Gå til innhold

Fly til New York


Anders Grønmyr

Anbefalte innlegg

Hei jeg sitter å vurderer å ta juleferie i New York. Men jeg lurer litt på hvilke flyselskap og flyrute jeg skal velge! Når jeg søker på gotogate kommer det opp ulike alternativ som

 

Air France via Paris, KLM via Amsterdam, BA via London og Northwest via Amsterdam.

 

Er det noen av disse som f.eks går med 747 ? hvilke flytyper brukes her? Er det noen selskap her som er vesentlig bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet med Continental sin 757, er at den er litt liten for en lang flytur.. Men det er alltid mitt foerstevalg til New York. Det er faa ting som slaar en direkteflight. Servicen er bra og du kommer hurtig frem. (Og har mer tid i New York City).

 

Jeg bruker Contintental sin rute ca. 10 ganger i aaret, og har aldri hatt noen problemer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Kan absolutt anbefale juleferie i NY. Mitt beste tips hvis du bestiller billett i løpet av kort tid er med SAS fra OSL via CPH til EWR. Ruten fra CPH til EWR flys med en Airbus 333 med meget god komfort på økonomiplass. Egen skjerm med fjernkontroll og tilgang til flere filmer, tvprog og spill.

Pris tur/retur OSL/NYC er kun kroner 4787 inkl skatter og avgifter. Avreise 22. desember og ankomst 28. desember ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLM ifra OSL til AMS deretter videre til JFK er også en mulighet kanskje?

Da får du 737 ifra OSL-AMS og 777 eller 747 ifra AMS til JFK.. Har ikke sjekket prisen, men KLM pleier ikke være dyre.

Har tatt den ruta mange ganger selv.

KLM er også et selskap med god service.

Selv prøver jeg alltid å få plass på fremste rad rett bak storskjermen. Da har du så stor benplass at du ikke klarer å sparke i veggen foran deg engang. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icelandair kan anbefales på det varmeste !

 

Da får du som regel en liten stopp i Reykjavik (benstrekk/flyskifte) og da har du muligheten til en overnatting eller to i Reykjavik på en av strekningene. Island er også et veldig spennende land og har mye å se.

 

Servicen ombord på Icelandair er upåklagelig !

 

-Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLM ifra OSL til AMS deretter videre til JFK er også en mulighet kanskje?

Da får du 737 ifra OSL-AMS og 777 eller 747 ifra AMS til JFK.. Har ikke sjekket prisen, men KLM pleier ikke være dyre.

Har tatt den ruta mange ganger selv.

KLM er også et selskap med god service.

Selv prøver jeg alltid å få plass på fremste rad rett bak storskjermen. Da har du så stor benplass at du ikke klarer å sparke i veggen foran deg engang. ""

 

Noen spesielle tider tider KLM bruker 777 på? Har lyst og få det til å fly 777 siden jeg har allerede fløyet 747 og har lyst på en 777 med skjerm i setene. KLM sin 777 har skjerm i setene sant?

 

På hjemturen blir det Minneapolis/ St. Paul på tilbake veien og da blir det vel Northwest A330 også med skjerm i setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ambefaler å fly me sas over til usa. a330 bråker lite, har selv flydd over med den, goe seter ( verfall på business dær jeg var) men det så nå bra ut lenger bak i kabinen!

sas er beste uansett hvor forbanna folk er på de.

fly me 747 er ikke ambefalt, den bråker noen så inn i helv****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man fly til New York, MÅ man vel fly med selskaper som lander I New York da. EWR ligger IKKE i New York, den ligger i nabostaten New Jersey (selv om det er kort vei til NYC så er det i nabo staten "" )

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(selv om det er kort vei til NYC så er det i nabo staten "" )

 

Jan Roar Rød

 

 

Veien er kanskje kort men det er fortsatt mulig å bruke 4 timer på den for å komme seg inn i New York, og alle vet jo hva som skjer da. ""

På film tuter Amerikanere villt når det er kø, og de stopper ikke tute før køen er løst opp.

Mye er overdrevet i amerikanske filmer, men ikke tutingen.

Og når det står 100000 biler i kø, tuter gjerne 99,999% av dem. 30% av dem fordi trafikken står bom stille. videre tuter 25% fordi de 30%`a skal slutte å tute. 15% av dem tuter fordi 10% av delen av de 30%`a som tuter gir fingeren til de 25%`a som vil at de 30%`a skal slutte å tute. Videre tuter 5% av dem fordi de tror de ser en terrorist på rollerblades. 10% tuter fordi de vil få frem en heller så overvektig dame som truer med å saksøke alle i køen hvis hun ikke kommer seg til Mc Donalds fordi det er biler i veien og hennes amerikanske blodsukker er skremmende lavt (80 mmol/l) Og de 15%`a som er igjen tuter bare fordi de vil være en god patriotisk amerikaner.

 

Da er det kun 1 person i den køen som ikke tuter når 100% av 99,999% av 100000 biler tuter. Men tro meg. Han vil tute. Tuta hans virker bare ikke lenger.

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du flyr til EWR saa er det utrolig enkelt aa bare ta toget inn. EWR har en egen stasjon hvor du kan toget inn til New York City. Meget enkelt og kjapt. (Og for de som ikke liker tuting, saa er det minimalt med det paa toget.)

 

EWR er ikke lengre unna Manhatten enn JFK... Ok, ok kommer litt an paa hvor paa Manhatten du skal. Men det tar omtrent like lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(selv om det er kort vei til NYC så er det i nabo staten "" )

 

Jan Roar Rød

 

 

Veien er kanskje kort men det er fortsatt mulig å bruke 4 timer på den for å komme seg inn i New York, og alle vet jo hva som skjer da. ""

På film tuter Amerikanere villt når det er kø, og de stopper ikke tute før køen er løst opp.

Mye er overdrevet i amerikanske filmer, men ikke tutingen.

Og når det står 100000 biler i kø, tuter gjerne 99,999% av dem. 30% av dem fordi trafikken står bom stille. videre tuter 25% fordi de 30%`a skal slutte å tute. 15% av dem tuter fordi 10% av delen av de 30%`a som tuter gir fingeren til de 25%`a som vil at de 30%`a skal slutte å tute. Videre tuter 5% av dem fordi de tror de ser en terrorist på rollerblades. 10% tuter fordi de vil få frem en heller så overvektig dame som truer med å saksøke alle i køen hvis hun ikke kommer seg til Mc Donalds fordi det er biler i veien og hennes amerikanske blodsukker er skremmende lavt (80 mmol/l) Og de 15%`a som er igjen tuter bare fordi de vil være en god patriotisk amerikaner.

 

Da er det kun 1 person i den køen som ikke tuter når 100% av 99,999% av 100000 biler tuter. Men tro meg. Han vil tute. Tuta hans virker bare ikke lenger.

 

""

 

 

Hahahahahahahaha!!! """"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLM ifra OSL til AMS deretter videre til JFK er også en mulighet kanskje?

Da får du 737 ifra OSL-AMS og 777 eller 747 ifra AMS til JFK.. Har ikke sjekket prisen, men KLM pleier ikke være dyre.

 

Jeg reiser med KLM via AMS til EWR på søndag, og har da fått oppgitt at det er A332 på AMS-EWR, så det er jo også en mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sas er beste uansett hvor forbanna folk er på de.

 

Yeah.... right....

 

På kortdistanse er kanskje SAS det svakere ledd, men på langdistanse er det ikke mange som slår de. (Hvis flyene går da).

 

Sist jeg var i New York fløy jeg med KLM 747 til JFK. Dårlig fly med dårlig service. NW A330 fra Detroit til AMS derrimot var en hyggelig overraskelse! Må si at Northwest har kommet seg. Dessuten kostet ikke flybilletten fra OSL-NewYork mer enn 2100kr eks avgifter ""!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sas er beste uansett hvor forbanna folk er på de.

 

Yeah.... right....

 

På kortdistanse er kanskje SAS det svakere ledd, men på langdistanse er det ikke mange som slår de. (Hvis flyene går da).

 

Jo, hvis du sjekker kåringene.

Har bare flydd en gang med SAS, til Seattle, og de fleste andre selskap jeg har flydd med kan måle seg med dem og slå dem. Air France, Martinair, Singapore Airlines og NWA for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kostet ikke flybilletten fra OSL-NewYork mer enn 2100kr eks avgifter ""!

 

Koster det like mye fra NewYork-OSL og at det oppå disse også skal plusses avgifter, så er ikke totalprisen noe sjokkerende i billig retning i det hele tatt syns jeg.

 

Neinei, 2100 tur/retur. Kostet akkurat rundt 3000,- for alt, om jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(selv om det er kort vei til NYC så er det i nabo staten "" )

 

Jan Roar Rød

 

 

Veien er kanskje kort men det er fortsatt mulig å bruke 4 timer på den for å komme seg inn i New York, og alle vet jo hva som skjer da. ""

På film tuter Amerikanere villt når det er kø, og de stopper ikke tute før køen er løst opp.

Mye er overdrevet i amerikanske filmer, men ikke tutingen.

Og når det står 100000 biler i kø, tuter gjerne 99,999% av dem. 30% av dem fordi trafikken står bom stille. videre tuter 25% fordi de 30%`a skal slutte å tute. 15% av dem tuter fordi 10% av delen av de 30%`a som tuter gir fingeren til de 25%`a som vil at de 30%`a skal slutte å tute. Videre tuter 5% av dem fordi de tror de ser en terrorist på rollerblades. 10% tuter fordi de vil få frem en heller så overvektig dame som truer med å saksøke alle i køen hvis hun ikke kommer seg til Mc Donalds fordi det er biler i veien og hennes amerikanske blodsukker er skremmende lavt (80 mmol/l) Og de 15%`a som er igjen tuter bare fordi de vil være en god patriotisk amerikaner.

 

Da er det kun 1 person i den køen som ikke tuter når 100% av 99,999% av 100000 biler tuter. Men tro meg. Han vil tute. Tuta hans virker bare ikke lenger.

 

""

 

Hehehe værste er at dette "nesten" stemmer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...