung dag! Det ene lyspunktet var at jeg har skaffet nummeret til hun som har ansvaret for lønning. Skal ringe henne når hun starter på jobb i morgen. Er jeg heldig så får jeg i tillegg forskudd på neste lønning, så hvem vet.. Kanskje jeg heller utsetter turen og tar den neste uke istedet. Det kjiipeste med det hele var jo at jeg måtte meddele til Geir at det ikke ble noen tur emd det første, kan se for meg at det var virkelig kjedelig å få vite dette, for han har vel sikkert gledet seg like mye som meg til denne turen, om ikke mer!

 

Jeg kommer til å være litt frustrert i en liten stund framover. Enkelte mener kanskje jeg overreagerer, men jeg hadde virkelig gledet meg til denne turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være litt frustrert i en liten stund framover. Enkelte mener kanskje jeg overreagerer, men jeg hadde virkelig gledet meg til denne turen!

 

Hei! Du har min fulle sympati og medfølelse!

Jeg skrotet både flyferien min nordover i sommer og må kan glemme formasjonsflyging til Tyskland om noen uker, begge fordi vi ikke er ferdige med flyet vårt i tide...

 

Det er ikke mulig å overdrive slike ting.. Det kalles tragedier! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...